تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/12 - 22:11
کد خبر: 344326

لیگ برتر؛

استقلال و پرسپولیس با برد به دربی رسیدند

استقلال و پرسپولیس با برد به دربی رسیدند

تیم فوتبال پرسپولیس که صدرنشین نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر است، در دیدار برابر صنعت نفت هم به برتری رسید تا همچنان فاصله‌اش را با تیم دوم جدول حفظ کند.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه رقابت‌های هفته هجدهم نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۵ امروز تیم فوتبال صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان میزبان تیم پرسپولیس بود که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان گل محمدی به پایان رسید. احمد نورالهی ۳۲ برای پرسپولیس گل زد تا این تیم به امتیاز ۴۰ در لیگ نوزدهم دست پیدا کند.

سرخپوشان تهرانی که عنوان صدرنشینی رقابت‌های لیگ برتر را با خود یدک می کشند برای حفظ این موقعیت به دنبال گرفتن سه امتیاز از تیم خوب صنعت نفت بودند که طی روزهای گذشته با احتمال جدایی سرمربی خود مواجه بود.

با این حال دو تیم در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی نمایش خوبی نداشتند و فوتبال سر و کسل کننده‌ای را به نمایش گذاشتند که موقعیت خطرناکی را شاهد نبودیم. در ادامه اما شرایط کمی متفاوت شد و در دقیقه ۳۲ یخ بازی آب شد.

در این دقیقه احمد نورالهی پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت که از خطای مدافعان صنعت نفت روی علی علیپور به دست آمده بود. این ضربه را بازیکن شماره ۸ پرسپولیس به گل برتری تیمش تبدیل کرد.

خوشحالی پرسپولیسی‌ها اما چند دقیقه بعد با یک اتفاق ناخوشایند تحت تأثیر قرار گرفت و شجاع خلیل زاده در دقیقه ۳۶ با دریافت کارت زرد چهار اخطاره شد و دیدار روز پنجشنبه هفته جاری برابر استقلال تهران را از دست داد.

در دقایق باقی مانده نیمه اول شاگردان یحیی گل محمدی به دنبال حفظ نتیجه بودند و برای رسیدن به خواسته خود به حفظ توپ پرداختند. البته این تیم در دقیقه ۴۵ توسط علی علیپور صاحب یک موقعیت خوب درون محوطه جریمه شد که ضربه آرام این بازیکن با بی دقتی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم را باید به حساب صنعت نفت نوشت. تیمی که اکثر دقایق این نیمه را در اختیار داشت اما در خلق موقعیت عملکرد خوبی نداشت. برعکس این پرسپولیس بود که در نیمه دوم می‌توانست دو گل دیگر را وارد دروازه میزبان خود کند اما علی علیپور به بدترین شکل ممکن دو موقعیت تک به تک را از دست داد.

علیپور ابتدا در دقیقه ۶۷ روی پاس بشار رسن صاحب موقعیت تک به تک شد اما از درون محوطه جریمه توپ را به بدن دروازه بان صنعت نفت زد. این بازیکن ۱۰ دقیقه بعد با توپ ربایی از مدافع حریف بازهم در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما بازهم توپ را به بدن دروازه بان حریف کوبید.

در ۱۰ دقیقه پایانی صنعت نفت فشار روی دروازه مهمان تهرانی اش را افزایش داد تا به گل تساوی دست پیدا کند اما این پرسپولیس بود که باز هم در دقیقه ۹۲ توسط علی علیپور به یک موقعیت تک به تک دیگر دست پیدا کرد اما بازهم توپ او را ناصر سالاری گلر حریف مهار کرد.

پرسپولیس با این پیروزی ۴۰ امتیازی شد و همچنان با حفظ فاصله اش در صدر جدول باقی ماند. تیم صنعت نفت هم با ۳۰ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار گرفته است.

استقلال هم راه پرسپولیس را رفت/ گرفتن سه امتیاز و دادن یک تلفات!

آخرین دیدار از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه امروز شنبه بین تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان رسید. ارسلان مطهری (۳۵) و مهدی قائدی (۵۱) برای استقلال و آرمان قاسمی (۲۱) برای نفت گل زدند.

فرهاد مجیدی در شرایطی تیمش را به میدان فرستاد که تغییراتی را در ترکیب تیمش نسبت به دیدار قبلی ایجاد کرده بود که مهمترین آن نیمکت نشین کردن وریا غفوری بود.

نفت مسجد سلیمان بعد از مقاومت در دقایق ابتدایی بازی مقابل حملات استقلال، در اولین حمله جدی اش در دقیقه ۲۱ به گل رسید. در این لحظه توپ ارسالی بازیکن نفت از جناح راست که به خاطر خطای چشمی به دست آمده بود، عرض دروازه را طی کرد و روی تیر دوم به قاسمی رسید تا او با ضربه‌ای آرام دروازه خالی را باز کند.

استقلالی‌ها قبل از خوردن گل با بدترین اتفاق ممکن روبرو شدند و شیخ دیاباته بهترین مهاجم شأن را به دلیل مصدومیت از دست دادند. درست دو دقیقه بعد از بیرون رفتن دیاباته از میدان، دروازه آبی‌ها از روی یک ضربه ایستگاهی باز شد.

مجیدی بعد از آن قائدی را به زمین فرستاد تا به جای دیاباته در کنار مطهری بازی کند. آبی پوشان بعد از گل نبض بازی را در دست گرفتند و چند بار دروازه مسجد سلیمان را با خطر مواجه کردند تا سرانجام در دقیقه ۳۵ ارسلان مطهری از داخل محوطه جریمه از سانتر زمینی و تند و تیز زکی پور نهایت استفاده را برد و بازی را به تساوی کشید.

بعد از آن آبی پوشان فشار خود را روی دروازه نفت مسجد سلیمان حفظ کردند اما حملات آنها ثمری نداشت تا نیمه نخست با تساوی یک-یک به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی دست به دو تعویض دیگر زد و وریا غفوری و مسعود ریگی وارد زمین شدند تا شرایط استقلال برای نیمه دوم هجومی تر شود. همین تغییرات جواب هم داد و استقلال در دقیقه ۵۱ روی یک کار گروهی زیبا توسط مهدی قائدی به گل دوم دست پیدا کرد.

پس از این گل تیم نفت مسجدسلیمان تلاش زیادی کرد تا گل خورده را جبران کند اما مدافعان استقلال در روزی کم اشتباه اجازه باز شدن دروازه شأن را به این تیم جنوبی ندادند تا در نهایت شاگردان فرهاد مجیدی هم مثل پرسپولیس با برد و کسب سه امتیاز به دربی برسند.

پرسپولیس شجاع خلیل زاده را به دلیل محرومیت در دربی نخواهد داشت و استقلال هم به احتمال فراوان شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت به همراه نخواهد داشت که البته وضعیت شیخ هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

استقلال با این بازی ۳۲ امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به سایر رقبا در رده چهارم قرار گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top