تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/07 - 15:35
کد خبر: 343827

چگونه متن‌های تخصصی دانشجویی را ترجمه کنیم؟

از آنجایی که در ترجمه تخصصی متون دانشگاهی، اولویت با کیفیت ترجمه است. در هر حوزه تخصصی یک سری اصطلاحات وجود دارند که فقط افراد خبره در آن حوزه یا رشته تحصیلی با آن ها آشنا هستند. این دقیقا همان چیزی است که می تواند ارزش یک متن علمی ترجمه شده را نشان بدهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: همیشه یکی از بزرگ ترین دغدغه های دانشجویان زمانی نمود پیدا می کند که سر و کارشان به متون خارجی می افتد. حالا تفاوتی ندارد که بخواهند متن های خارجی را به فارسی ترجمه کنند یا اینکه دانش و دستاورد خود را به زبان دیگری غیر از زبان مادری خود ارائه بدهند. یکی از بیشترین سوال هایی که توسط دانشجویان جستجو می شود این است که چگونه می توانند متن های تخصصی خود را به بهترین شکل ممکن با حداقل ایراد ترجمه کنند. ما در اینجا می خواهیم ساده ترین و کاربردی ترین روش ها را به شما معرفی کنیم پس اگر شما هم جزو آن دسته از دانشجویانی هستید که اضطراب ترجمه متن های تخصصی و علمی را دارید حتما در ادامه متن همراه ما باشید.

استفاده از ساده ترین روش های ترجمه در منزل
همه ما می دانیم یکی از مهم ترین عواملی که در زندگی دانشجویی اهمیت دارد خرج و مخارج است؛ پس تلاش بیشتر دانشجویان این است که با کم ترین هزینه بتوانند مخارج زندگی دانشجویی خود را تامین کنند. ترجمه متن های دانشجویی جزو آن دسته از مواردی هستند که می توانیم به راحتی هزینه آن را به حداقل برسانیم. معمولا راه حل انتخابی دانشجویان این است که مترجم را بر اساس قیمت ترجمه انتخاب می کنند و نه بر اسای کیفیت. پیدا کردن مترجم هایی با دستمزد بسیار کم، شاید راه حل مناسبی باشد اما شما را به هدف نهایی نمی رساند.

چگونه متن‌های تخصصی دانشجویی را ترجمه کنیم؟

در این زمان بهترین راه حل استفاده از ابزار های موجود در کنار توانایی های خود فرد است. ابزار هایی نظیر گوگل ترنسلیت می توانند بسیار کارآمد باشند. راه حل بعدی این است که شما با تسلط کافی روی اصطلاحات رشته تحصیلی خود و کمک گرفتن از دیکشنری متون دانشگاهی را ترجمه کنید. یک روش دیگر که بسیار هم باب میل ما دانشجویان است کمک گرفتن از دوستان و آشنایانی است که زبان خوبی دارند و می توانند در ترجمه به ما کمک کنند. نکته مهم این است که همه این روش ها مشکلاتی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

عمده ترین مشکلات ترجمه های خانگی و کم هزینه کدامند؟
با روش ترجمه با استفاده از ابزارهای رایگان آنلاین و ترجمه با قیمت ارزان کار به راحتی پیش می رود اما قاعدتا انتخاب مطمئن و با کیفیتی برای ترجمه حرفه ای و تخصصی متون به حساب نمی آیند. به عنوان مثال همان ابزار گوگل ترنسلیت گزینه دقیقی برای ترجمه متن های تخصصی نیست و فقط می تواند یک دید کلی از متن مورد نظر به شما بدهد.

چگونه متن‌های تخصصی دانشجویی را ترجمه کنیم؟

 احتمالا تاکنون دیده اید که در ترجمه رایج زبان انگلیسی چقدر باگ وجود دارد حالا شما فرض کنید که بخواهیم برای یک زبان دیگر مثلا ترجمه فارسی به آلمانی از ابزار ترجمه گوگل استفاده کنیم. این روش شاید برای تک کلمه ها جواب بدهد اما برای متن های علمی و دانشگاهی توصیه نمی شود.

روش کمک گرفتن از دوستان و آشنایان هم مشکلات خاص خودش را دارد. گاهی این افراد وقت لازم را ندارند و درگیر مشغله های خودشان هستند، گاهی فقط زبان انگلیسی خوبی دارند و این لزوما تضمین کننده کیفیت ترجمه های تخصصی نیست. اگر تا به حال این روش ها را در ذهن خود داشتید و حالا با مشکلاتشان مواجه شده اید اصلا نگران نباشید زیرا راه حل بعدی می تواند شما را از این مخمصه نجات بدهد.

ثبت سفارش آنلاین ترجمه دانشجویی، بهترین راه حل برای دانشجویی
از آنجایی که در ترجمه تخصصی متون دانشگاهی، اولویت با کیفیت ترجمه است. در هر حوزه تخصصی یک سری اصطلاحات وجود دارند که فقط افراد خبره در آن حوزه یا رشته تحصیلی با آن ها آشنا هستند. این دقیقا همان چیزی است که می تواند ارزش یک متن علمی ترجمه شده را نشان بدهد.

چگونه متن‌های تخصصی دانشجویی را ترجمه کنیم؟

اگر شما به قصد تجارت، مهاجرت یا دستیابی به متون علمی نیاز به ترجمه متن های مختلف دارید و می خواهید علاوه بر هزینه قابل قبول به ترجمه تخصصی متن ها برسید، بهترین گزینه برای شما ثبت سفارش آنلاین در سامانه شبکه مترجمین ایران است.

شبکه مترجمین ایران یکی از قدیمی ترین سایت های ثبت سفارش آنلاین ترجمه در ایران است که کلیه متون تخصصی و حرفه ای را به کلیه زبان ها از جمله ترجمه اسپانیایی به فارسی، انگلیسی، فرانسه و سایر زبان های پر کاربرد دنیا ترجمه می کند. تیم تخصصی و حرفه ای شبکه مترجمین ایران با همراهی بهترین و با سابقه ترین مترجم های حوزه ترجمه دانشگاهی آماده دریافت سفارش ترجمه انواع مقالات علمی، کتب تخصصی و متون دانشگاهی در کلیه رشته های تحصیلی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top