تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/08 - 12:02
کد خبر: 343941

گفتگوهای میان سعودی‌ها و انصارالله از سر گرفته می‌شود

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کارشناس امور یمن در گروه بین‌المللی بحران گزارش کرد که مذاکرات میان انصارالله و عربستان سعودی هفته آینده در عمان از سرگرفته می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «پیتر سالیسبری» کارشناس امور یمن در «گروه بین‌المللی بحران» تصریح کرد که هفته آینده مذاکرات میان سعودی‌ها و انصارالله یمن در عمان از سرگرفته می‌شود.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست بریتانیا، خواستار تشکیل یک جلسه اضطراری درباره جدیدترین تحولات یمن شد و این جلسه قرار است صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شود.

«کارن پیرس» سفیر بریتانیا در سازمان ملل تصریح کرد که شورای امنیت در این جلسه که قرار است پشت درهای بسته برگزار شود، یک گزارش ویدئویی از «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن دریافت خواهد کرد.

«مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن در خصوص جلسه اضطراری شورای امنیت به شبکه «الحدث» گفت: سه موضوع برای اعضای شورای امنیت در نشست بسته درباره یمن مهم است؛ توقف درگیری‌های اخیر در نهم، بازگشت آتش‌بس میان سعودی و حوثی‌ها و اجرای توافق ریاض.

اواخر مهرماه سال جاری میلادی، روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز مدعی شد که عربستان سعودی برای اولین بار در بیش از دو سال اخیر در حال انجام مذاکراتی با انصارالله یمن است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد که مذاکرات میان ریاض و انصارالله نشاندهنده آن است که ریاض بعد از حملات ماه گذشته به تاسیسات نفتی خودش، خواهان کاهش تنش است.

پیش از آن نیز روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که دیپلمات‌ها به دولت سعودی پیشنهاد داده‌اند تا برای خروج آبرومندانه از یمن به طور مستقیم با جنبش انصارالله وارد مذاکره شود.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی دو عضو اصلی ائتلاف متجاوزی هستند که در مارس ۲۰۱۵ (فروردین ماه ۱۳۹۴) حملات همه‌جانبه به یمنی‌ها و محاصره این کشور را آغاز کردند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن هم چندی پیش اعلام کرده بود که از شروط صنعا برای پذیرش راه حل سیاسی در یمن این است که این کشور هرگز به دوران سرسپردگی به عربستان بازنمی‌گردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top