تاریخ انتشار: جمعه 1398/11/04 - 11:30
کد خبر: 343374

روز دوم استیضاح ترامپ چگونه گذشت

روز دوم استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور با تمرکز دموکرات ها روی یکی از بندهای این طرح یعنی سوءاستفاده وی از قدرت همراه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دموکرات‌های کنگره آمریکا بامداد امروز (جمعه) در دومین روز بررسی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در مجلس سنا، گفتند که او از قدرت دولتی سوءاستفاده کرده تا دستاوردهای سیاسی داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نمایندگان دموکرات همچنین توضیح دادند که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، در تعاملاتی که با اوکراین داشته هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

این در حالی است که ترامپ و متحدان جمهوری‌خواهش معتقدند بایدن در زمان معاونت دولت، به کی‌یف فشار آورده تا دادستان کل اوکراین را از سمت خود برکنار کند تا نتواند تحقیقاتی را درباره فساد مالی شرکت تولیدکننده گاز «بوریسما» که ریاست آن را پسرش (هانتر بایدن) برعهده داشت، انجام دهد.

در دومین روز جلسه دادرسی استیضاح ترامپ در مجلس سنا، هشت ساعت مباحثه انجام شد و اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از فرصت خود برای بیان ادلّه درباره یکی از بندهای این طرح یعنی «سوءاستفاده از قدرت» جهت کسب دستاورد سیاسی علیه بایدن استفاده کردند.

دموکرات‌ها در این جلسه تصریح کردند ترامپ به دلیل هراسی که از رویارویی با بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو داشت، به اوکراین فشار آورد تا تحقیقاتی را علیه او و پسرش آغاز کند.

«سیلویا گارسیا» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در صحن سنا گفت: «اگر ما اجازه دهیم این نقض آشکار قدرت ادامه یابد، این رئیس‌جمهور آزادی عمل خواهد داشت تا از کنترلی که بر سیاست خارجی آمریکا دارد در جهت منافع شخصی استفاده کند و به تبع آن دیگر رؤسای جمهور آتی نیز همین‌گونه [عمل خواهند کرد]».

نمایندگان مجری طرح استیضاح ترامپ همچنین از سناتورها خواستند او را به دلیل ارتکاب دو اتهامی که ذیل این طرح آمده، مجرم اعلام کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۸ آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح ترامپ یعنی «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» را به تصویب رساند تا او سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top