تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/06 - 20:58
کد خبر: 343714

امیرحسین ثابتی

۴ نکته درباره گفتگوی عجیب ظریف

۴ نکته درباره گفتگوی عجیب ظریف

جدای از پالس پررنگ ظریف برای مذاکره با امریکا در این سخنان، آنچه توهین آمیز است اینجاست که ظریف رسما دارد اعلام می کند من میدانم که بعد از فضای ایجاد شده بواسطه شهادت حاج قاسم، مردم موافق مذاکره نیستند اما احتمال این را میدهم که رویکرد مردم تغییر کند و واقعیات را درک کنند!

خبرنامه دانشجویان ایران: امیرحسین ثابتی// 1. روز تشییع میلیونی حاج قاسم در تهران که مردم با غیظ و غضب علیه امریکا شعار می دادند، مطمئن بودم غربگراهای داخلی در اولین فرصت پس از سرد شدن مردم تلاش شان برای مذاکره با امریکا و ترامپ را شروع می کنند اما باور نمی کردم قبل از چهلم حاج قاسم این اتفاق بیفتد!

لذا امروز که دیدم ظریف در گفتگو با نشریه اشپیگل رسما پالس مذاکره با ترامپ را ارسال کرده، از اصل سخنانش تعجب نکردم چون در این ۶ سال او و #روحانی را خوب شناخته ام بلکه از سرعت عملش شگفت زده شدم. هنوز یک ماه هم از ریخته شدن خون حاج قاسم به دست امریکا نگذشته است.‌..

2. ظریف در گفتگو با نشریه اشپیگل گفته: "من هرگز احتمالِ اینکه مردم، رویکردشان را تغییر می‌دهند و واقعیات را درک می‌کنند، نفی نمی‌کنم... دولت ترامپ با بازگشت به میز مذاکره و برداشتن تحریم ‌هایش، می‌تواند گذشته را جبران کند."

جدای از پالس پررنگ ظریف برای مذاکره با امریکا در این سخنان، آنچه توهین آمیز است اینجاست که ظریف رسما دارد اعلام می کند من میدانم که بعد از فضای ایجاد شده بواسطه شهادت حاج قاسم، مردم موافق مذاکره نیستند اما احتمال این را میدهم که رویکرد مردم تغییر کند و واقعیات را درک کنند!

باید پرسید آقای ظریف! واقعیت امریکا مگر جز همین قتل و غارت و تحریم و زورگویی است؟ در ۶سال قبل بواسطه مذاکره با امریکا چه گلی بر سر کشور زدید؟ کدام مشکل را حل کردید که حالا دنبال مذاکره با ترامپ هستید؟ کی می خواهید واقعیات را بفهمید و بی خیال امریکا شوید؟ مگر در دنیا جز امریکا کشور دیگری وجود ندارد که ۶سال است همه چیز را به مذاکره با او پیوند زده اید؟ از خون حاج قاسم هم عبرت نمی گیرید؟

3. با توجه به سخنان ظریف جای تردید باقی نمی ماند که اگر تا امروز به "روش" ظریف نقد داشتیم اما "نیت" او را برای کشور خیر می دانستیم از این به بعد حتما باید در نیت او هم شک کرد. مگر می شود کسی به همین زودی پس از شهادت حاج قاسم، با نیت خیر باز هم دنبال مذاکره با دشمن حاج قاسم باشد؟ آن هم در حالی که در همین نمازجمعه اخیر، رهبر انقلاب صریحا هرگونه مذاکره با امریکا را منع کردند؟

4. بی شک سخنان ظریف آن هم در شراطی که وحدت بی سابقه ای در مردم علیه دشمن به وجود آمده مصداق "وحدت شکنی" در جامعه است. امروز مردم بیش از همیشه در دشمنی با امریکا وحدت دارند و تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی نیز بزرگترین رفراندم علیه مذاکره با امریکا بود. چرا ظریف و امثال او بر وحدت شکنی در این باره اصرار دارند؟ مگر اجماع مردم علیه امریکا چه ضرری به آنها میزند؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1398/11/07 - 20:18

نه خواهشاً بزارید ایندفعه کار به آخر برسه چقدر کج دار و مریض طی طریق کنیم،
تورهای مسافرتی آفری
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top