تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/03 - 12:26
کد خبر: 339455

تولید روزانه ۴ هزار دستگاه خودرو در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که تولید خودرو به روزانه بیش از ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان پاسخ به سوال خجسته نماینده همدان در خصوص علت عدم توجه به حل مشکل قیمت‌های کاذب در عرصه خودرو و عدم کاهش تلاطم‌های فعلی گفت: در حال حاضر وضعیت خودروسازی که پیش از این روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ خودرو تولید می‌کرد به روزانه بیش از ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است و این رکوردی برای تولید خودرو است.

رحمانی ادامه داد: زمانی که من وزارت صنعت را تحویل گرفتم تولید خودرو در شرف تعطیلی بود و به یک سوم میزان تولید امروز رسیده بود.  همچنین اکثر تولیدات ناقصی داشت و به پارکینگ می‌رفت. همچنین بدهی خودرو سازان به ویژه دو خودرو ساز بزرگ و اصلی بسیار زیاد بود. تولید در حداقل شرایط و بدهی در حداکثر شرایط خود بود و خودرو سازان تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار بودند.

وزیر صنعت، با بیان این که در سال گذشته حدود یک میلیون دستگاه خودرو پیش فروش شده بود، یادآور شد: ۲۴ هزار میلیارد تومان بابت پیش فروش از مردم دریافت شده بود و یک میلیون متقاضی که اکثرا مردم عادی بودند و بعضا با فروش اموالشان برای دریافت خودرو ثبت نام کرده بودند وجود داشت. در این شرایط مهمترین وظیفه وزارت صنعت، خروج خودرو سازی از وضع بحرانی و بازگردان آن به شرایط عادی و درمان آن بود که در این راستا اقداماتی در حوزه‌های مختلف انجام شد.

رحمانی با اشاره به برنامه‌ اصلاحی وزارت صنعت برای خودرو یادآور شد: ماحصل ساماندهی این صنعت رسیدن تولید روزانه به ۴ هزار دستگاه است که رکوردی در این زمینه به شمار می‌رود زیرا پیش از این تولید خودرو به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ دستگاه در روز رسیده بود. ما اقداماتی را انجام دادیم، تعهدات به نحو محسوسی کاهش پیدا کرد و وضع تولید سر و سامان گرفت.

وزیر صنعت در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بررسی وضعیت بازار خودرو در کمیسیون اصل ۹۰ و حضور وی در این جلسات ادامه داد: ما سال گذشته تحت تاثیر یک میلیون خریدار خودرو بودیم و مشکلاتی داشتیم اما در دراز مدت راهی به جز سرمایه گذاری نداریم. بنابراین همزمان که به فکر حل بحران ها و ایفای تعهدات بودیم ساخت داخل، سرمایه گذاری و اصلاح ساختار را جدی گرفتیم.

رحمانی کاهش قیمت تمام شده خودرو را در گروی سرمایه گذاری در صنعت خودرو دانست و افزود: بیش از ۱۰ سال است سرمایه گذاری اساسی در صنعت خودرو صورت نگرفته و ما برای سرمایه‌ در گردش خودرو سازها هم دچار مشکل بودیم. و حالا در مسیر اقدامات اصلاحی هستیم.

وی با بیان این که صنعت خودرو نیازمند سالانه سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است، تاکید کرد:‌ یکی از راه حل‌هایی که ما ارائه کردیم این بود که در دنیا برخی شرکت‌های خودرو سازی روی پلت فرم مشترک کار می‌کنند مثلا دو شرکت خودرو سازی کره‌ای که سالانه ۱۰ میلیونی دستگاه تولید دارند پلت فرمشان مشترک است و این طور هزینه‌ها را سرشکن می‌کند.

رحمانی یادآور شد: ما هم تولید را جدی گرفتیم و هم انجام تعهدات، اصلاح ساختار و کارهای اساسی و واگذاری‌ها. یکی از چیزهایی که هر روز پیگیر آن هستم همین موارد است. ما تحت تاثیر فضای موجود، فضای رسانه‌ای و درخواست‌های مردمی هم هستیم. پارسال این موقع هر روز جلوی مجلس تجمعات خودرویی داشتیم که با تصمیمات درست جمع شد.

وزیر صنعت در پایان با بیان این که خودرو سازی نیازمند سالانه چهل هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش است بر ضرورت توجه به جایگاه واقعی صنعت خودرو تاکید کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top