تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/24 - 12:16
کد خبر: 342222

تکذیب شایعه سیل کشنده در ایران

رییس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: وقوع سیل کشنده و ویرانگر در کشور طی ۷۲ ساعت آینده شایعه است و پیش‌بینی‌ها چنین پدیده‌ای را نشان نمی‌دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، این متن در فضای مجازی دست به دست می‌شود که سازمان ناسا آمریکا در هشداری به مقامات ایران اعلام کرده است مردم ایران را برای رویارویی با شدیدترین و سهمگین‌ترین سیل تاریخ ایران آماده کند. سازمان هواشناسی آمریکا به مقامات ایران هشدار داده است که احتمالا در سیل چند روز آینده در ایران احتمالا هزاران نفر کشته خواهند شد و از مقامات ایران مصرانه خواسته فورا ستادهای بحران تشکیل دهند. اتحادیه اروپا نیز در بیانیه فوری با پیش بینی سیل ویرانگر در ایران، در حال اعزام نیروهای صلیب سرخ جهانی و غذا و دارو و چادر به ایران است.

گفته می‌شود شدیدترین بارندگی‌های چند قرن اخیر را در ایران به خصوص جنوب غرب و غرب کشور در پیش رو داریم، برخی مناطق بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارندگی و در هسته بارش تا ۹۰۰ میلیمتر نیز انتظار باران داریم.

صادق ضیاییان روز سه شنبه در واکنش به این هشدار ناسا گفت: این شایعه است، پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت آینده بارش هایی در هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم داشت که مقادیر آن در حد معمول است.

وی اظهار داشت: بیشترین بارندگی در جنوب کرمان حدود ۲۳ میلیمتر پیش بینی شده که در حد معمول است بنابراین سیل کشنده‌ای در کار نیست و این حرف ها شایعه است.

معمولا چنین متنی با کمی دستکاری با هر بارندگی در کشور منتشر می‌شود که پایه و منبع علمی ندارد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شد و استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است. در واقع شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر بیشتر بوده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است. حدود ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان این استان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top