تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/20 - 17:24
کد خبر: 345059

نقش مهم تشکل‌های دانشجویی در مبارزه بافساد

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: تشکل‌های دانشجویی و استادی باید در یافتن راه حل مسائل و معضلات محیط پیرامونی، خود پیشتاز و پیشگام باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد قربانی گلشن آبادی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه سومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه ویژه تشکل‌های دانشجویی استان لرستان که در واحد خرم آباد، در حال برگزاری است گفت: استان لرستان یکی از استان های مهم غرب کشور که حلقه اتصال بین غرب و جنوب غربی کشور که پهنه وسیع و حدود هشتاد درصد آن کوهستانی است که به دلیل سهم بالای نزولات آسمانی، سومین حوضه پرآب کشور، که به دلیل وجود آبشارهای زیاد، به استان آبشارها معروف است.

وی ادامه داد: از طرفی فاصله اختلاف ارتفاع بین اشترانکوه و پلدختر، بیش از چهار هزار متر بوده که اقلیم بی نظیری را به این استان بخشیده است.

قربانی تاکید کرد: لرستان، سومین کانون جنگلی و مرتعی کشور و جنگلهای بلوط آن آوازه جهانی دارد. در صنایع دستی به ویژه در صنعت مفرغ سازی، شهرت بین المللی دارد.

وی افزود: علی‌رغم همه موهبت های الهی فوق، استان لرستان از بیکاری، رنج می برد. بنابراین بیکاری، مهمترین مساله استان و جوانان لرستان است.

قربانی گفت: تشکلهای دانشجویی و استادی، همچون اسلاف خویش، باید در راه حل مسائل و معضلات محیط پیرامونی، خود پیشتاز و پیشگام باشند.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اضافه کرد: با وجود این همه ظرفیت بی نظیر، نباید در استان لرستان حتی یک نفر بیکار باشد. جنبش دانشجویی لرستان، لازم است خودش را وقف جوانان منطقه کرده و در ریشه کن کردن بیکاری، جلودار باشد. وقتی تشکل دانشجویی، نیازهای فکری، مادی و معنوی جامعه پیرامون خود را شناخت و براساس ظرفیت های موجود، عمل کرد، آن وقت می توان از جذب نیرو، سخن راند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی و از مردم و برای خدمت به مردم است. مشکلات و مسائل مردم، مشکلات و مسائل دانشگاه آزاد اسلامی هم هست و تشکلهای دانشجویی، مفتخر به "خدمت رسانی" به مردم هستند.

قربانی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر نقش تبیین، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی تشکل‌های دانشجویی، بر حریت و آزادگی تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: دانشجویان فرزندان خدوم ملت بزرگ و آزاده ایران اسلامی هستند که فارغ از جناح بندی های رایج، بر اعتلا و سربلندی جمهوری اسلامی ایران و تحقق رهنمودهای حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری، تلاش و جهاد می‌کنند.

وی در ادامه گفت: لازم است در عین نقش آفرینی در ارتقا کمی و کیفی سطح مشارکت مردم در انتخابات، از ورود به بازی های رایج جناحی، شدیدا اجتناب ورزید.

قربانی یادآور شد: در سومین دوره اردوی حیات طیبه ویژه تشکلهای دانشجویی استان لرستان، صد نفر از دانشجویان فعال تشکیلاتی شرکت کردند. دانشجویان شرکت کننده، در این دوره ضمن آموزش جریان شناسی سیاسی و اندیشه سیاسی در کارگاههای مهارت افزایی و جلسات هم اندیشی شرکت خواهند کرد.

وی گفت: همزمان با این برنامه دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری ویژه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه ویژه تشکلهای دانشجویی در استان های ایلام، بوشهر در حال برگزاری است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top