تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/08 - 12:35
کد خبر: 343949

بیانیه طلاب «کانون دانش پژوهان نخبه» درباره آتش زدن کتاب پزشکی

طلاب «کانون دانش پژوهان نخبه» در بیانیه‌ای آتش زدن کتاب پزشکی توسط یکی از روحانیون را محکوم کردند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طلاب «کانون دانش پژوهان نخبه» در بیانیه‌ای آتش زدن کتاب پزشکی توسط یکی از روحانیون را محکوم کردند

متن بیانیه بشرح ذیسل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«العلم سلطان من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه‏» نهج البلاغه

به لطف الهی و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و تحت تعالیم رهبران و علمای اسلام شناس، ایران امروز در مسیر پیشرفت های خیره کننده علمی قرار گرفته است؛ پیشرفت هایی در زمینه های گوناگون هسته ای، نانو، هوافضا، موشکی، مهندسی عمران و سدسازی و... . یکی از این زمینه‎های مهم پیشرفت عملی، علم طب و پزشکی است. مشاهده می کنیم که ایران اسلامی علی رغم آنکه از سوی دولت های مستکبر جهان، مورد شدیدترین تحریم‎های تاریخ قرار گرفته، به عنوان یکی از مقاصد مهم پیش روی توریسم سلامت در منطقه بزرگ غرب آسیا شناخته می شود و سالانه هزاران نفر برای انجام معالجات دقیق و حساس از کشورهای دیگر به مراکز درمانی ایران سرازیر می شوند. شاخصی که نشان دهنده‎ی اقتدار علمی و تخصصی دانشمندان ایران است.

رشد علمی بالایی که امروزه کشورمان ایران از آن برخوردار است، نتیجه باور قلبی و اعتقاد راسخ معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره الشریف و خلف صالح او حضرت آیت الله خامنه‌ای  است.

امام بزرگواری که می فرمود: «ما متخصص مى‏خواهیم و اسلام با تخصص موافق است. اسلام در رأس ادیانى است که از علم و تخصص تمجید کرده و مردم را دعوت کرده است، حتى دعوت کرده است که هر جا یافتید علم را، حتى از هر کافرى یافتید، آن را بگیرید»

و رهبر حکیمی که اندیشه اش چنین است: «علم و فناوری یکی از پایه‌های اقتدار اقتصادی یک ملت است. یک ملت با داشتن دانش پیشرفته، فناوری پیشرفته، هم به ثروت میرسد، هم به استغنای سیاسی میرسد، هم آبرومند میشود، هم دستش قوی میشود. به خاطر کلیدی بودن مسئله‌ی پیشرفت علم و فناوری، من نسبت به این مسئله حساسم.» 

این اندیشه مستحکم و مترقی و جدیت آحاد فرهیختگان و نخبگان در عملی نمودن آن، بشارت دهنده ظهور تمدنی نوین در عالم است؛ تمدنی که با اتکا به دو بال معنویت و دانش، جهان را از شر استکبار فرعونی غرب نجات خواهد داد و قله های شرف و انسانیت را فتح خواهد نمود، ان شاء الله.

در این میانه دو طیف افراد و اتفافات سعی نموده اند این صراط مستقیم را کژ جلوه دهند:

اولا غرب زدگانی که از یک سو تخصص و دانش را مختص کشورهای غربی و توابع آنها می‌دانند و تنها راه دستیابی به علم را  هم پیروی و دنباله‌روی و گدایی از آنها می‌پندارند. این گروه سخت در صددند که سست عنصری خود را به کل فضای نخبگان و دانشمندان جامعه تعمیم دهند و از سوی دیگر علم و دانش و فناوری را در تعارض با اسلام و معنویت و روحانیت تصویر کنند.

ثانیا: نگاه های متحجر و بسته که از دستاوردهای علمی بشر دوری می گزینند و کلام شریف «اطلبوا العلم ولو بالصین» را نمی فهمند و قصد هم ندارند که درک کنند.

این هر دو به سان دو تیغه یک قیچی به جنگ اندیشه راستین و مترقی اسلام آمده اند.

از این روست که وقتی فردی در کسوت و لباس روحانیت با کمال تاسف دست به آتش زدن یک کتاب علمی می زند، آن طیف دیگر غرب زده به همراه دستگاه رسانه‎ای پرهیاهوی غرب، این حرکت را در بوق و کُرنا می‎کنند: «چه نشسته اید ببینید که روحانیت و اسلام با دانش و تخصص سر جنگ دارند!»

غافل از آنکه استحکام اندیشه اسلام ناب، تاکنون بارها تیغه های معیوب این قیچی را شکسته و باز هم خواهد شکست. اسلام ناب اسلام ابوحیان‎ها، بوعلی ها و خواجه نصیرها بوده است که مرزداران دانش بشری بودند و امروز اسلام شهید مطهری‎ها، چمران‎ها، کاظمی آشتیانی‎ها، شهریاری‎ها و طهرانی مقدم‎ها است که در ضمن دارا بودن بالاترین ملکات معنوی و بینش‎های بصیرتی، قله های تخصص و دانش را فتح نمودند.

طلاب «کانون دانش دانش پژوهان نخبه» به عنوان بخشی از جامعه علمی حوزوی کشور اعلام می دارند:

1- حرکت این روحانی و امثال این حرکات هیچگاه مورد تایید جامعه علمی حوزه نبوده و نخواهد بود، بلکه عرصه علم، عرصه نقد عالمانه و اندیشمندانه و طرح اثباتی ایده ها و نظریات است و دستاوردهای علمی و تخصصی در همه رشته ها مورد احترام جدی ما است.

2- از نهادهای مربوطه تقاضا می‎شود این نوع حرکات مشکوک را بررسی و پیگیری دقیق نمایند. احتمال جدی می رود که این حرکت از طراحی‎های دشمنان اسلام و انقلاب برای انحراف اندیشه‎های مردم و اتهام روحانیت عزیز باشد و ای بسا دشمنان این طراحی را ولو با واسطه های متعدد به نتیجه رسانده باشند؛ چیزی که رویه معمول دستگاه های جاسوسی و ضد بشری غرب است.

3- از دستگاه بهداشت و درمان کشور نیز تقاضا داریم توجه و ورود عالمانه و فعالانه به مکاتب مختلف طب را در دستور جدی کار خود قرار دهد و فقط تکیه به یک مکتب و شیوه طبی رایج غربی نکند. امروز در دنیا توجه به روش های طبی مختلف مسئله جدی و علمی روز است و می بینیم که شیوه های سنتی طب، مورد توجه و واکاوی های جدید و دقیق علمی قرار می گیرد. خلأ موجود در ساماندهی درست و عدم پیشروی دستگاه  بهداشت و درمان در تحقیق و بررسی دقیق و عالمانه و استفاده از مزیت‎های طب سنتی، جامعه ما را از بخش مهمی از دانش و تخصص محروم می کند. مردم به عینه مشاهده می کنند که بعضی روشهای طب سنتی آثاری ارزشمند در سلامت و علاج آنها ایفا می کند، لذا باید ورودی فعال با همه لوازم به این عرصه داشت.

والسلام علیکم و رحمة الله

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top