تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/30 - 15:38
کد خبر: 339130

پیشنهاد الهی قمشه‌ای برای جشن شب یلدا و مهمانی‌های خانوادگی

حسین الهی قمشه ای ضمن بیان اینکه رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن و عشق ورزیدن به همنوع است، گفت: جشن شب یلدا باید آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین الهی قمشه‌ای ادیب و نویسنده معاصر ایرانی در مراسم رونمایی از کتاب زن توسعه یافته، که جمعه شب به همت بنیاد سلامت ابریشم در سالن بین المللی همایش های رایزن برگزار شد، گفت: شب یلدا شب زایش نور است، به این معنی که خورشید از روز اول دیماه شروع به بالا آمدن می کند و این نشان می دهد که ما بطرف بهار و گرما و نعمت های بیشتر در حال حرکت هستیم.

وی افزود: شب یلدا در واقع از نظر نجومی یک شب معینی است که خورشید در نسبت مشخصی قرار میگیرد و در آن شب بر مدار راس الجدی عمود می شود و از فردای این شب خورشید کمی بالاتر می آید و بهترین ها نوید ها داده می شود.

این سخنران و ادیب شناخته شده با ذکر مثال هایی از قصه ها و اشعار فارسی ضمن اشاره به اینکه  زیبایی سند حقانیت همه چیز است ادامه داد: در حال حاضر بیشترین هزینه در دنیا برای زیبایی می شود چرا که همه چیز در گرو زیبایی است، و باقی چیزها را هم که انسان می خواهد برای زیبایی است.

وی با بیان اینکه امشب می خواهم راجع به سلامت در ادبیات صحبت کنم، گفت: انسان ریشه در جهان زیبایی دارد و نشانه آن هم موسیقی، شعر، هنر و فرهنگ است. می خواهم امشب نسخه ای به شما بدهم، در اوضاع فعلی رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن است.

الهی قمشه ای با بیان اینکه در دورهمی های دوستانه و خانوادگی برکات زیادی وجود دارد، اظهار نمود: می توانیم هفته ای یک روز یا دو هفته یک روز دور هم جمع بشویم و به کارهای فرهنگی بپردازیم. مثلا اول یک قطعه موسیقی روح نواز پخش کنیم، سپس یک غزل از مولانا، حافظ یا سعدی بخوانیم و بعد هم یک نفر قصه ای آموزنده روایت کند، همچنین کتاب های خوب را به یکدیگر معرفی کنیم و برای دورهمی های بعدی هم برنامه ای داشته باشیم تا همه انگیزه داشته باشند و سهم هر کس مشخص باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش توصیه کرد ما به عنوان خانواده های ایرانی می توانیم یک شبی را در هفته معین کنیم و بدور از تشریفات و تجملات پذیرایی از مهمان، دوستان و اقوام را دعوت کنیم و جنبه های فرهنگی وجودمان را ارتقا دهیم و از این شبها به طرف نور حرکت کنیم. نور میعاد نهایی همه خوبیهاست اگر نور الهی در دل انسان تابیده شود انسان دیگر دچار هیچ غمی نمی شود.

این مترجم و نویسنده سرشناس با اشاره به اینکه در خانه هایمان را به روی یکدیگر باز کنیم و نور زیبایی و دانایی را وارد زندگی هم کنیم، گفت: بهترین نوع عشق، عشق ورزیدن به هم نوع است. وقتی سختی ها به ما انسان ها روی می آورد باید به آغوش یکدیگر پناه ببریم و از محبت یکدیگر بهره مند بشویم.

الهی قمشه ای در پایان ابراز امیدواری کرد شب یلدا آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها باشد.

در این مراسم علاوه بر سخنرانی دکتر الهی قمشه ای پیرامون سلامت و ادبیات و رونمایی از کتاب "زن توسعه یافته" نوشته دکتر آتنا ناصری، فرشته طائر پور با موضوع سینما و سلامت، علی شاکری درباره معماری سلامت و شاهد الهی قمشه ای درباره قصه و سلامت سخنرانی کردند و تجربیات و ایده های خود را پیرامون الزامات توسعه پایدار در حوزه سلامت بیان کردند.

گفتنی است بنیاد سلامت ابریشم با هدف عملیاتی کردن ابعاد توسعه پایدار در حوزه سلامت، دپارتمان های مختلفی را در حوزه سلامت و ورزش، سلامت و ادبیات، سلامت و معماری، سلامت و موسیقی و سلامت سینما راه اندازی کرده است و در این حوزه مشغول به فعالیت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top