تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/10/09 - 13:51
کد خبر: 340252

ظریف در دیدار لاوروف: آمریکا به بهانه دفاع از خود مردم سوریه و عراق می‌کشد

وزیر خارجه ایران گفت: برخلاف آمریکا که هزاران مایل دورتر از مرزهایش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می‌کشد، ایران و روسیه برای صلح در عراق و سوریه همکاری کردند و نمونه موفق آن روند آستانه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو گفت: خوشحالم برای بیست و هشتمین بار در طول دوران وزارتم در این اتاق با شما و دوستان روسی ملاقات می‌کنم.

وی افزود: پیشاپیش سال نو میلادی را به شما و همسایگان در فدراسیون روسیه تبریک می‌گویم. میلاد حضرت مسیح به روایت ارتدوکسی را به شما و به روایت دوستان ارمنی به شما پیشاپیش تبریک می‌گویم. امیدوارم سال بسیار خوبی برای همه دنیا و مردم روسیه باشد.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در شرایط بسیار حساسی روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را امروز بررسی خواهیم کرد، اظهار داشت: امروز روابط دوجانبه ایران و روسیه شاید در بهترین شرایط تاریخی خود باشد، برای 2 کشور مهم در این منطقه چنین روابطی راهبردی است و روابطی است که همواره با قدرت ادامه می‌یابد و این اراده مسئولان جمهوری اسلامی است که به روابط با روسیه به عنوان همسایه بزرگ و مهم و به عنوان یک قدرت بزرگ بین‌المللی به صورت راهبردی نگاه کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بر خلاف دیگران که در منطقه ما به جنگ افروزی دامن می‌زنند، ایران و روسیه پیشنهادات مهمی که بسیار شبیه به هم هستند برای صلح در منطقه ارائه کردند. پیشنهاد روسیه برای گفتگو در خلیج فارس و پیشنهاد ایران برای طرح صلح هرمز.

ظریف گفت: مانور مشترک ایران، روسیه و چین این روزها نشانگر همکاری ما برای صلح در منطقه است.

وی ادامه داد: بر خلاف آمریکا که تعهدات بین‌المللی خود را شکسته است، ایران و روسیه بر اجرای برجام تأکید کردند و ما از دیدگاه‌های مثبت روسیه در این زمینه بسیار متشکریم.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: برخلاف آمریکا که هزاران مایل دورتر از مرزهای خودش مردم را به اسم دفاع از خودش در عراق و سوریه به خاک و خون می‌کشد و اقدام غیرقابل قبول آمریکا دیروز در حمله به عراق یکی از این موارد است، ایران و روسیه برای صلح در عراق و سوریه همکاری کردند که روند آستانه نمونه موفقی از آن است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: امیدواریم امروز بتوانیم درباره همه این مسائل و شرایط در افغانستان، سوریه، عراق، منطقه و بحث برجام با همدیگر گفتگو داشته باشیم.

وی در پایان خطاب به لاوروف اظهار داشت: از مهمان نوازی شما و مردم روسیه یک بار دیگر تشکر می‌کنم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top