تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/10/05 - 00:19
کد خبر: 339668

برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد با محوریت گام دوم انقلاب

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از برگزاری چهارمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد کشور در اصفهان در اسفندماه سال جاری با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام ابراهیم کلانتری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد کل کشور در اسفندماه خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در ۱۲ بخش شامل تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، کاریکاتور، سرمقاله و یادداشت، مقاله، اینفوگرافیک، طنز، گرافیک، طرح جلد و عکس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های مهم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در حوزه نشریات دانشجویی متبلور می‌شود که سابقه طولانی شاخصی پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته و تشویق مقامات کشور و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به این حوزه، رشد نشریات دانشجویی را در دانشگاه‌ها موجب شده است.

وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی در حال حاضر عرصه وسیعی را به خود اختصاص داده و رکنی فرهنگی در دانشگاه‌ها به حساب می‌آیند، گفت: تعداد نشریات دانشجویی فعال در کشور 648 مورد بوده که در حوزه‌های تخصصی علمی، پژوهشی، عمومی، سیاسی و اجتماعی در حال فعالیت هستند.

کلانتری در ادامه به بیان آمار این نشریات به تفکیک حوزه‌های مختلف پرداخت و عنوان کرد: این نشریات شامل ۱۹ نشریه صنفی، ۸۸ نشریه سیاسی، ۲۲۲ نشریه در حوزه فرهنگی اجتماعی، ۷۷ نشریه دینی و قرآنی، ۲۲ نشریه ادبی، ۳۴ نشریه هنری و صنایع دستی، ۵ نشرسه علمی، طنز و کاریکاتور، ۳۱ نشریه علمی تخصصی در حوزه علوم انسانی، ۳۲ نشریه علمی در حوزه علوم پایه، ۳۷ نشریه علمی در حوزه علوم پزشکی و ۳۲ نشریه در حوزه فنی مهندسی و ۷ نشریه الکترونیک است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، نشریات دانشگاهی برای آغاز فعالیت و انتشار نیاز به اخذ مجوز از سوی وزارت ارشاد ندارند اما بازار مخاطب نشریات دانشجویی صرفاً داخل دانشگاه است.

وی ادامه داد: نشریات دانشجویی علاوه بر اینکه فضایی برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان بوده، محیطی مناسب برای تضارب آرا و فضایی برای رقابت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان است، نشریات دانشجویی امکانی برای تمرین نوشتن در فضای نخبگان دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار داده و فضایی مناسب برای رشد دانشجویان است.

کلانتری از برگزاری سالانه نشریات دنشجویی دانشگاه آزاد خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته در دوره سوم این جشنواره 8 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، جشنواره‌های دانشگاه آزاد در راستای اهداف اجتماعی سازی دانشجویان برگزار می‌شود و هدایت به سمت اهداف معین یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌توان در نشریات دانشجویی به آن پرداخت.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ادامه اذعان کرد: دانشگاه به این نکته تأکید دارد که دانشجو را به عنوان عنصری اثرگذار در جامعه تربیت کند و نشریات دانشجویی یکی از عرصه‌های تربیت دانشجویان است.

وی در رابطه با محور چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی بیان کرد: محور این جشنواره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و محورهای دیگر نیز شامل سبک زندگی اسلامی، عدالت و مبارزه با فساد، رشد علمی، اقتصاد مقاومتی، معنویت، اخلاق، علم و پژوهش و استقلال و آزادی می‌شود، در این جشنواره نشریات دانشجویی یک سال گذشته داوری می‌شود.

کلانتری با اشاره به رشد 94 درصدی نشریات دانشجویی در دانشگاه‌های آزاد کشور، مطرح کرد: تعداد 354 نشریه از ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد تاکنون مجوز گرفته‌اند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در رابطه با جوایز این دوره از جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد عنوان کرد: در جشنواره چهارم مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی به نفرات برتر اهدا خواهد شد، همچنین برترین‌های این جشنواره با کسب رزومه می‌توانند جذب رسانه‌ها شوند، تخفیف شهریه و هدایای فرهنگی نیز برای برترین‌ها در نظر گرفته شده است.

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز در این نشست به ذکر سوابق فرهنگی این واحد دانشگاهی پرداخت و اظهار کرد: در سالهای گذشته به صورت مستمر دانشگاه آزاد اصفهان صاحب رتبه‌های شاخصی در نشریات دانشجویی بوده است، بی شک برگزاری این جشنواره تأثیر زیادی بر میزان فعالیت‌های دانشجویی خواهد گذاشت.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی اصفهان با اشاره به تحصیل  ۵۰ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر استان، ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان میزبان ۱۹ هزار نفر از این دانشجویان است و در حوزه نشریات دانشجویی هم فارغ التحصیلان صاحب اثر و قلم زیادی در این دانشگاه تربیت شده‌اند، پودمان های آموزشی ویژه ای با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در حوزه نشریات اجرا شده و در گام بعدی مقرر شده که حاضران در کلاس‌های فنی و حرفه ای گواهی‌های بین المللی دریافت کنند.

نجفی در پایان صحبت خود با اشاره به اینکه کشور به برخی از رشته‌های مهم علوم اقتصادی همچون کشاورزی و باغبانی و رشته‌های علوم پایه نیاز جدی دارد، تصریح کرد: البته این رشته‌ها با موجی از بی توجهی از سوی مردم مواجه شده‌اند، در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در تلاش است تا با جذب دانشجویان شاغل در این حوزه نیاز علمی و شغلی استان و کشور در این بخش را پاسخ دهد.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه امتیاز ویژه برای نشریات دانشجویی  که سیاه و سفید است و دانشجو چاپ کند و متکی به قلم و فکر دانشجو است در نظر گرفته شده و مورد حمایت قرار می‌گیرد، مطرح کرد: امکانات چاپ در داخل دانشگاه‌های آزاد وجود دارد و به این جنس کارها که تنها با تلاش دانشجویان است امتیاز بیشتری داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز کرد: نشریات دانشجویی به لحاظ قانونی دارای چارچوب‌های خاص خود هستند و اگر مرتکب تخلفی شوند کمیته ناظر در هر دانشگاه تخلفات را بررسی می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top