تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/10/23 - 12:05
کد خبر: 342063

مواضع تشکل‌ها و فعالین دانشجویی در پی حضور غیرقانونی «مک ایر» در تجمعات؛

سفیر انگلیس سریعا اخراج شود

انتقام سخت جمهوری اسلامی آن قدر سنگین بود که دستگاه دیپلماتیک انگلستان را وادار به عملیات میدانی کرد، در این شرایط برخورد دولت جمهوری اسلامی نیز باید عزت مندانه و از روی اقتدار باشد، قبل از هر فتنه دیگری باید لانه جاسوسی و فتنه انگیزی انگلیس از ایران برچیده شود.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درپی حضور سفیر انگلیس «رابرت مک‌ ایر» در تجمع اعتراضی جلوی دانشگاه امیرکبیر و نقض ق.انین بین المللی و دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران خواستار اخراج هر چه سریعتر سفیر انگلیس از ایران شدند، مواضع تشکل ها و فعالین دانشجویی در ادامه آمده است:

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) طی نامه به حجت الاسلام حسن روحانی خواستار رسیدگی به حضور سفیر انگلستان در اغتشاشات دو شب گذشته مقابل دانشگاه امیرکبیر شدند.

متن نامه بشرح ذیل است:

سلام علیکم؛
در طول تاریخ دولت انگلستان خیانت‌ها و دسیسه‌های بسیاری نسبت به مردم ایران داشته؛ از قحطی بزرگ، تحمیل حکومت وابسته پهلوی، کودتا و به یغما بردن نفت گرفته تا نقش در جنگ تحمیلی و پیشی گرفتن از آمریکا در تحریم بانک مرکزی و پشت‌پا زدن به تعهدات برجام و SPV و... . اما انگلیس این روز‌ها وقاحت را به اوج رسانده. پس از ترور وقیحانه و مستقیم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بدست شیطان اکبر، شیاطین اصغر از لانه خود بیرون آمدند و در حمایت از آمریکای مستکبر به لجن‌پراکنی پرداختند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر شیطان صغیر، بریتانیای کبیر، یکی از این نوچه‌ها بود که حاج قاسم شهید را مسئول کشته شدن هزاران نفر در غرب آسیا معرفی کرد. آری! سردار شهید، مسئول به درک واصل شدن هزاران نفر از تروریست‌ها، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی آمریکا و انگلیس -که چیزی نمانده بود قلب لندن و نیویورک و پاریس را از جا دربیاورند- بود.

اما حرام‌لقمگی و نمک‌نشناسی انگلیس به این‌جا ختم نمی‌شود؛ پس از اینکه داغ جان‌باختن فرزندان ایران اسلامی در هواپیمای اوکراینی، به داغ فقدان حاج قاسم اضافه شد؛ مستنداتی موجود است که سفیر انگلستان در مراسم یادبود جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی در مقابل دانشگاه امیرکبیر حاضر شده، مردم داغدار را به شعار دادن علیه جمهوری اسلامی تشویق کرده، فضا را متشنج کرده و به عکاسی و تصویر‌برداری پرداخته است.

طبق کنوانسیون 1961 وین، جمهوری اسلامی حق دارد که به هر دلیلی کارمندان سیاسی دولت بریتانیا را نپذیرد، حال که سفیر روباه پیر به دخالت در امور داخلی ایران و مخالفت علنی دست زده، اگر قطع روابط دیپلماتیک با دولت انگلیس وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران نباشد، حتماً اخراج «رابرت مک‌اِر» نماینده روباه مکار، وظیفه وزارت امور خارجه هست. دانشجویان انقلابی به نمایندگی از مردم خواستار اخراج سریع «مک‌اِر» از ایران و کاهش سطح روابط دیپلماتیک با انگلیس در حد کاردار اند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل
حمزه دستیار دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت وگو با  فارس، با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: مردم حق دارند معترض و عصبانی باشند، مردم داغدارند و حس نوع دوستی‌شان باعث تحریک احساسات آن‌ها می‌شود، غم حادثه واقعا غم سنگینی است؛ اما اعتراضات به حق مردمی در چندین سال اخیر همواره توسط عده‌ای منفعت طلب و مزدوران ضد انقلاب اسلامی به انحراف کشانده شد.

وی افزود: این کار موجب شده هم مطالبه مردم و هم اصل حق اعتراض از مردم صلب شده، شرایط را بگونه‌ای رادیکال مدیریت می‌کنند که مردم اندک اندک از تجمعات خارج می‌شوند و در آخر عده قلیلی مزدور می‌ماند با شعارهای بسیار رادیکال با هدف قرار دادن اصل نظام و ولایت فقیه و اقدامات غیر انسانی مانند پاره کردن عکس سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی و فحاشی به نیروهای امنیتی که هیچکدام از این موارد را نمی شود به مردم و جامعه نسبت داد.

دستیار تصریح کرد: اهانت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خصوصا سردار شهید مقاومت کینه‌های سر ریز شده مزدوران و اربابانشان است، کینه از ایستادگی، اقتدار و شکست های پی در پی با طعم سیلی‌های جانانه سپاه پاسداران اسلامی.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در چند روز گذشته حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق یک اتفاق بزرگ و خیره کننده محسوب می شد، اتفاقی که کام غربی ها و هوادارانشان را تلخ کرد و هیبت و عظمت جمهوری اسلامی را اثبات کرد.

دستیار یادآور شد: این اقدام قدرتمند مطئنا بغض و کینه‌هایی به دل غربی‌ها داشت و مترصد استفاده از فضایی برای کینه توزی علیه نظام اسلامی بودند، اتفاق بزرگ در تجمعات اخیر، دستگیری سفیر انگلیس در حین تصویربرداری و پوشش رسانه‌ای بود، این اتفاق عجیب و مغرضانه سفیر انگلیس می‌تواند درس عبرتی باشد برای همه کسانی که ضمن حفظ حق اعتراض برای خود به گونه‌ای در میدان‌های مختلف بازی نکنند که خبیث ترین دشمن مردم ایران از آن ها سواری نگیرد.

وی تصریح کرد: از همه این ها گذشته حضور سفیر انگلیس متخاصم و سفاک در بطن تجمعات اعتراضی و سواستفاده از احساسات دانشجویان و مردم برای اهداف شوم استکباری بشدت محکوم است، دستگاه دیپلماسی ایران باید هر چه سریع تر این جنایتکار را از کشور اخراج کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقلگفت: هیچ عرف دیپلماتیمکی این دخالت آشکار و اقدام علیه امنیت ملی کشور میزبان را نمی پذیرد، دولت باید اقدام انقلابی کند، نباید با انفعال از کنار این خباثت آشکار گذشت.

وی اظهار داشت: انتقام سخت جمهوری اسلامی آن قدر سنگین بود که دستگاه دیپلماتیک انگلستان را وادار به عملیات میدانی کرد، در این شرایط برخورد دولت جمهوری اسلامی نیز باید عزت مندانه و از روی اقتدار باشد، قبل از هر فتنه دیگری باید لانه جاسوسی و فتنه انگیزی انگلیس از ایران برچیده شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
حسین اسدالهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت وگو با فارس، گفت: خبر حادثه هواپیمای اوکراینی تلخ و سنگین بود و با اثبات خطای انسانی مصیبت این حادثه اندوهبار تلخ تر و سنگین تر شد.

وی ادامه داد: نسبت به این اتفاق که ابهامات بسیاری به دنبال داشته، دو مطالبه مهم وجود دارد. باید کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه دردناک پیگیری شود و هم چنین برای عدم امکان تکرار چنین سانحه ای مراقبت های لازم صورت گیرد.

اسدالهی افزود: این حادثه ملت عزادار ایران را مجددا داغدار کرد. ملتی که حضور میلیونی در مراسم تشییع سردار آسمانی داشت و موجب ترس آمریکا و استکبار و صهیونیسم شد.

وی افزود:‌ جبهه استکبار که از اتحاد به وجود آمده به برکت خون شهید سلیمانی عزیز عصبانی است قطعا به دنبال تفرقه و رخنه بین صفوف ملت عزیز ایران است. وقتی شاهد این هستیم، دیوانه کاخ سفید که پیش تر ملت ایران را تروریست خوانده بود پیام تسلیت و حمایت ارسال می‌کند یا ملکه انگلیس سفیرش را به میدان می فرستد. واضح است که دشمن به دنبال استفاده تمام و کمال از این حادثه تلخ است و جای عبرت دارد برای کسانی که به حمایت شیطان بزرگ دلخوش کرده اند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اینکه سفیر انگلیس شخصا به میدان آمده و بازداشت شده مساله کوچکی نیست. حداقل مجازات برای چنین مساله ای طبق قوانین بین الملل اخراج سفیر انگلیسی از کشور است.

وی گفت: نکته قابل توجه دیگر این است، سلبریتی هایی که پس از شهادت سردار سلیمانی و یا انتشار خبر این سانحه تلخ حتی پیام تسلیت در صفحات خود قرار ندادند بلافاصله بعد از بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح با داغ‌دیدگان ابراز همدردی کردند! یعنی جان باختگان و داغ‌دیدگان قبل از اعلام بیانیه نیروهای مسلح با بعد از اعلام بیانیه فرقی می‌کنند؟!

اسدالهی افزود: باید دروغگو را شناخت! دروغگو کیست؟! آیا کسی است که صریح و صادقانه در مقابل مردم حاضر می شود و آرزوی مرگ می کند و می گوید گردنم از مو باریک تر است؟ یا کسی که رسما پذیرفته هواپیمای ایر باس را زده ولی بعد از گذشت ده ها سال وقیحانه عذر خواهی نمی‌کند و حتی به ژنرالش مدال افتخار هم می دهد.

وی تصریح کرد: دروغگو‌ کسی است که دستش به خون سردار عزیز آلوده است اما در مقابل رسانه‌ها بیان می کند که ایران جنگ را آغاز کرده و ما به دنبال صلح هستیم. آیا دروغی بزرگ تر از ادعای جنگ با داعش هست در حالی که خود آمریکا پدید آورنده ی این خبیثه ملعونه بوده است!

اسدالهی اظهار داشت: خط قرمز ما ولایت است و پاسبان این حریم خواهیم بود و از این ریسمان محکم دست بر نخواهیم داشت. بصیرت لازم را داشته باشیم که این سنگر مهم مورد هدف قرار نگیرد و در زمین دشمن بازی نکنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top