تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/10/22 - 14:23
کد خبر: 341921

حراج شاهکارهای غزات شده فرانسوی

سه تابلو نقاشی سبک «نئوامپرسیونیسم» که در دوران اشغال فرانسه توسط آلمان، توسط سربازان نازی از خانه یک مجموعه‌دار یهودی غارت شده بودند، در یک حراجی واقع در لندن به مزایده گذاشته می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، آثاری از کامی پیسارو و پل سینیاک که کارشناسان آن‌ها را استثنایی توصیف کرده‌اند، اخیرا به وارثان گاستون لِوی ـ تاجر و مجموعه‌دار فرانسوی دهه ۳۰ ـ بازگردانده شده بود.

«لِوی» که در آپارتمانی مملو از کتاب، تابلوهای نقاشی و آثار هنری زندگی می‌کرد موفق شد در جریان جنگ جهانی دوم به همراه همسر و دخترش جان سالم به در ببرد، اما مجموعه هنری او ناپدید شد.

دو تابلو نقاشی از مجموعه آثار او  پس از اتمام جنگ به فرانسه بازگردانده شدند و کمی بعد در موزه «اورسی»‌ پاریس به نمایش گذاشته شدند.

تابلو نقاشی سوم، که از یکی دیگر از خانه‌های «لِوی» واقع در ۱۵۰ کیلومتری پاریس ربوده شده بود، سال‌ها بعد از مجموعه یک دلال آلمانی سردرآورد.

به گفته «‌بوید بومن» ـ مدیر دپارتمان آثار امپرسیونیست و مدرن حراجی ساتبیز ـ این نخستین‌ باری است که این آثار در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

جواهر این مجموعه آثار، تابلو نقاشی «شبنم، پسرک روستایی که آتش روشن می‌کند» اثر «پیسارو» است که انتظار می‌رود به قیمت ۱۲ میلیون پوند در حراجی روز چهارم فوریه به فروش برسد.

دو تابلو دیگر این حراجی  به «پل سینیاک» تعلق دارند که ارزش یکی از آن‌ها بین ۵ الی ۷ میلیون پوند و دیگری حدود ۸۰۰ هزار پوند برآورد شده است.

«سینیاک» از دوستان «‌لِوی» بود. گفته می‌شود «‌لِوی» به‌ این هنرمند برای خلق تابلوهای نقاشی از ۱۰۷ بندر فرانسوی طی ۱۲ ماه کمک کرد.

دولت «آلمان» یکی از تابلوهای نقاشی «سینیاک» را سال گذشته به خانواده «‌لِوی» تحویل داد. مقامات فرانسه نیز تابلوی دیگر «سینیاک» و اثر «کامی پیسارو» را سال ۲۰۱۸ به خانواده این مجموعه‌دار تحویل دادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top