تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/10/12 - 11:14
کد خبر: 340629

در نامه‌ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به سعیدرضا عاملی مطرح شد؛

با حضور در دانشگاه به سئوالات و ابهامات دانشجویان پاسخ دهید

بسیج دانشجویى دانشگاه تهران از جنابعالى دعوت به عمل مى آورد تا با حضور در دانشگاه تهران که سال‌ها افتخار معلمى در آن را نیز داشته‌اید، پاسخگوى سؤالات دانشجویان بوده و ابهامات را پیرامون حضور و عملکرد یک‌ساله خود در شوراى عالى انقلاب فرهنگى را شفاف نمائید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت حضور در دانشگاه تهران برای پاسخگوى به سؤالات و ابهامات دانشجویان پیرامون حضور و عملکرد یک‌ساله خود در شوراى عالى انقلاب فرهنگى دعوت کرد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقاى دکتر سعیدرضا عاملى

دبیر شوراى عالى انقلاب فرهنگى

با سلام
امروز، یازدهم دی‌ماه 1398 درست یکسال پس از انتخاب مناقشه برانگیز جنابعالى به عنوان دبیر عالى‌ترین نهاد فرهنگى کشور، بر خود لازم می‌‌دانیم تذکراتى چند به سمع و نظر جنابعالى برسانیم.

اولاً؛ روند خلاف قاعده‌ى انتخاب جنابعالى، که از همان ابتدا انتقاد برخى اعضاى شورا و کارشناسان دلسوز کشور و فعالان دانشجویى را در پى داشت، از وجود فرایندى نادرست و اعمالِ نفوذِ خارج از سازوکار قانونىِ برخى افراد در جریان انتخاب شما حکایت می‌کرد. همان‌گونه که قابل پیش‌بینى بود، این انتخاب که خلاف رویه‌ى معمول بود و همچان غیر شفاف و مبهم باقى مانده، موجب قرار گرفتن فردى فاقد ویژگى‌هاى متناسب و لازم در منصب دبیرىِ مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیر فرهنگى کشور گردید، که اکنون و پس از گذشت یک سال بجا بودن نگرانى‌هاى طرح‌شده در این رابطه نمایان‌تر می‌شود.

ثانیا؛ عملکرد شوراى عالى انقلاب فرهنگى همواره محل سوال و اشکال جدى بوده و این مسئله در دوره مسئولیت شما نیز به قوت استمرار پیدا کرده است. غیر از نکاتى که همواره به عنوان نقاط ضعف و نقدهاى اساسى به شورا از آن‌ها یاد می‌شده، طى مسئولیت یک‌ساله شما، برخى اتفاقات در جریان جلسات شوراى عالى انقلاب فرهنگى، همچون برخورد تحکم‌آمیز و خلاف شأن رئیس جمهور در مقابل نقطه نظرات و انتقادات اعضا که بعضاً به ممانعت از حضور ایشان در جلسات منجر گردیده، نشان از بدتر شدن وضعیت شورا دارد. ناتوانى، محافظه‌کارى و یا تعمد دبیر شورا در عدم مواجهه درست با این قبیل رفتارهاى ناصواب، رفته‌رفته بر مشکلات شورا افزوده و از طرفى این تصور را تقویت کرده که حمایت رئیس جمهور در جریان انتخاب دبیر ، موجب وام‌دار شدن و تساهل نابجا در مقابل همین رفتارهاى ناصواب شده است.

ثالثاً؛ از دبیر فرهنگی‌ترین شورای عالی کشور انتظار می‌رود که خود مروّج فرهنگ گفتگو و مباحثه منطقی و علمی باشد؛ اما چنان که عوامل برنامه شوکران مدعی بوده‌اند، جنابعالی برنامه‌اى را که خود در آن با رضایت حاضر شده و گفتگو کرده‌اید، با استفاده از ابزارهاى نامتعارف، بدون هیچ دلیل قانع‌کننده و موجهى لغو کرده‌اید. این رفتار تأسف‌آور نشان می‌دهد مضاف بر موارد دیگر، چندان تمایل و باورى به شفافیت همه‌جانبه و پاسخگویى نسبت به پرسش ها و ابهامات ندارید. پر واضح است چنین رفتارى از سوى فردى در جایگاه شما نه‌تنها شایسته نیست، بلکه صلاحیت شما را براى تصدى چنین مسئولیتى بیش از پیش مورد سوال قرار می‌دهد.

مضاف بر موارد ذکر شده، عملکرد شما در جایگاه دبیرى شوراى عالی انقلاب فرهنگى با پرسش‌ها و ابهامات جدى دیگرى نیز روبروست. لذا ضروت دارد این بار با سعه‌ی صدرى فراتر از آن‌چه در جریان اتفاقات برنامه شوکران شاهد بودیم، بر اساس وظیفه و مسئولیت شرعى و قانونى نسبت به یکایک این موارد توضیحات کافى را ارائه نمائید.

بسیج دانشجویى دانشگاه تهران از جنابعالى دعوت به عمل مى آورد تا با حضور در دانشگاه تهران که سال‌ها افتخار معلمى در آن را نیز داشته‌اید، پاسخگوى سؤالات دانشجویان بوده و ابهامات را پیرامون حضور و عملکرد یک‌ساله خود در شوراى عالى انقلاب فرهنگى شفاف نمائید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top