تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/13 - 17:19
کد خبر: 344424

روسیه: «معامله قرن» در تضاد با قطعنامه‌های سازمان ملل است

سخنگوی کرملین تأکید کرد طرح آمریکایی «معامله قرن» برای حل و فصل نزاع فلسطینیان و صهیونیست‌ها با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این موضوع در تضاد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که طرح پیشنهادی واشنگتن برای سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها که موسوم به «معامله قرن» است، با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این موضوع همخوانی ندارد و در تضاد با آنها است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پسکوف در مصاحبه با شبکه روسی «روسیه-1» در این خصوص تصریح کرد: «مجموعه کاملی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این موضوع موجود است».

پسکوف که پیش از این اعلام کرده بود باید بیشتر به بررسی و تحلیل معامله قرن بپردازند، هم‌اکنون تصریح کرد که واکنش فلسطینیان به معامله قرن، موجب شد تا درباره قابل قبول بودن این طرح آمریکایی تجدیدنظر کند.

وی در این خصوص گفت: «ما شاهد واکنش‌های فلسطینیان هستیم. ما شاهد واکنش شماری از کشورهای عربی در همبستگی با فلسطینیان در رد این طرح هستیم. این مسئله قطعاٌ ما را بر آن داشته است تا درباره قابل قبول بودن آن تجدیدنظر کنیم».

هشتم بهمن‌ماه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری سرانجام پس از تعویق‌های مکرر، از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

در پی این موضوع گروه‌های مقاومت در غزه و همچنین تشکیلات خودگردان در رام‌الله (کرانه باختری)، مخالفت با معامله قرن را آغاز کردند و از هفته گذشته تا شنبه (دیروز) تظاهرات گسترده‌ای در نوار غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برگزار شده است.

رئیس جمهور آمریکا این طرح را با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد. او پیشتر شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیمم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا از تل‌آویو را به این شهر فلسطینی منتقل کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی رژیم اسرائیل را که در سال ۱۹۴۸ تشکیل شد، برسمیت بشناسند.

یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مسئله فلسطینیان و صهیونیست‌ها، قطعنامه ۲۳۳۴ است که در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به تصویب رید و خواستار پایان شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال شده طی جنگ شش روزه ۱۹۶۷ شده است و این قطعنامه ادامه شهرک‌سازی را تخطی از قوانین بین‌المللی خواند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top