تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/05 - 10:02
کد خبر: 343455

آشنایی کامل با بست و گریتینگ فلزی

پوشش رنگ امروزه در کاربرد زیبایی‌سازی فضای شهری مانند فنس‌ها و ... که از حساسیت پایین­تری از لحاظ خورندگی محیط برخوردار هستند، رایج شده است. می­توان انواع مختلف گریتینگ فلزی را بر حسب ساختار آن­­ها هم تقسیم­بندی نمود.

خبرنامه دانشجویان ایران: سرعت بالای رشد تولیدات صنعتی در ساخت ‌و ساز، باعث اضافه شدن نام­های جدیدی به این صنعت شده است که امکان دارد در آغاز برای شما ناآشنا به نظر برسند؛ گریتینگ هم جزو همین دسته است. در ابتدا توضیحات مختصری درمورد گریتینگ ارائه می دهیم و در ادامه گریتینگ فلزی خواهیم پرداخت.

گریتینگ چیست؟
هنگامی که در خصوص صنایع تولید انواع گریتینگ و صفحات مشبک می­شنوید، امکان دارد این سؤال برای شما به وجود بیاید که اصلاً گریتینگ یعنی چه؟ گریتینگ در یک توضیح آسان، صفحات مشبکی هستند که به شکل سطوح افقی از جمله کف‌ محوطه، پیاده‌روها، پله‌ها، درپوش‌ها و ... استفاده می­شوند.

در حقیقت بعد از فهمیدن این که تعریف و کاربرد گریتینگ چیست به سادگی قادر خواهید بود تا نمونه‌های زیادی را که قبلاً دیده‌اید به خاطر آورید.

آشنایی کامل با بست و گریتینگ فلزی

گریتینگ فلزی چیست؟
شاید این پرسش در آغاز عجیب به نظر برسد. ما دانستیم که گریتینگ چیست و بیشتر اوقات هم آن را به صورت فلزی دیده­ایم. پس پرسش «گریتینگ فلزی چیست؟» تقریباً بی­دلیل به نظر می­آید. اما همان گونه که در بخش معرفی گریتینگ هم گفته شد، این روزها محصولات گریتینگ با شکل­های مختلفی به تولید می­رسند؛ برای نمونه می­توان به گریتینگ فلزی، فایبرگلاس، پلاستیک و کامپوزیت اشاره کرد. بنابراین، گریتینگ فلزی فقط یک شکل از اَشکال مختلف گریتینگ است و خود نیز انواع مختلفی دارد.

انواع گریتینگ و سازه­های مشبک فلزی
جهت معرفی انواع گریتینگ فلزی که استفاده از آن­ها رواج بیشتری دارد، می‌توان از گریتینگ فولاد، چدن و استیل نام برد. علاوه بر این، بعد از تولید گریتینگ، به منظور انتخاب پوشش برای آن هم انتخاب­های زیادی خواهیم داشت. برای نمونه: گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد یا رنگ. جنس و پوشش گریتینگ فلزی را با توجه به محیط و نوع کاربرد آن انتخاب می­کنند. پوشش‌های گالوانیزه بیشتر در محیط‌های صنعتی و یا کانال‌های آب که مواد خورنده در آن­ها وجود دارد بهترین انتخاب به شمار می­آیند.

پوشش رنگ امروزه در کاربرد زیبایی‌سازی فضای شهری مانند فنس‌ها و ... که از حساسیت پایین­تری از لحاظ خورندگی محیط برخوردار هستند، رایج شده است. می­توان انواع مختلف گریتینگ فلزی را بر حسب ساختار آن­­ها هم تقسیم­بندی نمود. از جمله تسمه در تسمه، تسمه در نیم‌تسمه و تسمه در میل­گرد. انتخاب از بین این ساختارها با صلاح­دید مهندس مشاور و با در نظر داشتن مشخصاتی که از کاربری انتظار می­رود انجام می‌گیرد.

معنی گریتینگ چیست؟
بعد از آشنا شدن با مفهوم و کاربری گریتینگ و فهمیدن این که گریتینگ چیست، امکان دارد که طریقه نام­گذاری و معنی آن هم برای شما سؤال به وجود بیاورد. پس معنی گریتینگ چیست؟ گرِیْتینگ در حقیقت تلفظ فارسی عبارت انگلیسی grating بوده که از بُعد زبانی به معنای شبکه فولادی، دریچه مشبک و ... است.

البته توجه داشته باشید که از نظر کاربردی و صنعتی، منظور از گریتینگ فقط شبکه‌هایی هستند که با استانداردهای دقیق مهندسی با هدف کاربردهای صنعتی، شهری و ساختمانی، به طراحی و تولید می­رسند. پس صفحات مشبکی که در شهر و ساختمان­ها تولید شده­اند، با وجود شباهت ظاهری، بخشی از صنایع گریتینگ نیستند. هم در کاربردهای صنعتی و شهری و هم در انواع دکوراتیو، فقط آن شبکه‌هایی را که در کارخانه‌های معتبر با استانداردهای مورد نیاز ساخته می‌شوند می‌توانند برای اهداف تخصصی استفاده نمود.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد قیمت گریتینگ دارید می توانید به سایت www.gratingsaz.com مراجعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top