تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/08 - 01:55
کد خبر: 343887

تجمع دانشجویان شیرازی مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه +فیلم و عکس

جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به اظهارات اخیر ظریف روبروی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان فارس تجمع کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های شیراز در پی طرح بحث اخیر دستگاه دیپلماسی کشور توسط ظریف مبنی بر مذاکره با آمریکا، تجمعی را برگزار و انتقادات خود را نسبت به این اقدام ذلت بار و خفیفانه وزیر امور خارجه، ابراز کردند.

بنابراین گزارش، اخیرا وزیر امورخارجه کشورمان در بخش پایانی گفتگویی در پاسخ به سوال «کریستیانه هوفمان» خبرنگار اشپیگل درباره منتفی بودن مذاکره با آمریکا گفت: «من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آن‌ها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم.»

این موضع گیری باعث خشم و انزجار دانشجویان شد؛ در این راستا دانشجویان دانشگاه های شیراز با تجمعی در روبروی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه فارس این موضع گیری را محکوم کردند و خواستار استعفا و محکومیت وزیر امور خارجه شدند.

در این تجمع، دانشجویان پلاکاردها و تصاویری از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند که بر روی آن شعار هایی من جمله: «حضرت اقا: ما ابایی از مذاکره نداریم اما نه با آمریکا »، «گفته بودیم: لال شود زبانی که پس از شهادت سردار سلیمانی حرف از مذاکره بزند»، «آقای ظریف الفبای سیاست را نمی دانید؟ یا الفبای غیرت را...؟»، «دم زدن از مذاکره خیانت به شهداست»، «جنتلمن های میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند» و «آقای ظریف تو به قاتل سردار در حالی که در شرایط سختی (استیضاح) قرار داشت پاس گل دادی» ، «اقای ظریف! همه چیز آمریکا نیست برجام برای هفت پشتمان بس بود، بیش از 200 کشور دیگر در دنیا وجود دارد بیخیال آمریکا شو...!!»، «قاسم هنوز زندست قاسم هنوز اینجاست»، «سردار سلیمانی را ترور کردند سردار قاآنی را تهدید به ترور و سردار دیپلماسی با افتخار پیشنهاد مذاکره داد»، «ما از شر رضا خان و محمدرضا خان خلاص شدیم لیکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت.. انتقام سخت، اشتباه استراتژیک نقش بسته بود.»

دانشجویان در این تجمع با سر دادن شعارهایی همچون «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل»، «مجلس بی کفایت استیضاح استیضاح»، «ظریف بی کفایت استعفا استعفا» و «ظریف بی سیاست مایه ننگ ملت» ضمن انتقاد از موضع گیری دستگاه سیاست خارجه، خواستار محاکمه وزیر امور خارجه و استیضاح او در مجلس شورای اسلامی شدند.

در پایان مراسم ضمن اتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل جنایتکار،  بیانیه ای به شرح ذیل قرائت شد:

اکنون و پس از گذشت کمتر از یک ماه از شهادت حاج قاشم سلیمانی عزیز شاهد تحرکاتی در کشور هستیم که خبر از مذاکره با جنتلمن های تروریست فرود گاه بغداد می دهد.

رفت و آمدهای خارجی مشکوکی که پس از شهادت حاج قاسم شنیده‌ می شد و حالا به صراحت از زبان وزیر امور خارجه خود اظهارات نسنجیده ای شنیده می شود.

بسیار نگرانیم برخی مسئولین با خون‌سردارسلیمانی نیز معامله کنند. امت اسلام، سردار پرافتخارش را فراموش نکرده است که شما بخواهید بی توجه به خون به ناحق ریخته شده او با قاتلانش بر سر یک میز بنشینید.

ملت انقلابی ایران دیگر اجازه نخواهد داد، مسیر غلطی که در طول ۶ سال، ناکارآمدی و بی فرجامی آن کاملا دیده شد،دوباره تَکرار شود. ملت غیور ایران می داند که مذاکره با شیطان بزرگ یعنی زیر پا گذاشتن خون سردار عزیزشان حاج قاسم سلیمانی.

به دولت و خصوصا وزیر امور خارجه هشدار میدهیم خون حاج قاسم سلیمانی قابل مذاکره و معامله نیست و اجازه لگدمال شدن آن را نخواهیم داد. و اگر بخواهید با قاتلان حاج قاسم بر سر یک میز بنشینید این را بدانید که ملت ایران بیش از این اجازه تحقیرکردن را به شما نخواهد داد و یکبار برای همیشه، تکلیفشان را با آمیرکای آدمکش و پادو های داخلی اش روشن می کند.


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top