تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/10/08 - 01:35
کد خبر: 340012

دلیل سفر ناگهانی وزیر علوم به قم چیست؟

با گذشت پنج روز از اخذ کارت زرد منصور غلامی از مجلس، امروز منابع آگاه از سفر بی سر و صدای وزیر علوم با همراهی رئیس دانشگاه قم به حوزه علمیه این استان خبر دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در جلسه علنی صبح دوشنبه دوم دی‌ماه ۹۸ منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کارت زرد جدیدی را از نمایندگان دریافت کرد. اما این بار کارت زرد او به دلیل این بود که پاسخ قانع کننده‌‌ای برای سوال پروانه سلحشوری نماینده تهران و ۴ نماینده دیگر در خصوص علت تبعیض وزارت علوم درباره جذب خانم‌ها در این وزارتخانه به عنوان عضو هیئت علمی و همینطور عدم استفاده از توانایی بانوان برای ریاست دانشگاه‌های مختص بانوان نداشت؛ البته وی پیش از این هم از پارلمان کارت زرد گرفته بود.

از ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن پارلمان فقط ۷۷ نماینده پاسخ‌های وزیر علوم را قانع‌کننده تشخیص داده و ۸۲ نماینده این پاسخ‌ها را قانع‌کننده ندانستند ضمن اینکه ۳ رأی نیز ممتنع بود.

با گذشت پنج روز از اخذ کارت زرد منصور غلامی از مجلس، امروز منابع آگاه از سفر بی سرو صدای وزیر علوم با همراهی رئیس دانشگاه قم به حوزه علمیه این استان خبر دادند.

علیرضا عبداللهی نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره سفر منصور غلامی، وزیر علوم به قم گفت: وزیرعلوم به دعوت آیت‌الله اعرافی رییس حوزه علمیه قم به این استان سفر کرده تا ضمن افتتاح نمایشگاه پژوهشی، در این مراسم سخنرانی داشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که چرا از رسانه‌ها برای پوشش‌دهی این مراسم دعوت نشده است، افزود: وزارت علوم بانی و برگزارکننده این مراسم نبود و تمامی تدارکات از سوی حوزه علمیه قم انجام گرفته است از این رو وزارت علوم مسئول دعوت از رسانه‌ها برای پوشش دهی برنامه‌ نبوده است.

این درحالی است که اخبار منتشر شده از سفر بدون هیئت رسانه‌ای همراه وزیر علوم حاکی از آن است که غلامی قصد دارد بدون حاشیه و جنجال رسانه‌ای مراسمی را سپری کند، چرا که چند روز قبل با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نتوانست پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای را به سوالات ملی نمایندگان درباره استفاده از توانایی بانوان در بخش‌های مدیریتی دانشگاهی و وزارتی ارائه کند و دو کارت زرد نیز دریافت کرد.

به همین منظور سیده زهرا حسینی دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه حضرت معصومه (س) در توئیتی نوشت: خبر دار شدیم وزیر علوم بی خبر و بدون هیچ پوشش رسانه‌ای رفتن قم. زنگ زدیم روابط عمومی که چرا این سفر؟ گفتن به دعوت رئیس حوزه علمیه برای افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های دانشگاه‌های قم بدون حضور حتی یک نفر از وزارت افتتاح شد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه تک جنسیتی (دخترانه) حضرت معصومه (س) همچنین در توئیتی دیگر، اشاره کرد: صبح امروز وزیر علوم به همراه معاونین خود به قم سفر کرده و همراه با دکتر دیرباز رئیس دانشگاه قم به حوزه علمیه این شهر رفته است. نمایندگان مجلس موفق می‌شوند؟ امکان عزل رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) بخاطر دریافت کارت زرد وزیر از مجلس به دلیل انتصاب آقایان به ریاست دانشگاه‌های دخترانه

شنیده‌ها از برخی منابع آگاه و همچنین تعدادی از دانشجویان حکایت دارد که سفر امروز وزیر علوم بدون هیئت رسانه‌ای و خبری به قم آن هم ۵ روز پس از دریافت کارت زرد خود پیرامون مسائل حوزه بانوان تنها می‌تواند یک دلیل داشته باشد، آن هم عزل یکی از روسای دانشگاه‌های تک جنسیتی! بنابراین شاید در روز‌های آینده باید منتظر عزل یکی از روسای دانشگاه‌های قم باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top