تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/03 - 02:44
کد خبر: 339411

واکنش یک فعال دانشجویی درپی معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها

دبیر کانون منتظران(مهدویت) دانشگاه تبریز با بیان اینکه این روزها دریافت بدون تبعیض مالیات مهم‌ترین مطالبه جریان دانشجویی کشور است، گفت: فرار مالیاتی پزشکان و معافیت مالی سلبریتی‌ها و هنرمندان تبعیض آشکار در اجرای عدالت و ظلم به قشر متوسط و ضعیف جامعه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عرفان خیرخواه امروز در پاسخ به این پرسش که این روزها بحث عدم پرداخت مالیات توسط برخی از پزشکان و معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها از موضوعاتی است که به‌صورت جدی مورد توجه جریان دانشجویی قرار دارد و براساس اعلام فعالان دانشجویی این موضوع تا رسیدن به نتیجه‌ مطلوب از سوی دانشجویان پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: نباید در گرفتن مالیات از صنوف مختلف تبعیض قائل شد، بنابراین عدم دریافت مالیات از سلبریتی‌ها، هنرمندان و پزشکان مصداق تبعیض است.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از زمانی که زندگی بشر از حالت بدوی خارج شده و شکل دولت-ملت بر آن حاکم گشته؛ تامین و توزیع امکانات عمومی و حفاظت از منابع مالی و جانی مردم بر عهده حکومت نهاده شده که در مقابل شهروندان در ازای استفاده از این خدمات عمومی با پرداخت خراج یا همان مالیات بخشی از هزینه‌های دولت را تامین می‌کنند.

وی اضافه کرد: حال آنچه که مهم است پاسخ به این سوال است که آیا نظام مالیاتی کشور به صورت منطقی و برمبنای عدالت بنا شده است یا براساس فرآیند تبعیض‌آمیز و رویکرد ناعادلانه ارباب-رعیتی تدوین و اجرا می‌گردد؟

دبیر کانون منتظران (مهدویت) دانشگاه تبریز تاکید کرد: به‌طور مشخص در ایرانِ بعد از انقلاب اسلامی ما انتظار این را داریم که نظام‌ مالیاتی کشور براساس شعارهای انقلاب مبنی بر حمایت از مستضعفان و پابرهنگان که ولی‌نعمت این انقلاب و نظام هستند، تقنین شود و شاهد فرآیند اخذ مالیات عادلانه‌ای باشیم ‌اما در واقع آنچه که در این حوزه پیاده و اجرا می‌گردد متفاوت از اصول انقلاب و برضد مولفه عدالت است.

معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها تبعیض آشکار در اجرای عدالت است

به گفته این فعال دانشجوی استان از مصادیق مختلف این امر می‌توان به فرار مالیاتی پزشکان و معافیت مالی سلبریتی‌ها و هنرمندان اشاره کرد که طبق آمار و ارقام ارائه شده توسط نهادهای ذی‌صلاح چندین هزار میلیارد گزارش می‌شود ‌که با بهانه‌های غیرمنطقی مثل درخواست رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بر آموزش استفاده از کارتخوان به پزشکان در جهت به تعویق انداختن پرداخت مالیات توسط این پیشه همراه است.

وی افزود: این در حالی است که اقشار کم درآمد و کم برخوردار جامعه مانند کارمندان ادارات و کارگران و معلمان و... قبل از دریافت حقوق ماهیانه خود، دولت مالیات آنها را کسر و به حساب خزانه واریز نموده است.

دبیر کانون منتظران (مهدویت) دانشگاه تبریز یادآور شد: آنچه که واضح و مبرهن است تعمد و برنامه‌ریزی نهادهای قانون‌گذار و مجری قانون کشور برای فشار بر قشر مستضعف و حمایت از منافع اقلیت متموّل جامعه است؛ به طوریکه ما شاهد آن هستیم که اخیرا نرخ یک حامل انرژی اساسی مثل بنزین در عرض یک شب ۳۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که علاوه بر فشار ناشی از خود افزایش قیمت بنزین؛ با اثرگذاری در سایر حوزه‌ها و کالاهای مصرفی دیگر معیشت مردم را با دشواری بیشتر مواجه خواهد کرد.

به گفته وی، در ادامه همین رویه بلافاصله چند روز بعد خبر معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها این فرض را بیش از پیش تقویت می‌کند که نه تنها اراده‌ای بر اجرای عادلانه عدالت در حوزه مالیات و جلوگیری از فشار بیشتر بر اکثریت مردم در دستور کار نیست بلکه در بودجه تدوین شده توسط دولت که تقدیم مجلس شده است باز روی منابعی مثل افزایش درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تاکید گشته که شرایط را برای توده  مردم کم درآمد سخت‌تر خواهد کرد و خبری از دریافت مالیات متناسب از دهک‌های بالای جامعه به چشم نمی‌خورد.

این فعال دانشجوی آذربایجان‌شرقی در خاتمه اضافه کرد: در این شرایط اقتصادی وخیم لازم و ضروری است که مجلس شورای اسلامی با رد کلیات بودجه سال ۹۹ جلوی فشار بیشتر بر مردم را گرفته و برای اصلاح این رویه ناعادلانه اقدام جدی انجام دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top