تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/19 - 08:31
کد خبر: 344851

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۹

پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۹

داوطلبان مذکور، در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نیستند و به عنوان داوطلب متخلف تلقی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت نام کنکور سراسری ۱۳۹۹ از ۱۶ بهمن آغاز شده و تا پنجشنبه ۲۴ بهمن ادامه دارد. این ثبت نام به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، (نوبت دوم) شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد. چگونگی ثبت نام در این آزمون در دفترچه راهنما اعلام شده اما این دفترچه با سوالات زیادی همراه شده، در ادامه به چند سوال پرتکرار نحوه ثبت نام در این آزمون آمده است:

1- جدول زمانی مراحل آزمون سراسری سال 1399

2- مدارک تحصیلی لازم برای شرکت در آزمون سراسری

3- نحوه شرکت دانشجویان انصرافی
براساس ضوابط، دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در صورتی می‌توانند در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام و شرکت کنند که اولاً واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون مذکور باشند و ثانیاً حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸ نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام کنند.

داوطلبان مذکور، در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نیستند و به عنوان داوطلب متخلف تلقی خواهند شد.

پذیرفته‌ شدگان‌ دوره‌های‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ ۱۳۹۸ (اعم‌ از رشته‌های‌ متمرکز یا نیمه‌متمرکز) در صورت ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، ضمن رعایت موضوع تاریخ انصراف، توجه داشته باشند که منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی و رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی) بوده و فقط در این دوره‌ها گزینش خواهند شد.

4- هزینه ثبت نام در آزمون
داوطلبان که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز می باشند لازم است قبل از آغاز ثبت نام یا ویرایش، سریال ثبت نام به مبلغ 370/000 (سیصد و هفتاد هزار) ریال را خریداری کرده و اطلاعات آنرا در زمان ثبت نام یا ویرایش وارد نمایید. توجه ویژه : داوطلبان که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (ریاضی ، تجربی و انسانی) علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز می باشند لازم است قبل از آغاز ثبت نام یا ویرایش، سریال ثبت نام به مبلغ 370/000 (سیصد و هفتاد هزار) ریال را خریداری کرده و اطلاعات آنرا در زمان ثبت نام یا ویرایش وارد کنند.

5- چگونگی ثبت نام
داوطلبان برای ثبت نام در آزمون، پس از ورود به صفحه ثب تنام آزمون سراسری سال 1399 و انتخاب یکی از گزینه ها به شرح ذیل با توجه به وضعیت نظام تحصیلی خود، وارد محیط ثبتنام میشوند.

6- نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز
۱) دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا اخذ دیپلم حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای داوطلبان الزامی است.

۲) دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش (نظام آموزشی غیر ۳-۳-۶) که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی: آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، بازیگری - کارگردانی، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عکاسی، کاردانی هنرهای تجسمی، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، موسیقی نظامی، نقاشی، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی در گروه‌ آزمایشی هنر و در رشته‌های علوم ورزشی و آموزش علوم ورزشی به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد.

7- ثبت‌نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی در کنکور ۹۹
براساس مصوبه جلسه هجدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۹ تیرماه ۹۸ داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مجاز هستند در زمان ثبت‌نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی که در آن تحصیل کرده اند، نوع مجموعه سوالات خود را از نظام آموزشی دیگر (نظام آموزشی ۳-۳-۶ و یا نظام آموزشی سالی واحدی- ترمی واحدی) انتخاب کرده و در جلسه آزمون به آن پاسخ دهند.

به داوطلبان تاکید شده است در انتخاب مجموعه سوالات در تقاضانامه ثبت‌نام خود دقت لازم را بعمل آورند چرا که تبعات هر نوع اشتباه در انتخاب نوع سوالات به عهده شخص داوطلب بوده و در جلسه آزمون، مجموعه سوالات انتخابی به داوطلب تحویل داده خواهد شد و تغییر مجموعه سوالات برای داوطلب در زمان برگزاری آزمون میسر نخواهد بود.

8- روش پذیرش دانشجو

9- سهمیه مناطق به چه صورت است؟

10- ضرایب آزمون عمومی چه قدر است؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهدی
1399/11/18 - 19:15

سلام
چرا جایی که باید کد ملی تایید بشه نوشته کد ملی اشتباه است؟
کد ملی درست وارد شده است
تورهای مسافرتی آفری
هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
گفت و شنود/ بخر دیگه‌!
حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top