تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/30 - 13:04
کد خبر: 339105

پیگیری سهم شهرداری از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین

شهردار تهران با اشاره به اینکه هنوز ریالی از منافع ناشی از طرح سهمیه‌بندی بنزین به شهرداری تهران داده نشده است،‌گفت: پیگیر اختصاص این سهم هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح 40 پروژه شهری در منطقه 20 تهران (شهرری) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای افزایش دسترسی مردم این منطقه به حمل و نقل عمومی، گفت: همانطور که می‌دانید در ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری دسترسی مردم این منطقه تنها به یک خط مترو فراهم بود.

وی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده و اقداماتی که صورت گرفت در حال حاضر مردم این منطقه به دو خط مترو یعنی خطوط یک و 6 دسترسی پیدا کردند.

شهردار تهران گفت: تلاش می‌شود تا با افزایش واگن‌های مترو و افزایش اتوبوس‌های بی‌ آر‌ تی آن همهمه و شلوغی خطوط مترو هم کاهش یابد تا کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که بیش از یک ماه و نیم از گران شدن بنزین و اجرای طرح سهمیه‌بندی آن می‌گذرد اما هنوز یک ریال  از سهم شهرداری تهران پرداخت نشده است، شما چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید‌،گفت: من قولی نمی‌توانم به مردم تهران بدهم زیرا به هر تقدیر من برای هزینه‌کرد این پول اختیاری ندارم.

حناچی گفت:‌اما بنده حداقل اقدامی که می‌توانم انجام دهم این است که پیگیر این موضوع باشم و در جلسات هیأت دولت در این خصوص یادآوری و تذکر بدهم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بحث بوی نامطبوع ناشی از شیرابه‌های موجود در آرادکوه گفت: تصفیه‌خانه شیرابه آرادکوه آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بر اساس آنچه مسئولان گفتند فعالیت این تصفیه‌خانه منجر به تصفیه40 درصدی شیرابه‌ها شده است و مابقی آن هم باز به چرخه بازیافت و تصفیه باز می‌گردد.

حناچی همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد را بحث بازیافت و کاهش تولید زباله مطرح کرد و گفت:‌بنا داریم تا 30 درصد از زباله‌ها بازیافت شود، 30 درصد به انرژی تبدیل شود و 30 درصد دیگر دفن شود که البته با این موضوع فعلاً فاصله داریم اما تمام اقداماتمان را برای اجرای آن انجام می‌دهیم.

وی همچنین درباره ضرورت توجه به سلامت زنان و توسعه ساخت بوستان‌های بانوان گفت:‌ آمارها نشان می‌دهد سلامت زنان نسبت به مردان وضعیت خوبی ندارد و امروز در برخی شاخص‌ها مثل دیابت و چاقی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی گفت:‌از این رو توسعه بوستان‌های مخصوص بانوان را امری ضروری می‌دانیم و برای آن برنامه داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top