تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/10/23 - 15:18
کد خبر: 342092

از رد صلاحیت‌ها تا ترور رسانه‌ای سردار حاجی‌زاده

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان انتقاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرآنلاین، در نطق ها و تذکرات نمایندگان در صحن علنی مجلس، موضوعاتی مانند رد صلاحیت‌ها و مسئله سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح شد. در این میان برخی از نمایندگان هم نسبت به احتمال ترور رسانه ای سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه ابراز نگرانی کردند و برخی دیگر هم برای سفیر انگلیس خط و نشان کشیدند.

ردصلاحیت‌های شوک آور شورای نگهبان
عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود با تسلیت حوادث اخیر گفت: «هنگامی که قانون اساسی را می‌نوشتند در مجلس نشسته بودم بحث بر سر این بود که نظارت را به چه نهادی بدهیم؛ اعضای شورای نگهبان این موضوع را مطالعه کند که چرا نظارت را به آن‌ها دادیم. به خاطر این که احساس کردیم ۶ فقیه عادل در آن جا حضور دارند. این برای این بود که دولت‌ها نتوانند نماینده به مجلس بفرستند. امیدوارم همین امروز شورای نگهبان همه را بازگرداند.»

او میزان ردصلاحیت‌ها را شوک‌آور توصیف کرد و گفت: «اگر مجلس در راس امور نباشد بهتر است یک مجلس مشورتی ایجاد شود تا کشور را اداره کنیم و اعضای آن هم انقلابی باشند. یک سوم از نمایندگان این مجلس رد صلاحیت شدند و ۴۰ نفر هم ثبت نام نکردند. برخی می‌گویند ما که دیدیم کاره‌ای نیستیم ثبت نام نکردیم. به شورای نگهبان تبریک می‌گویم؛ گویا فتح الفتوحی رخ داده است. سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید بیش از ۹۰ نفر مشکل مالی داشتند؛ دادگاه صالحی تشکیل شود که این ۹۰ نفر با سخنگوی شورای نگهبان با هم محاکمه شوند.»

هاشم زایی  خطاب به سخنگوی شورای نگهبان انتقاد کرد: «آقای کدخدائی بین افرادی که رد صلاحیت شدند برادر سه شهید هستند آیا به شهدا احترام نمی‌گذاریم؟  این‌ها در جبهه خون دادند. از شورای نگهبان می‌خواهم فقها و حقوقدانان هزینه‌هایی را که برای انقلاب دادند لیست کنند. گرفتاری مردم را با این مسائل دو چندان نکنیم.»

او هم‌چنین در بخش دیگری از نطق خود گفت: «سانحه هواپیمای اوکراینی اتفاقی بود که در زمان جنگ در برخی مناطق ممکن است رخ دهد و علت برخی اعتراضات از سوی مردم و خانواده‌ها این است که دیر این موضوع اطلاع رسانی شد. لازم است گروهی حقیقت‌یاب مسئله را روشن کند تا اعتماد عمومی بازگردد.»

او گفت: «حاج قاسم سلیمانی یک نماد ملی و یک قهرمان بود مردم نشان دادند که این موضوع فراجناحی است ای کاش حوادث اخیر رخ نمی‌داد و ما از این موضوع در زمان انتخابات به عنوان وحدت استفاده می‌کردیم ولی متاسفانه شوک عظیمی وارد شد.»

تشکیل گروه تحقیق و تفحص برای هواپیمای اوکراینی
همچنین کاظم دلخوش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: مجلس باید هیاتی برای تحقیق و تفحص در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی تشکیل دهد؛ هم‌اکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رادیوهای بیگانه تمام تلاش خود را می‌کنند تا مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت را تحت‌الشعاع قرار دهند. باید برای جلوگیری از این امر هوشیار باشیم. سردار سلامی‌ها و حاجی‌زاده‌ها، همان حاج قاسم سلیمانی هستند و از ابتدای انقلاب جان خود را برای حفظ کشور و مردم گذاشته‌اند.

شرایط فعلی کشور همدلی و وحدت را می‌طلبد
همچنین محمد اسماعیل سعیدی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی و جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: شرایط فعلی کشور، لزوم همدلی و وحدت را می‌طلبد. بازی در میدان دشمن خواست آمریکا است. افرادی که از سقوط هواپیمای اوکراینی سوء استفاده می‌کنند بدانند که به خانواده داغدار و ملت خیانت می‌کنند.

بنا به گزارش خانه ملت، این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: نباید اجازه داد که حضور بی‌نظیر مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش آسیب ببیند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان تذکر خود خطاب به وزیر امور خارجه اظهار کرد: اگر سفیر ما در یکی از کشورها به جمع گروه‌های اپوزیسیون می‌رفت، با سفیر ما چه کار می‌کردند؟ سفیر انگلیس هماهنگ‌کننده تجمعات دو روز گذشته بود. نگذارید عزت ملی فراموش شود این فرد باید اخراج شود.

ایجاد پایگاه نظامی آمریکا باعث بروز ناامنی در کشورها می شود
نصرالله پژمانفر نیز در تذکر شفاهی ضمن اعلام همدردی با خانواده سانحه دیدگان حادثه هواپیمایی اخیر، گفت: در دنیا کشورهای مختلفی برای ایجاد پایگاه نظامی آمریکا متحمل هزینه سنگینی می شوند تا با کوبیدن پرچم آمریکا در زمین خود امنیتشان را تضمین کنند و این امر موجب شده منحنی این پایگاه های نظامی رو به رشد باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مورد هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا به دست سربازان رشید اسلام موجب شد امروز این مهم به اثبات برسد که پایگاه های نظامی در دنیا شاخص امنیت نبوده بلکه دلیلی بر ناامنی هستند.

وی تصریح کرد: تمام مردم دنیا بدانند که پایگاه نظامی آمریکا هرکجا باشد تنها هزینه تحمیل کرده و عامل امنیت نیستند ضمن اینکه از امروز تمام جریان مقاومت و حزب الله که در دنیا در خصوص هدف قرار دادن پایگاه آمریکا متفق القول هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان در تذکر به هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: یک طرح یک فوریتی در مجلس مصوب شد که قرار بود در پی اجرای آن مابه التفاوت درآمد حاصل از فروش بنزین برای مردم هزینه شود اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این درآمدها در کجا هزینه می شود ارائه نشده و سندی در این خصوص وجود ندارد که لازم است هیات رئیسه به این موضوع ورود کند.

درصدد ترور رسانه ای سردار حاجی زاده هستند
سیدناصر موسوی لارگانی در تذکر شفاهی خود، گفت: سردار قاسم سلیمانی را با پهباد و شبانه ترور کردند و امروز تصمیم جدی گرفته اند که سرداران دیگر ما به ویژه سردار حاجی زاده را با رسانه و با مدیریت رژیم صهیونیستی و استکبار پیر انگلستان ترور کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: سانحه هواپیمای اوکراینی را خدمت مردم، مقام معظم رهبری و خانواده های جان باختگان تسلیت می گوییم.

درخواست برای اخراج سفیر انگلیس
سیدحسین نقوی حسینی با اعلام همدردی با خواده های داغدار سانحه هوا و کسانی که در تشییع جنازه سردار سلیمانی دار فانی را وداع گفتند و تقدیر از سپاه به ویژه هوافضای سپاه برای درهم کوبیدن پایگاه آمریکا در تذکری شفاهی از سردار موشکی ایران سردار حاجی زاده حمایت قاطع خود را اعلام کرد.

بنا به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم افزود: هدف بنده از مصاحبه با خبرگزاری تسنیم که به دست های پنهان در حادثه هواپیمای اوکراین اشاره کردم، برائت سپاه از این حادثه و اعلام وجود عامل نفوذ یا خرابکاری در این حادثه بود.

وی افزود: مصاحبه بنده قبل از گفت وگوی سردار حاجی زاده انجام گرفته بود لذا بعد از توضیحات وی و توضیحات سردار سلامی در مجلس، موضوع این سانحه روشن شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه و رئیس جمهور گفت: سفیری که در امور داخلی کشور برخلاف حقوق دیپلماتیک دخالت کند، باید از کشور اخراج شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top