تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/05 - 13:22
کد خبر: 343490

ضروریت فعالیت‌های معرفتی با حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، انجام فعالیت های معرفتی در این دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازدانشگاه آزاد، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه ای برای انقلاب حضرت مهدی (عج) است و ما باید تا پای جان برای این انقلاب بایستیم و با سربلندی و افتخار آن را تقدیم امام زمان کنیم.

کلانتری با بیان اینکه حجاب و عفاف و شئون فرهنگی و اجتماعی، موضوع بسیار مهمی در جامعه است، گفت: عفاف و حجاب و پوشش مناسب از دستورات دینی و حدود الهی است و شکستن حجاب مقدمه ای برای سست کردن اعتقادات فرهنگی، سیاسی و دینی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حجاب و عفاف یک پرچم و نماد است و دشمنان برای از بین بردن این پرچم و اجرایی کردن مقاصد شوم خود ابتدا به این نماد حمله ور می شوند.

وی با تبیین آیین نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل بر اساس اسناد بالادستی و نیز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که ناظر بر مسائل حجاب، عفاف و رفتارهای درون دانشگاه است، تنظیم و پس از یک هزار ساعت کارِ کارشناسی، در نهایت با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه، مهرماه ۹۷ توسط رئیس دانشگاه ابلاغ شده است.

کلانتری، انجام فعالیت های معرفتی در دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری خواند و در رابطه با دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، اظهار داشت: مبنای نگارش این دستورالعمل اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری و سند دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای این دستور العمل همه در دانشگاه مسئول هستند، ادامه داد: گام اول این دستورالعمل، کار معرفتی است که باید دانشجویان، کارمندان و اساتید توجیه شده و در فضای گفتمانی قوی به بیان نظرات خود بپردازند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان، هیأت های مذهبی، اساتید معارف اسلامی، کانون های فرهنگی هنری، کارشناسان فرهنگی دانشگاه و اساتید باید این فضای گفتمانی را در دانشگاه ایجاد کنند.

وی بر ایجاد مراکز مشاور امین قوی، تقویت کمیته های انضباطی، فعالیت نیروهای متعهد و قوی در فضای مجازی و ... در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تأکید کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top