تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/08 - 17:13
کد خبر: 343983

در نشست خبری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شد؛

هجدهمین دوره جهاد اکبر «عدالتخواهی ساختارمند، اقتصاد توانمند»

سجاد اسدی در این نشست گفت: شعار هجدهمین دوره جهاد اکبر «عدالتخواهی ساختارمند، اقتصاد توانمند» است و ان شاء الله در چارچوب گام دوم انقلاب و تربیت نیروی دانشجوی انقلابی و کادرسازی برای انقلاب خواهد بود؛ این نشست به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست خبری هجدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور سجاد اسدی دبیر تشکیلات این اتحادیه و سید ایمان احمدی دبیر آموزش و مسئول برگزاری هجدهمین اردوی جهاد اکبر برگزار شد.

سجاد اسدی در این نشست گفت:اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان امسال در شرایط زمانی ویژه‌ای برگزار می‌شود. از یک سو شهادت سردار سپهبد شهیدسلیمانی را پشت سر گذاشته ایم و از سوی دیگر انتخابات مجلس را در پیش داریم. از طرفی نکته مهم این است که در طلیعه گام دوم انقلاب با تشدید فشار‌های آمریکا بر نظام و ملت ایران مواجه شده ایم.

وی تصریح کرد: ما از نظر تحریم‌های اقتصادی، فشار رسانه ای، شیطنت‌ها و ضربات سیاسی و نظامی که خود را در ترور شهید سلیمانی نشان داد در شرایط کم سابقه‌ای قرار گرفته ایم؛ با این وجود دشمن سطح بالاتری از دشمنی را علیه ملت ایران آغاز کرده است پس ما هم باید سطح بالاتری از آمادگی را برای داشتن ایرانی قوی که می‌تواند از منافع خود در سطح بین الملل، آمادگی، امنیت و رفاه مردم فراهم کنیم البته رسیدن به این هدف لوازمی دارد.

اسدی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقتصاد کانون دشمنی آمریکایی‌ها بوده است؛ با این وجود ما باید با یک نگرش عالمانه و با تکیه بر ظرفیت جوانانی که در این حوزه رشد کرده اند اقتصاد کشور را توانمند کنیم. بنا بر این ضرورت مسئله اقتصاد توانمند بخشی از شعار هجدهمین اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان را تشکیل می‌دهد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه هدف از داشتن اقتصاد توانمند این است که ما بتوانیم عدالت را به معنای واقعی کلمه در تمامی ابعاد پیاده سازی کنیم تا بتوانیم با آمریکا و هم پیمانان این کشور مقابله کنیم، افزود: موضوع مهم در بحث عدالت و عدالتخواهی ساختارمند این است که ذات جریان دانشجویی و هویت آن با مسئله آرمان خواهی پیوند خورده و این مسئله نیز برای عموم مردم محترم و پسندیده است.

وی اضافه کرد: در بین آرمان‌های مختلف از جمله آزادی، استقلال، معنویت و پیشرفت مسئله عدالت موضوعی است که در کانون توجه دشمن قرار گرفته است با این وجود جریان دانشجویی نیز در کانون عدالتخواهی قرار دارد، چون هم کارکرد آن عدالتخواهی است و هم محل رشد و نمو و آزمون و خطای عدالتخواهان واقعی است و از این منظر باید به بحث عدالتخواهی توجه ویژه‌ای شود.

اسدی با اشاره به اینکه عدالتخواهی ساختارمند به معنای مقابله با ساختار‌هایی است که در کشور بی عدالتی ایجاد کرده اند و یا وظیفه خود را در تحقق عدالت ایفا نمی‌کنند، افزود: دولت مجموعه‌ای بزرگی متشکل از شرکت ها، دستگاه‌ها و ساختار‌های تصمیم گیری است که در بحث تحقق عدالت ضعف‌های بزرگی دارد.

اسدی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه تصریح کرد: ما معتقدیم در انتخابات مجلس امکان شکل گیری اقتصاد توانمند با هدف تحقق عدالت وجود دارد با این وجود دوگانه اصلی در انتخابات باید حول محوری شکل بگیرد که در آن کاندیدا‌ها به ساختن ایرانی قوی اعتقاد داشته باشند و از دریچه و درگاه توجه به مردم و ظرفیت‌های جوانان نه از طریق وادادگی و امیدبستن به دشمن در جهت ساختن ایرانی قوی گام بردارند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه ما در شرایطی قرار داریم که نزاع بین گفتمان انقلاب اسلامی و تمدن غرب به اوج خودش رسیده افزود: با توجه به اینکه تجربه برجام را نیز اخیرا پشت سر گذاشته ایم باید در مقابل ارتجاع غرب گرایان و عقب گرد آن‌ها در ایران ایستاد و نباید اجازه داد این استراتژی شکست خورده در کشور تکرار شود.

وی گفت: در مورد انتخابات آنچه که برای ما مهم است این است که کسانی وارد این عرصه شوند که ایده محور باشند مثلا بگویند که چگونه می‌خواهند مسئله مالیات را حل کنند و چه ایده‌ای برای کاهش بیکاری، افزایش تولید، حل مسئله ذی نفعان در مجلس و از بین بردن کانون‌های ناکارآمدی درحوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند.

اسدی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند وارد مجلس شوند باید اجرای عدالت از مسیر اقتصاد توانمند را دنبال کرده و ایده‌های خود برای تحقق این مسئله را بیان کنند و ما این موضوع را از کاندیدا‌ها مطالبه می‌کنیم. البته حرکت در این مسیر نیازمند الزاماتی است یعنی اینکه باید قبیله گرایی سیاسی پایان بپذیرد و جوان گرایی به معنای واقعی کلمه محقق شود به این معنا که جلوی جوان گرایی رانتی را بگیریم.

سیدایمان احمدی، عضو شورای مرکزی و مسئول برگزاری هجدهمین اردوی جهاد اکبر درباره جزئیات این اردوی آموزشی گفت: «این اردوی آموزشی 11 تا 18 بهمن‌ماه با حضور 700 نفر از فعالان اتحادیه در سه بخش اصلی برگزار خواهد شد.»

وی تصریح کرد: «محتوای این دوره آموزشی در سه بخش قابل تقسیم‌بندی است. بخش اول به آموزش‌های تشکیلاتی اختصاص دارد که در آن پیرامون جایگاه دانشجو و دانشگاه و ضرورت حضور در تشکل‌های اسلامی و ‌انگیزه تشکیلاتی، اصول و مبانی کار تشکیلاتی، مدیریت زمان، ولایت‌فقیه، عدالت و آزادی، جریان‌شناسی سیاسی و جنبش دانشجویی، کار تشکیلاتی از منظر قرآن و گام دوم انقلاب آموزش‌های مختلفی ارائه می‌شود. در بخش دوم این دوره که با حضور شخصیت‌های مطرح ملی برگزار می‌شود، ابعاد مطالبه‌گری و انتخاباتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. دریادار سیاری، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،  رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، آیت‌الله میرباقری و آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری ازجمله میهمانان جهاد اکبر هجدهم هستند.»

احمدی ادامه داد: «بخش سوم برنامه‌های اردوی جهاد اکبر به‌ ویژه‌برنامه‌ها اختصاص دارد. همایش ویژه زنان و خانواده با حضور غلامی، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق(ع) و همایش بین‌الملل با حضور جمعی از فعالان حوزه بین‌الملل و چند تن از سفرای کشورهای منطقه و آمریکای جنوبی برگزار می‌شود. هدف این همایش بازخوانی مفاهیم فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی و تجلیل از هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب در اردوی انجمن‌های اسلامی است.»

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل امسال هجدهمین دوره اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر را در مشهد مقدس برگزار می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top