تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/11/02 - 14:04
کد خبر: 343210

وزیر راه: سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، در دست بررسی

وزیر راه و شهرسازی: سانحه هواپیمای اوکراینی، در دست بررسی دقیق است و نتایج آن به صورت شفاف اعلام خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صدا و سیما، آقای محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به اوکراین افزود: سفر بسیار موثری بود در جهت اینکه هم مردم ما و هم کسانی که عزیزان خود را در این سانحه از دست دادند، بدانند که ما طبق ضوابط کار را انجام می‌دهیم و سانحه در دست بررسی دقیق است.

وی با بیان اینکه در سفر به اوکراین، حامل پیام تسلیت رئیس جمهور به دولت و ملت این کشور بودم و بعد از تسلیم این پیام، جلساتی با رئیس جمهور اوکراین و بخشی از اعضای کابینه که به سانحه مربوط بودند داشتم، گفت: همچنین جلساتی با وزیر امور خارجه و وزیر حمل و نقل این کشور برگزار کردیم.

آقای اسلامی افزود: قدردانی از همراهی ویژه‌ای که ایران با اوکراین داشته و قولی که رئیس جمهور کشورمان داده بود که پیکر این جان باختگان در زمان مقرر تحویل شود و نیز همکاری ایران با تیم اوکراینی، از نکات مهم بیانیه ریاست جمهوری اوکراین بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسات تاکید شد که روند بررسی سانحه با مشارکت و طبق ساختار‌های موجود در بررسی سوانح، تا انتها انجام و نتایج به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.

آقای اسلامی درباره جعبه سیاه هواپیما نیز افزود: جعبه سیاه که شامل (CVR و FDR) هست جزو جدانشدنی اجزاء بررسی سانحه است و سانحه در ایران رخ داده و مسئول بررسی سانحه، هیئت بررسی سانحه هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران است که طبق قوانین ایکائو در حال بررسی کار است.

وی با بیان اینکه آماده سازی سخت افزار و نرم افزار بازبینی جعبه سیاه در حال انجام است افزود: هیئت بررسی سانحه، به اوکراین برای بازبینی مدارک هواپیما سفر کرد و بعد از بازگشت، با تیم اوکراینی و همه کسانی که طبق ضوابط باید در بررسی سانحه حضور داشته باشند جلسه خواهد داشت.

آقای اسلامی اضافه کرد: در مرحله نخست، سازمان هواپیمایی کشوری، هم به شرکت بوئینگ و هم به اوکراین ایمیل زد و تماس گرفته و آن‌ها برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: شرکت بوئینگ، ان تی اس پی را معرفی کرده که با ما در ارتباط است، اوکراینی‌ها نیز هیئت بزرگی را با تجهیزات و امکانات اعزام کردند و ما بر اساس ساختار‌های تعریف شده، درحال انجام کار هستیم.

آقای اسلامی با بیان اینکه جعبه سیاه باید به عنوان یکی از آیتم‌های بررسی سانحه، بررسی شود افزود: اگر تیم بررسی سانحه در بازگشایی اطلاعات و بازبینی آن دچار مشکل شود ممکن هست که در خصوص اینکه چگونه از سایر کسانی که امکانات دارند کمک بگیرد، تصمیم بگیرد تا بتواند بازخوانی کند.

وی در خصوص آمادگی سازمان راهداری در خصوص موج جدید بارش‌ها نیز گفت: مردم شاهد بودند که فرودگاه مهرآباد در هفته گذشته یک برف تاریخی‌ای را داشت، بلافاصله برف روبی انجام شد و اگر مه غلیظ که دید را تا ۵۰ متر محدود کرد، وجود نداشت، پرواز‌ها برقرار می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای ما ایمنی مردم، در همه شقوق حمل و نقل، حرف اول را می‌زند افزود: راهدار‌های ما شب و روز ندارند و همیشه در جاده‌ها فعال هستند.

وی گفت: راهداران، امکانات ویژه‌ای دارند و امکانات متناسب با ظرفیت مورد نیاز است و هرجا که برف و بوران باشد و ایمنی مردم وجود نداشته باشد، حتما از تردد مردم جلوگیری می‌کنیم.

اسلامی افزود: از مردم می‌خواهیم که وقتی هواشناسی اعلام می‌کند، از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند و رانندگان به تذکر پلیس راه توجه کنند.

وی گفت: ما سوانحی را در هفته گذشته داشتیم که پلیس راه جلوی خودرویی را برای تردد کردن، گرفته، اما راننده گوش نداده و هم خود و هم مردم را گرفتار کرده است.

اسلامی افزود: وقتی شرایط آب و هوایی سخت است، مردم رعایت کنند و حفظ جان خود را درنظر بگیرند تا با یک بی احتیاطی دچار غم و اندوه نشویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top