تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/10/11 - 09:57
کد خبر: 340502

در دانشگاه شهید بهشتی چه خبر است؟

غیبت غیرموجه در کلاس داشته باشی باید پول بدی! +عکس

غیبت غیرموجه در کلاس داشته باشی باید پول بدی! +عکس

دانشجویان مشمول آموزش رایگان موظفند بابت حذف اضطراری دروس و مردودی و انتخاب مجدد آن در صورتی که سنوات مجاز تحصیلی دانشجو تمام شده باشد، پول بپردازند؛ این در حالی است که براساس آیین نامه آموزشی دانشجویان ورودی ۹۷ به بعد دانشجویان نه تنها باید بابت حذف اضطراری و دروس مردودی پول بپردازند، بلکه بابت غیبت غیرموجه در کلاس نیز موظف به پرداخت هزینه طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه هستند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزی است جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به مصوبه جدید آموزشی مبنی بر اخذ پول بابت حذف اضطراری دروس و ... تجمع کرده اند. این دانشجویان می گوید، براساس مصوبه جدید دانشگاه دانشجویان ورودی ۹۷ به بعد در صورت حذف اضطراری، غیبت غیرموجه در کلاس و یا امتحان درس و عدم کسب نمره قبولی در هر درس، برای انتخاب مجدد همان درس موظف به پرداخت هزینه مربوطه طبقه مصوبه هیات امنا هستند. این دانشجویان تاکید کردند، قبلا به این صورت بود که در صورتی که دانشجو درسی را مردود می شد، بابت آن باید شهریه می پرداخت اما براساس مصوبه جدید آیتم های جدید برای گرفتن پول از دانشجویان اضافه شده است.

در دانشگاه شهید بهشتی چه خبر است؟

بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی اعتراض دانشجویان به ٢٠٠٠ نفر رسیده است و آنها با امضا طوماری اعتراض خود را اعلام کرده اند. در این طومار آمده است:  متاسفانه دانشگاه دارد تبدیل به بنگاهی می‌شود که حداقل امکانات تحصیلی را به ازای پرداخت هزینه‌های گزاف در اختیار دانشجو می‌گذارد.  لازم به ذکر است بنابر نص اصل مهم ۴ قانون اساسی: دولت موظف است وسائل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. ما دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تحصیل رایگان را حق مسلم خود می‌دانیم. خواسته صریح ما حذف بدون قید و شرط مصوبه جریمه مربوط به واحدهای حذف شده، افتاده و جبرانی برای دانشجویان در تمام مقاطع می‌باشد و لا غیر!

در دانشگاه شهید بهشتی چه خبر است؟

دانشگاه زیر بار نرفت
این اعتراض روزگذشته با واکنش دانشگاه شهید بهشتی روبرو شد، این دانشگاه تاکید کرده براساس تبصره ۱ ماده ۷ آئین نامه آموزشی مقطع کارشناسی پیوسته ورودی ۱۳۹۷ به بعد، دانشجویان مشمول آموزش رایگان در صورت حذف اضطراری، غیبت غیرموجه در کلاس و یا امتحان درس و عدم کسب نمره قبولی در هر درس برای انتخاب مجدد همان درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط طبق مصوبه هیأت امناء دانشگاه هستند.

در دانشگاه شهید بهشتی چه خبر است؟

از سوی دیگر دانشگاه به دلیل تاخیر در اعلام بدهی دانشجویان بابت این هزینه ها، اعلام کرده است: «با توجه به اعلام با تأخیر بدهی به برخی از دانشجویان، هماهنگی لازم با امور مالی دانشگاه به عمل آمده است تا این دسته دانشجویان در ثبت‌نام نیمسال دوم ۹۹-۹۸ با مشکلی مواجه نشوند.»

همچنین در جلسه ای که با رئیس دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، مقرر شده است که برای دروس حذف شده در ترم یک سال ۹۷، ترم ۲ سال ۹۷ و ترم یک سال ۹۸ به عنوان حذف مجاز تلقی شده و هزینه ای به آن تعلق نگیرد. همچنین هزینه دروس مردودی در نیمسال های یاد شده در بند ۱ تا زمان فارغ التحصیلی قابل پرداخت است.

در دانشگاه شهید بهشتی چه خبر است؟

اما تفاوت مصوبه وزارت علوم با دانشگاه شهید بهشتی در کجاست؟ براساس آیین نامه آموزشی دانشجویان ورودی ۹۳ به بعد (مصوبه ۱۶ اسفندماه ۹۳ وزارت علوم) دانشجویان مشمول آموزش رایگان موظفند بابت حذف اضطراری دروس و مردودی و انتخاب مجدد آن در صورتی که سنوات مجاز تحصیلی دانشجو تمام شده باشد، پول بپردازند؛ این در حالی است که براساس آیین نامه آموزشی دانشجویان ورودی ۹۷ به بعد (مصوبه ۳۰ مرداد ۹۷ دانشگاه شهید بهشتی)، دانشجویان نه تنها باید بابت حذف اضطراری و دروس مردودی پول بپردازند، بلکه بابت غیبت غیرموجه در کلاس نیز موظف به پرداخت هزینه طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه هستند. در این مصوبه اشاره ای به تمام شدن یا نشدن سنوات تحصیلی نشده و دانشجویان حتی در زمان مجاز تحصیلی محبور به پرداخت این هزینه هستند. مهر نوشته است: برآورد می شود هزینه پرداختی برای هر واحد اخذ شده چیزی حدود ۱۳۰ هزار تومان است که برای یک درس سه واحدی معادل ۳۹۰ هزار تومان می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top