تاریخ انتشار: جمعه 1398/10/27 - 23:33
کد خبر: 342580

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

نقشه شوم کنفدراسیون آسیا علیه فوتبال ایران/ انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان

نقشه شوم کنفدراسیون آسیا علیه فوتبال ایران/ انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان

کمیته مسابقات AFC قرار است نظر نهایی خود را تا روز یکشنبه به اطلاع تیم‌ها برساند که اگر تصمیم بر عدم برگزاری بازی‌ها در ایران باشد ممکن است دست کم در مرحله مقدماتی میزبانی از همه تیم‌های ایرانی لیگ قهرمانان گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شب گذشته خبری عجیب فضای ورزشی خصوصا فوتبال ملی ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. ولید الفراج در شبکه SPC عربستان طی گزارشی بهت‌آور برای فوتبال ایران اعلام کرد: از منابع آگاه خبر رسیده که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته تیم‌های ایرانی از امتیاز میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند.

در لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس و سپاهان تیم هایی هستند که با التعاون و النصر همگروه هستند.

وی همچنین تاکید کرد که حریفان تیم های ایرانی در آسیا، ملزم نیستند که بازی های خانگی را در کشور بی طرف انجام دهند و آن ها می توانند در ورزشگاه خانگی خودشان میزبان تیم های ایرانی باشند.

ولید درباره بازی های مستقیم تیم های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان گفت: هنوز چیزی مشخص نیست اما شاید امسال حق میزبانی به تیم های عربستانی داده شود.

کنفدراسیون آسیا مدعی است که به دلیل مسائل امنیتی همچون سقوط هواپیمای اوکراینی، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

نقشه شوم کنفدراسیون آسیا علیه فوتبال ایران/ انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان

وضعیت برگزاری بازی استقلال- الکویت در شرایط ناگهانی قرار گرفته و ممکن است به 5 بهمن موکول شود، درحالیکه قرار بود سه شنبه این هفته، ورزشگاه آزادی میزبان آن باشد. دیگر بازی این مرحله برای تیم های ایرانی، بازی شهرخودرو با الرفاع بحرین است. این بازی قرار بود سه شنبه هفته جاری در مشهد برگزار شود و پیروز آن بازی روز 8 بهمن در قطر با السیلیه دیدار کند تا تیم راه یافته به گروه B لیگ قهرمانان مشخص شود.

پس از این حواشی و اخبار ضد و نقیضی که پیرامون این موضوع در رسانه‌ها منتشر شد، سرانجام فدراسیون فوتبال این خبر را تایید کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فدراسیون فوتبال امروز نامه ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی طرف برگزار کند.»

همچنین در ادامه آورده است: «همچنین مقرر گردید در روز شنبه جلسه دیگری در این باره با حضور مدیران 4 باشگاه نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود و تصمیم مقتضی با اعلام نظر باشگاههای پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو اتخاذ گردد. موضع نهایی باشگاههای ایرانی ظرف روزهای آینده و پس از تصمیم گیری قطعی کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهد شد.»

نقشه شوم کنفدراسیون آسیا علیه فوتبال ایران/ انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان

محمدحسن انصاریفرد، مدیرعامل پرسپولیس درباره انتشار این خبر و حواشی پیرامون آن گفت: ایران تاکنون با امنیت کامل از تیم‌های دیگر در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کرده و برگزاری باشکوه فینال لیگ قهرمانان آسیا که با همکاری همه مسئولان انجام شد. به هیچ وجه نه کوتاه خواهیم آمد و نه اجازه می‌دهیم که به میزبانی تیم‌های ایرانی خدشه وارد کنند.

وی در ادامه افزود: «یک روز مقابل عربستانی‌ها کوتاه آمدیم و الان هم اگر در قبال بازی استقلال کوتاه بیاییم، فردا این موضوع گریبان پرسپولیس و تیم‌های دیگر را هم می‌گیرد.»

اسماعیل خلیل زاده سرپرست استقلال در مورد درخواست باشگاه الکویت برای بازی با استقلال در کشور ثالث، گفت: «ایران امن‌ترین کشور منطقه است و با تبلیغات دروغین کشورهای عربی این واقعیت انکار نمی‌شود. این‌ها بازی‌های سیاسی است که کشورهای عربی راه انداخته‌اند وگرنه امنیت کامل در ایران برقرار است و ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهیم اسیر این جوسازی‌ها نشود و با اینگونه اظهارات برخورد کند.»

نقشه شوم کنفدراسیون آسیا علیه فوتبال ایران/ انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان

باشگاه‌های ایرانی باید به دنبال پیگیری قانونی آن باشند؛ کمیته مسابقات AFC بدون رعایت مفاد ماده ۴ از اساسنامه فیفا و ماده ۱۳ از اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در آن صراحتا بر عدم‌تبعیض قائل شدن نسبت به فدراسیون‌ها و باشگاه‌های هر کشوری تاکید شده، خلاف مقررات، تصمیماتی به ضرر نمایندگان ایران گرفته است.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، بهترین گزینه روی میز فدراسیون فوتبال ایران در مقابل نقشه شوم کنفدراسیون آسیا این است که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان از حضور در این مسابقات انصراف دهند. با این اقدام و دوری تیم های قدرتمند ایرانی، بدون تردید سطح مسابقات فوتبال آسیا با لطمه جبران‌ناپذیری مواجه خواهد شد و از طرفی ثبات سیاسی موجود ایران در منطقه هیچ شباهتی به کشورهای جنگ زده همچون سوریه و عراق ندارد که بخواهند تیم های ایرانی را از امتیاز میزبانی محروم کنند.

گزارش از یاسین قاسمی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top