تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/10/11 - 13:29
کد خبر: 340526

شرکت مشاور مدیریت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

جالب است بدانید، علم مدیریت و مشاوره مدیریت به قدری گسترده است که حتی در موارد نام برده بالا نیز تخصص های بسیاری وجود دارد. برای مثال شخصی که یک مشاور بازاریابی است ممکن است به بازاریابی مستقیم مسلط باشد ولی در حوزه بازاریابی بین الملل یک متخصص نباشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: شرکت مشاور مدیریت از جمله شرکت هایی است که مشاوره هایی را در زمینه ی چگونگی یک مدیریت موفق ارائه می دهد. این شرکت با روش ها و استراتژی های جدید سعی دارد تا برنامه هایی را در زمینه مدیریت موفق در اختیار مدیران ارشد و هیئت مدیره شرکت و یا کسب و کار دیگر قرار دهد. کمتر از چندین دهه است که مفاهیم مدرن و نوین علمی مدیریتی وارد دنیای کسب و کار امروز شده است. برای مثال قدمت علم بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیرید که همواره بروز شده و طی دهه ها و سال های گذشته تغییرات بسیاری کرده است.

برای اینکه مدیران با مفاهیم جدید مدیریتی آشنایی یابند و بتوانند کسب و کار خود را با استراتژی های نوین مدیریت کنند، بسیاری مواقع از شرکت های مشاور مدیریت کمک می گیرند. و شرکت مشاور مدیریت این تجارب مدیریتی و خدمات مشاوره ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.

شرکت مشاور مدیریت، نوعی از خدمات مشاوره ای را با هدف بهبود عملکرد مدیریتی ارائه می دهد. در واقع این شرکت با توجه به نیازهای مدیران سعی دارد تا روش های نوین مدیریتی را جمع آوری کند و در اختیار مدیران ارشد کسب و کارها قرار دهد. شرکت مشاور مدیریت در ابتدا راه های بهبود کارایی سازمان ها، شرکت ها و یا استارت آپ ها را بررسی می کند و بر طبق آن بهترین روش موفقیت مدیریتی را در اختیار مدیران ارشد قرار می دهد‌. این شرکت ها در زمینه ی افزایش سود آوری، کاهش هزینه ها، افزایش درآمد، آنالیز فرآیند و ... مشاوره هایی را به مدیران می دهد. وظایف یک شرکت مشاور مدیریت در حوزه ها و تخصص های مختلف با سایر شرکت های مشاوره ای متفاوت است. بعضی از شرکت های مدیریت در حوزه ی مالی، برخی در حوزه ی کیفیت و برخی در زمینه رویکردهای استراتژیک سازمان مشاوره هایی را ارائه می دهند.

خدمات یک شرکت مشاور مدیریت کسب و کار
ارائه خدمات مشاوره مدیریت کسب و کار به مدیران ارشد و هیئت مدیره شرکت تجاری دیگر کاری است که یک شرکت مشاور مدیریت انجام میدهد. شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای مدیریتی همراه با یافتن بهترین راه حل از جمله وظایف شرکت مشاور است که در نتیجه شرکت تجاری بتواند توسعه و پیشرفت داشته باشد و به اهداف خود برسد.

وقتی صحبت از مشاوره مدیریت می کنیم باید بدانیم که در واقع طیف گسترده ای از مشاوره های این حوزه وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. یک شرکت مشاور مدیریت ممکن است بتواند با توجه به مهارت، تخصص و تجربه مشاوران خود و توافق های صورت گرفته فی ما بین طرفین به مدیران ارشد شرکت تجاری در حوزه های زیر کمک نموده و راهکار های مشاوره ای ارائه دهد.

  • مشاوره بازاریابی
  • مشاوره فروش
  • مشاوره برنامه ریزی و استراتژی
  • مشاوره مالی و اداری، و خدمات حسابداری
  • مشاوره توسعه کسب و کار
  • مشاوره فنی و تخصصی
  • مشاوره منابع انسانی
  • مشاوره خلق برند (برندسازی)

موارد زیر نیز می تواند از جمله خدمات یک شرکت مشاور باشد.

  • تهیه و تدوین طرح توجیهی – برنامه (طرح) کسب و کار Business Plan
  • تهیه و تدوین برنامه (طرح) جامع بازاریابی و فروش Sales and Marketing Plan

البته آنچه مسلم است علم مدیریت شاخه های بسیاری دارد و یک مشاور نمی تواند در همه حوزه ها متخصص شود. بنابراین در دنیا معمولا یک تیمی متشکل از مشاوران متخصص در حوزه های مختلف علم مدیریت کار مشاوره مدیریت را با همکاری هم انجام می دهند. همه چیز بستگی به نیاز شرکت تجاری برای مشاوره (حوزه مورد نیاز) و توافق های طرفین و پتانسیل های شرکت مشاور دارد.

جالب است بدانید، علم مدیریت و مشاوره مدیریت به قدری گسترده است که حتی در موارد نام برده بالا نیز تخصص های بسیاری وجود دارد. برای مثال شخصی که یک مشاور بازاریابی است ممکن است به بازاریابی مستقیم مسلط باشد ولی در حوزه بازاریابی بین الملل یک متخصص نباشد. و یا برای مثال یک مشاور فروش ممکن است مشاور خوبی در حوزه فروش سرد و فروش گرم تلفنی در یک مرکز تماس باشد ولی همان مشاور فروش تجربه و تخصصی از فروش اینترنتی نداشته باشد. بنابراین مشاوران مدیریت بر اساس نیاز شرکت تجاری، تخصص، رزومه کاری، تحصیلات و اعتبار خود و یا شرکتشان انتخاب می شود و هر شرکت تجاری ممکن است معیار های خود را در انتخاب شرکت مشاور مدیریت داشته باشد.

تاثیر شرکت مشاور مدیریت در موفقیت سازمان ها
با توجه به اینکه مشاور مدیریت خارج از کسب و کار از اعضای سازمان نیست بنابراین می تواند تصویر روشنی از سازمان را ارائه دهد. همچنین ایده های جدید و پیشنهادات را بدون جهت گیری ارائه می دهد. به عبارت دیگر دیدگاه مستقل شرکت مشاور مدیریت به سازمان کمک می کند که در پی حل مشکلات و کسب موفقیت سازمان باشد. در واقع می توانیم بگوییم که شرکت مشاور مدیریت کاتالیزور تغییرات است چرا که همزمان که در پی حل مشکلی در سازمان هستند راه های انجام آن را نیز پیدا می کنند. البته تغییراتی که مشاور مدیریت به وجود می آورد زمانی موثر واقع می شود و منجر به کسب موفقیت می شود که مدیران و کارمندان سازمان این تغییرات را درک کنند و طبق برنامه پیش بروند‌.

شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی(سهامی خاص)
شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی از جمله شرکت هایی است که خدمات مشاوره مدیریت کسب و کار ارائه می دهد. یاشا سازمند مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص)، هدف از تاسیس شرکت را ایجاد و توسعه اشتغال مولد و پایدار برای متخصصین جوان در حد توان مدیریت شرکت می داند. مهندس سازمند، کارشناس ارشد مدیریت از دانشگاه علوم و مدیریت کشور مالزی، ارائه خدمات مشاوره مدیریت کسب و کار، بازاریابی و فروش را از جمله خدمات شرکت آکام آتا معرفی می کند.

شرکت مشاور بازاریابی و فروش
شرکت مشاور بازاریابی (مشاور مارکتینگ) و فروش مجموعه ای از مشاوران کسب و کار متخصص است که در زمینه تجارت، فروش و بازاریابی با تجربه هستند و خدماتی مربوط به طیف گسترده ای از فعالیت های مرتبط با تجارت در حوزه فروش یا بازاریابی را ارائه می دهند.

روش های بازاریابی دارای انواع گوناگونی است و مشاور های بازاریابی با توجه به تخصصی که دارند قادر به تشخیص مناسب ترین مورد برای انواع شرکت ها و کسب و کار ها می باشند. در حقیقت فرایند بازاریابی زمانی به نتیجه ی دلخواه می رسد که مشاور بازاریابی بهترین روش را پیشنهاد کرده و در راستای انجام آن مطلوب ترین راهنمایی های ممکن را ارائه دهد.

 

مشاور بازاریابی و فروش کیست؟
شرکت مشاور بازاریابی و فروش باید مشاورانی ماهر داشته باشد که در زمینه بازاریابی و فروش موفق باشند. برای موفق بودن یک مشاور بازاریابی و فروش تحصیلات دانشگاهی مرتبط، سوابق حرفه ای مرتبط درحوزه بازاریابی و فروش و تجارب عملی موفق مشاور تاثیر بسزایی دارد

در دنیا معمولا متخصصانی که بیش از ۱۰ سال تجربه و سوابق کاری در حوزه بازاریابی و فروش دارند، تصمیم می گیرند مدیر یا مشاور بازاریابی و فروش شوند. رسیدن به این هدف بستگی به تلاش فرد دارد. مسلما شرکت ها و صاحبان کسب و کار رزومه کاری و تحصیلی مشاور بازاریابی را مرور و بررسی کرده و بعد از توافقات لازم اقدام به شروع همکاری با او می کنند.

یک مشاور بازاریابی و فروش شاید همزمان در چندین شرکت خدمات مشاوره ارائه دهد. این امری کاملا طبیعی برای یک مشاور متخصص است که بطور همزمان با چندین کسب و کار همکاری داشته باشد.

نقش شرکت مشاور بازاریابی در موفقیت سایر شرکت ها
اولین مزیتی که شرکت مشاور بازاریابی برای سایر شرکت ها دارد این است استخدام یک مشاور به شرکتها این امکان را می دهد که فقط هزینه خدمات مورد نیاز خود را بپردازند. زیرا گاهی استخدام دائم مدیران ارشد بازاریابی و فروش با سابقه، تحصیلات و سالها تجربه برای استارت آپ ها و شرکت های نوپا پر هزینه است. در عین حال این استارت آپ ها نیاز به تجربه این افراد متخصص دارند. در دنیا، یک شرکت مشاور بازاریابی می تواند بصورت نتیجه محور (پورسانت فروش) یا پروژه ای و یا ساعتی با یک شرکت تجاری توافق کرده و خدمات مشاوره ارائه دهد. سرانجام، وقتی شرکت دیگر نیازی به خدمات مشاور نداشته باشد، رابطه شرکت تجاری با شرکت مشاور بازاریابی به راحتی خاتمه می یابد. بنابراین با استخدام موقت و پروژه ای مشاوران ارشد بازاریابی، استارت آپ یا شرکت نوپا به هدف خود می رسند تا در زمان مناسب و یا بعد از رشد کامل شرکت بتوانند مدیر ارشد با تجربه استخدام کنند.

هدف مشاور مدیریت، ارائه راهکار هایی برای اداره بهتر شرکت است. از آنجا که مشاوران متعهد به یک شرکت واحد نیستند، و همزمان در چند کسب و کار خدمات مشاوره ارائه می دهند تجارب مختلفی از شرکت ها و صنایع را در طول مدت زمان همکاری با شرکت های مختلف بدست آورده اند. این تجارب به آنها امکان می دهد راه حل های خلاقانه ای ارائه دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top