تاریخ انتشار: جمعه 1398/11/11 - 11:18
کد خبر: 344154

سند CNN از دستور آمریکا برای بازداشت مسافران ایرانی

یادداشت داخلی یکی از نهادهای دولت آمریکا نشان می‌دهد به مأموران گذرگاه‌های مرزی آمریکا دستور داده شده مسافران ایرانی‌تبار را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» می‌گوید به یادداشتی دست یافته که نشان می‌دهد دولت آمریکا به افسران شاغل در گذرگاه‌های مرزی این کشور با کانادا دستور داده مسافران ایرانی‌تبار را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دهد.

«سی‌ان‌ان» یادآوری کرده «اداره گمرک و مرزبانی آمریکا» بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره بازداشت مسافران ایرانی‌تبار در برخی گذرگاه‌های مرزی، این گزارش‌ها را تکذیب کرده بود.

سند مورد اشاره سی‌ان‌ان فاقد تاریخ است، اما عنوان آن نشان می‌دهد که احتمالاً مربوط به نخستین روزهای بعد از اقدام آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سی‌ان‌ان نوشته در عنوان این سند یک صفحه‌ای آمده است: «بعد از اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد رهبر عالی ایران، وعده انتقام سخت داده است--سطح هشدار تهدید بالا است.»

در این یادداشت از مأموران مرزبان آمریکایی خواسته شده تمامی کسانی که در ایران، لبنان یا فلسطین متولد شده‌اند و همچنین تمامی کسانی که ارتباطاتی با افراد این کشورها دارند باید مورد بازرسی قرار بگیرند.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند نزدیک به ۲۰۰ نفر از مسافرانی که اصالت ایرانی داشته‌اند در روز ۴ ژانویه (۱۴ دی‌ماه) در یک گذرگاه مرزی در منطقه «بلاین» در واشنگتن بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

بازداشت این مسافران یک روز بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی» و شماری از همراهان ایشان صورت گرفت.

با وجود این،  اداره گمرک و مرزبانی آمریکا بازداشت مسافران ایرانی در گذرگاه مرزی بلاین را تکذیب کرد و مدعی شد تأخیرها در عبور و مرز مسافران به دلیل شلوغی‌های مربوط به آغاز سال نو میلادی بوده است.

  در یادداشت مورد استناد سی‌ان‌ان از مأموران مرزبانی خواسته شده از مسافران ایرانی‌تبار سوال‌هایی درباره ارتباطات احتمالی آنها با سپاه پاسداران انقلاب، نیروی قدس سپاه و غیره پرسیده شود.

«اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» گفته در صورتی که این یادداشت صحت داشته باشد دروغ اداره مرزبانی آمریکا رو شده است.

پیش از این پایگاه سی‌بی‌سی کانادا هم در گزارشی مشابه به بازداشت مسافران ایرانی‌تبار در گذرگاه‌های مرزی این کشور با کانادا اشاره کرده بود.  

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به آن گزارش در توئیتی درباره اقدام مرزبانی آمریکا در قبال اتباع یا متولدین ایران نوشت: «طبق گزارشات، مقامات امنیت مرزی آمریکا ایرانی‌ها را به خاطر ملیت‌شان آزار می‌دهند. این یک نژادپرستی محض و در تناقض با هنجارها و قوانین بین‌المللی حقوق بشری است.»

وی این «برخوردها را شاهدی دیگر بر عقده‌ شرورانه این دولت (آمریکا) نسبت به ایران و خصومت عمیق با ایرانیان» خواند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top