تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/20 - 17:30
کد خبر: 345060

جزییات تغییرات در مجموعه رشته علوم جغرافیای ارشد ۹۹

طبق اصلاحات دوم دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹، تغییرات مجموعه رشته علوم جغرافیایی در مقطع کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، با انتشار اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ شاهد تغییراتی در برخی رشته‌های دانشگاهی بودیم. با توجه به اینکه پذیرش در مجموعه رشته علوم جغرافیایی در مقطع کارشناسی ارشد دچار تغییراتی شده است به بررسی تغییرات صورت گرفته پرداختیم.

مباحث و دروس مجموعه علوم جغرافیایی برای آزمون کارشناسی ارشد شامل: «زبان عمومی و تخصصی «انگلیسی»،  فلسفه جغرافیا، آمار و احتمالات، آب و هواشناسی «مبانی و ایران»، ژئومورفولوژی «مبانی و ایران»، مبانی سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی، جغرافیایی شهری «مبانی و ایران»، برنامه ریزی شهری، جغرافیای روستایی و عشایری «مبانی و ایران»، برنامه ریزی روستایی، برنامه ریزی منطقه‌ای و آمایش سرزمین، مخاطرات طبیعی و انسانی، جغرافیای سیاسی «مبانی و ایران»، ژئوپلیتیک، جغرافیای طبیعی «مبانی و ایران»، جغرافیای انسانی «شهری و روستایی»، جغرافیای نظامی ایران و کشور‌های همجوار، دروس تخصصی رشته‌های طبیعت گردی و جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری «روش تحقیق و فناوری‌های جغرافیایی و جغرافیای گردشگری» است. 

طابق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم جغرافیایی نیازی به داشتن مدرک کارشناسی با رشته مرتبط نیست. فارغ التحصیلان کلیه رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد این رشته هستند.

مجموعه علوم جغرافیایی جزء رشته‌های اصلی آزمون کارشناسی ارشد است به طوری که داوطلبان می‌توانند علاوه بر این رشته، در آزمون یکی از رشته‌های شناور نیز شرکت کنند. 

با توجه به اصلاحات دوم دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹، در رشته «جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری»، نام گرایش اول به «برنامه‌ریزی فضایی و مجتمع‌های گردشگری» اصلاح شده و گرایش دوم با نام «مجتمع‌های گردشگری» حذف خواهد شد.

همچنین پذیرش دانشجو در رشته جغرافیا و دفاع مقدس علاوه بر سایر دانشگاه‌ها توسط دانشگاه امام حسین نیز پذیرش خواهد شد که ثبت‌نام داوطلبان متقاضی و شرایط شرکت در این رشته برای دانشگاه امام حسین به طور جداگانه و با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق مرکز سنجش آموزش معاونت آن دانشگاه خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ پذیرش دانشجو در رشته «جغرافیای نظامی» تنها توسط دانشگاه جامع امام حسین (ع) صورت خواهد گرفت. ثبت‌نام داوطلبان متقاضی و شرایط شرکت در این رشته نیز به طور جداگانه و با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق مرکز آزمون و سنجش معاونت آموزش دانشگاه است.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top