تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/10/24 - 16:34
کد خبر: 342263

نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خطاب به حسن روحانی؛

آقای روحانی، کی می‌خواهید از لاک همیشه مدعی خود در بیایید؟

گفته‌اید: " دولت با همه امکانات پیگیر این مسئله(سقوط هواپیمای اوکراینی) است." آقای روحانی چه خوب می شد که یک دهم این امکانات را برای وقایع آبان ماه مصرف می‌کنید و یک صدم این صراحت با مردم را آنجا به کار می بردید.بهتر است شما فعلا با همه امکانات خود به پیگیری وقایع آبان ماه بپردازید.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور نسبت به سخنرانی ایشان در تاریخ بیست و چهارم دی ماه ۱۳۹۸ با موضوع حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی واکنش نشان دادند.

متن این نامه به شرح زیر است:

آقای حسن روحانی
رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران
شاهد آن بودیم که جنابعالی در تاریخ بیست و چهارم دی ماه ۱۳۹۸ طی سخنرانی در رابطه با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مطالبی گفتید که بهتر است برای خودتان آنها را مرور کنیم و عملکرد دولت جنابعالی در تناسب با این حرف‌ها را بسنجیم.

شما گفتید که: "دولت خود را مسئول می داند و به همه وظایف حقوقی و قانونی خودش عمل خواهد کرد" آقای روحانی کاش بتوانیم این مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی‌تان را باور کنیم. عملکرد شما بخصوص در رابطه با وقایع آبان ماه نشان داده است که چندان در رابطه با کارها و وظایف خودتان ، وظیفه شناس و مسئولیت پذیر نیستید. نظر شما در مورد مسئولیت دولت در ماه‌های آبان ماه چیست آیا دولت اساسا خود را در رابطه با آن قضیه نیز موظف می‌داند.

گفته‌اید: " پرونده هواپیمای اوکراینی یک پرونده عادی و معمولی نیست و قوه قضائیه برای رسیدگی به موضوع ، دادگاهی ویژه‌ با قاضی عالی‌رتبه باید تشکیل دهد" آقای روحانی به نظر شما پرونده آبان ماه که متاسفانه تعداد تلفاتش از حادثه سقوط هواپیما بیشتر بوده پرونده ویژه‌ای نیست؟ نظرتان در مورد ورود قوه قضائیه برای رسیدگی به آن پرونده و تشکیل دادگاه ویژه با قاضی عالی رتبه چیست؟ که اگر قوه قضائیه این دادگاه را تشکیل داده بود شاید شما امروز این فرصت را نداشتید که با عنوان رئیس جمهور سخن پراکنی کنید.

علاوه بر این یکی از مواردی اولیه‌ای که باید آن دادگاه ویژه بررسی کند ، تحقیق در مورد رفتار ها و صحبت های جنابعالی به عنوان رئیس جنهور در رابطه با سقوط این هواپیمای اوکراینی است و همچنین نقش جنابعالی در ممانعت از لغو پروازهای فرودگاه های نیز باید تحت تحقیق قرار بگیرد تا مشخص شود که شما دقیقا چه کارنامه‌ای در این واقعه دلخراش داشتید. همچنین ما خواستار پیگیری پرونده شهادت شهید بابایی نیز هستیم تا نقش آقای روحانی در آنجا نیز برای همه واضح و شفاف شود.

شما گفتید که : " مردم می‌خواهند بدانند مسئولان آنان در روند حادثه سقوط هواپیمای طبق قاعده و در چارچوب اصول اخلاقی درست رفتار کردند یا نه." آقای روحانی نظرتان در مورد حفظ چهارچوب اصول اخلاقی در قضیه گرانی بنزین چیست. اینکه شما ، خودتان روز جمعه از گرانی بنزین مطلع شدید در کدام بخش چهارچوب اصول اخلاقی میگنجد؟ آقای روحانی بهتر است شما که خود کارنامه درخشانی در رابطه با راستگویی و حفظ اصول اخلاقی ندارید در موضوع صداقت برای مردم منبر نروید.

گفته‌اید: " دولت با همه امکانات پیگیر این مسئله(سقوط هواپیمای اوکراینی) است." آقای روحانی چه خوب می شد که یک دهم این امکانات را برای وقایع آبان ماه مصرف می‌کنید و یک صدم این صراحت با مردم را آنجا به کار می بردید.بهتر است شما فعلا با همه امکانات خود به پیگیری وقایع آبان ماه بپردازید.

آقای روحانی گفته‌اید که : "در این داستان نمی‌‌تواند فقط یک فرد مقصر باشد و من می‌خواهم این مسئله با صداقت برای مردم بیان شود." اولا که بهتر است حکم دادن در این مورد را به مسئول این مسئله بسپارید ، ثانیا چقدر خوب میشد اگر جنابعالی که دیگران را توصیه به صداقت میکنید ، خودتان را هم به صداقت و راستگویی توصیه میکردید.

آقای روحانی ای کاش از لاک "همیشه مدعی العمومی" بیرون بیاید و یک بار هم مسئولیت پذیر و پاسخگو و احیانا عذرخواه باشد. یاد بیاوریم اتفاق آذر ۹۵ را که بی مبالاتی و حادثه تصادف دو قطار، موجب کشته شدن ۴۵ زائر حرم امام رضا (ع) شد. آیا وزیر راه و شهرسازی عذرخواهی کرد؟ نه. با خونسردی گفت "چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد"!

آقای روحانی شما شایسته این نیستید که از جنابعالی بخواهیم در رابطه با وقایع آبان ماه با مردم صادقانه صحبت کنید ولی از قوه قضاییه می‌خواهیم که پرونده وقایع آبان ماه را سریع تر جمع بندی کنند و با صداقت در مورد نتیجه آن پرونده با مردم صحبت کند و عاملِ دروغگویِ این واقعه که بنظر میرسد خود شما هستید را مجازات کنند تا دیگر شاهد این چنین وقایعی نباشیم.هر چند با توجه به سوابق درخشان جنابعالی در عرصه راستگویی و صداقت ، صحت همین حرف های شما همچنان در ابهام است و جالب آنجاست که جنابعالی هیچ صحبتی در مورد مسئول لغو پروازها در آن زمان نکردید

در نهایت باید به شما بگویم که این صحبت‌ها لباسی نبود که به تن شما بیاید .بهتر است قبل از اظهار نظر در رابطه با عملکرد دیگران ، درمورد کارنامه تقریبا هیچ خودتان صحبت کنید.

نهایتا به نمایندگان مجلس پیشنهاد می کنیم هر چه سریعتر طرح عدم کفایت سیاسی آقای حسن روحانی را در دستور کار قرار دهند و با استیضاح ایشان راه صداقت و پاسخگویی را برای آقای روحانی هموار کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top