تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/05 - 19:15
کد خبر: 343538

ثبت ملی دو اختراع دانشجویی دانشگاه امام رضا(ع)

دانشی‌فر گفت: «سیده ریحانه خاکشوری» و «نرجس سادات سخاوتی» از دانشجویان رشته مهندسی پزشکی این دانشگاه تحت نظارت و راهنمایی های دکتر «قاسم صادقی بجستانی» این دستگاه را در مدت دو سال و نیم با صرف هزینه ای حدود چهار میلیون تومان اختراع کرده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از صداوسیما، ابراهیم دانشی‌فر با اعلام این خبر افزود: «صفحه شطرنجی دیجیتال» و «دستگاهثبت ملی دو اختراع دانشجویان رشته مهندسی پزشکی دانشگاه امام رضا(ع) پرتابل سنجش کربن دی اکسید (کاپنوگراف)» دو اختراع جدید دانشجویان دختر دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) ثبت ملی شد.

وی در مورد «دستگاه پرتابل سنجش کربن دی اکسید (کاپنوگراف)» توضیح داد: کاپنوگرافی یک روش غیرتهاجمی جهت نظارت بر غلظت فشار کربن دی اکسید بازدمی و کمک به ارزیابی مشکلات تنفسی است که برای کاهش مرگ‌های بر اثر بیهوشی و آسیب‌های عصبی وابسته، با جایگذاری نادرست لول تراش که شامل لوله گذاری سری، خارجی کردن لوله تراش و قطع ارتباط از تهویه مکانیکی است، را گزارش می‌دهد.

به گفته این استاد دانشگاه، از این دستگاه می‌توان در اتاق عمل و مراقبت‌های ویژه آی سی یو، سی سی یو، اورژانس و بخش های بستری استفاده کرد.

دانشی‌فر ادامه داد: «زهرا اخوان گلابی»، «فاطمه قاسم زاده پیرشهید» و «بهاره جعفری» دانشجویان مخترع این دستگاه طی دو سال و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیون تومان با راهنمایی‌های دکتر «قاسم صادقی بجستانی» عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و مهناز امینی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فوق تخصص ریه توانستند این دستگاه را اختراع کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در توضیح «دستگاه صفحه شطرنجی دیجیتال» نیز اظهار کرد: این دستگاه برای اندازه‌گیری ناهنجاری‌های قامتی استفاده می‌شود؛ زیرا ناهنجاری‌های ساختار قامتی علاوه بر اینکه سلامت جسمانی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، موجب بروز بیماری‌ها و جلوگیری از زندگی سالم می‌شود.

وی افزود: این دستگاه به جای پردازش تصویر و گرفتن عکس از اندام فرد، توسط سنسورهایی موقعیت اندام بدن او را ترسیم می کند.

دانشی‌فر گفت: «سیده ریحانه خاکشوری» و «نرجس سادات سخاوتی» از دانشجویان رشته مهندسی پزشکی این دانشگاه تحت نظارت و راهنمایی های دکتر «قاسم صادقی بجستانی» این دستگاه را در مدت دو سال و نیم با صرف هزینه ای حدود چهار میلیون تومان اختراع کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top