تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/11/02 - 14:11
کد خبر: 343213

استفاده دانشگاه آزاد از سرمایه‌های راکد برای وام‌های دانشجویی

رئیس دانشگاه آزاد گفت: سرمایه های راکد دانشگاه آزاد برای وام های دانشجویی و کسب و کار دانش بنیان به کار گرفته می شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمد مهدی طهرانچی امروز در حاشیه نخستین همایش شتابنده های دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران، گفت: دانشگاه آزاد در شرایطی که کشور از سوی دشمنان در هجمه اقتصادی قرار گرفته، با یک نگاه نو به آموزش عالی و کارکرد آموزش عالی حرکت جدیدی را در عرصه فناوری و نوآوری شروع می کند.

وی با اشاره به اینکه این یک حرکت ملی است که نمی‌توانست تنها توسط خود دانشگاه آزاد انجام شود، افزود: از تمام شتابدهنده‌های فعال کشور دعوت کردیم و در یک مصاحبه بهترین‌ها را انتخاب کردیم که در نهایت از ۲۰ شتابدهنده و همه مدیران واحدها دعوت کردیم تا از طریق ارتباط دهی بین زیرساخت دانشگاه و شتابدهنده‌هایی که تجربه‌های ملی موفق دارند، هم‌افزایی ایجاد کنند.

طهرانچی با بیان این مطلب که ظرفیت این دانشگاه بیش از یک میلیون دانشجو، ۲۴ هزار عضو هیئت علمی، ۱۱ هزار آزمایشگاه فعال و ۲۰ میلیون متر مربع ساختمان فعال در تمام شهرهای کشور است، ابراز امیدواری کرد که یک کار بهمن‌وار در حوزه اشتغال دانش‌بنیان و بستر نوآوری صورت گیرد که بتواند در شرایط اقتصادی کنونی برون‌رفت را فراهم کند.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال عملیاتی کردن صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی  هستیم، خاطرنشان کرد: همچنین "فرا صندوق سرمایه‌گذاری" را یک ماه پیش در بورس به همراه ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادها پایه‌گذاری کردیم که سرمایه این صندوق ۶۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌های راکدی را که دانشگاه در بانک‌ها خوابانده بود، به کار گرفتیم، گفت:  چرا که در گذشته واحدها سرمایه‌های خود را در بانکها می‌خواباندند و به سودهای بانکی اکتفا می‌کردند. اکنون هیئت امنا اجازه این کار را نمی‌دهد و گفتیم سرمایه دانشگاه بایستی در راه پشتوانه‌سازی برای وام دانشجویی در زمان تحصیل یا در جهت حمایت از کسب و کار دانش‌بنیان باشد.

طهرانچی از افتتاح ۵ سراهای نوآوری در دهه فجر خبر داد و افزود: همچنین فضاهایی که قبلاً صرفاً آموزشی بوده را در مرکز شهر از طریق جابجایی‌ها و تجمیع واحدها (در سوهانک و…) آزاد کردیم. این کار را در شهرستان‌ها هم آغاز کردیم و واحدهای خوراسگان، همدان و همه استان‌ها همچون آذربایجان شرقی، اردبیل و غیره به این مفهوم پیوستند که از فضاها و امکانات برای تشکیل سرای نوآوری استفاده شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top