تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/07 - 14:19
کد خبر: 343811

خبرخوش برای دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای بخش سلف سرویس و خوابگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت در یکصد و دهمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: ما دومین سال یک شرایط تحریمی را پشت سر می گذاریم از این جهت سال دوم که سال گذشته ما از ذخیره ها استفاده کردیم و زمانی که وارد سال دوم می شویم، قطعاً منابع محدودتر خواهد شد و از سوی دیگر شاهد هستیم که فشار بدخواهان بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر ما بودجه ای ها دو پرداخت مهم در پایان این ماه و در ماه آینده خواهیم داشت، افزود: در جلسه ای که با دکتر دژپسند و دکتر  اکرمی خزانه دار سازمان داشتیم، خوشبختانه توانستیم برای دو ماه آینده تمهیدات امور مالی لازم را صورت دهیم؛ به هیچ وجه با تمام سختی هایی که وجود دارد برای پرداخت ها مشکلی نخواهیم داشت به ویژه برای دانشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی.

نوبخت تصریح کرد: ما خودمان را برای سال سوم آماده کرده ایم و بودجه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است. بعضی از دوستان اذعان می کنند می شود در منابع یا هزینه ها تقلیلی داد، اما متوجه شدند که سازمان برنامه و بودجه تمام ملاحظات را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همچنین در جلسه ای که روز گذشته در خصوص نیازهای ارزی دارو و تجهیزات پزشکی با وزیر بهداشت داشتیم، توافق کردیم که ان شاءالله در این بخش با مدیریت تولید و مصرف مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: منابع ما در سال گذشته ۴۴۸ هزار میلیارد تومان در قانون تصویب شده بود اما عملاً به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد. البته خودمان برای اینکه مدیریتی در بحث بودجه داشته باشیم در یک برنامه اصلاحی بودجه را به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاهش دادیم و در حال حاضر آنچه که عمل می کنیم براساس این عدد اصلاحی است. البته دستگاه ها فکر می کنند بودجه باید براساس ۴۴۸ هزار میلیارد تومان توزیع شود در حالی که ما با عدد دوم کشور را اداره می کنیم.

نوبخت تصریح کرد: روسای دانشگاه های علوم پزشکی و کسانی که صاحب مسئولیت در وزارت بهداشت هستند، باید بدانند که همین تقلیل منابع را با هوشمندی خرج می کنیم و براساس گزارش ۱۰ ماهه ۳۳ درصد پرداختی های جاری انسانی ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. همچنین ماه گذشته باخبر شدم بخشی از پرداخت‌های بازنشستگی در وزارت بهداشت پرداخت نشده و قرار است بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق خزانه امروز یا فردا به منظور این پرداختی‌ها واریز شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه اعلام کرد که شب گذشته در دولت نیز به تصویب رسید که عیدی پاداش‌های پایان سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد که این عیدی در بهمن ماه به حساب افراد واریز خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تاکنون چیزی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از بودجه طرح های عمرانی را پرداخت کرده ایم، گفت: البته این بودجه ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما پرداخت خزانه ۴۰ هزار میلیارد تومان است؛همچنین در همین ماه شاهد افتتاح یک پروژه عمرانی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیشرفت آزادراه تهران – شمال از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳ تنها ۱۷ درصد بود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در حال حاضر طرح آزادراه تهران- شمال قابل افتتاح است و با افتتاح این پروژه به ۶۲ کیلومتر، مسیر تهران به چالوس کوتاه تر می شود.

نوبخت همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای بخش سلف سرویس و خوابگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این اعتبار به زودی در اختیار معاونت دانشجویی وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top