تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/01 - 22:34
کد خبر: 343118

اعطای بورسیه تحصیلی به یاد جانباختگان پرواز ایران-اوکراین

رئیس دانشگاه شریف از اعطای بورس تحصیلی به یاد ۱۶ دانش‌آموخته این دانشگاه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم یادبود جان باختگان دانشگاه شریف در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از برنامه این دانشگاه برای اهدای بورس تحصیلی به یاد ۱۶ دانش‌آموخته این دانشگاه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت:‌ این بورس به دانشجویان دانشگاه شریف به صورت سالیانه اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که منجر به جان باختن ۱۷۶ مسافر و خدمه شد، تعدادی از نخبگان دانشگاه‌های کشور از جمله ۱۶ دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و برخی دیگر از دانش آموختگان و دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور جان خود را از دست دادند.

فتوحی تأکید کرد:‌ برگزاری مراسم یادبود نخبگان از دست رفته دانشگاه شریف حداقل‌ کاری است که ما می‌توانیم برای آن‌ها انجام دهیم و جدا از این مراسم یادبود تصمیم داریم نمادی را در دانشگاه به یاد این ۱۶ جان باخته سقوط هواپیمای اوکراینی در دانشگاه شریف داشته باشیم و باید طرح آن را به مزایده بگذاریم تا در نهایت نمادی برای این دانش‌آموختگان باشد که هرگز از یاد و خاطر خانواده دانشگاه شریف نرود.

رئیس دانشگاه شریف همچنین تأکید کرد: علاوه بر آن در نظر داریم تعدادی بورسیه تحصیلی و تحقیقاتی را با موافقت و حمایت معنوی خانواده‌های جان باختگان نخبگان دانشگاه شریف در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و حمایت خود دانشگاه و بنیاد حمایت از نخبگان دانشگاه داشته باشیم تا این بورسیه به نام عزیزان از دست رفته سالیانه به تعدادی از دانشجویان اهدا شود.

وی خاطر نشان کرد: تعداد بورسیه اهدایی دانشگاه شریف به یاد جان باختگان این دانشگاه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی هنوز مشخص نیست اما این بورس به دانشگاه خود دانشگاه شریف اعطا خواهد شد تا دانشجویان در همان زمینه‌هایی که دانش‌آموختگان جان باخته فعالیت می‌کردند، استفاده کنند.

رئیس سابق دانشگاه شریف با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعداد ۳۰۰ نفر از نخبگان دانشگاه‌های داخل که در دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور تحصیل کرده بودند به کشور بازگشته‌اند، گفت: ۶۰ نفر از این نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف جذب و مشغول ارائه خدمات علمی و آموزشی هستند.

سهراب‌پور تأکید کرد: بسیاری از نخبگانی که برای تحصیل و کار تحقیقاتی به خارج از کشور سفر می‌کنند بعد از اتمام کار تحصیل و کار تحقیقاتی به کشور باز می‌گردند و در دانشگاه‌های داخل کشور مشغول ارائه خدمات می‌شوند.

زهرا حسنی سعدی، آرش پورضرابی، محمدامین بیروتی، محمد الیاسی، امیر اشرافی حبیب‌آبادی، مهدی اسحاقیان دورچه، منصور اثنی عشری اصفهانی، ایمان آقابالی، حمیدرضا ستاره کوکب، محمد صالحه، فائزه فلسفی، میلاد قاسمی آریانی، پونه گرجی، مریم ملک، الناز نبیی و غزل نوریان ۱۶ دانش آموخته دانشگاه شریف بودند که روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top