تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/20 - 18:50
کد خبر: 345079

آموزش مسدودسازی برخی وب‌سایت‌ها را روی کامپیوترتان

آموزش مسدودسازی برخی وب‌سایت‌ها را روی کامپیوترتان

آیا در زمان باز کردن مرور کروم به وب‌سایت‌هایی متصل می‌شوید که قصد استفاده از آنها را نداشتهاید؟ آیا مایلید که فرزندان شما به برخی از وب‌سایت‌ها دسترسی نداشته باشند؟ چاره کار مسدود کردن این‌گونه وب‌سایت‌ها است. استفاده از ابزارهای کنترل والدین، تنظیمات روتر و افزونههای مرورگر کروم انجام این کار را میسر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای جلوگیری از دسترسی به برخی وب‌سایت‌های خاص روش‌های مختلفی مثل ابزارهای کنترل والدین، تنظیمات روتر و افزونه‌های مرورگر وجود دارد. اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید یک روش سریع برای مسدود کردن وب‌سایت‌ها استفاده از افزونه Block Site است.

با نصب این افزونه گزینه‌هایی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید فهرستی از وب‌سایت‌های مسدود شده را تعریف کنید. حتی می‌توانید تنظیم کنید تا در زمان بازدید از این وب‌سایت‌های مسدود شده توسط کاربران آنها به طور خودکار به وب‌سایت‌های دیگری هدایت شوند. همچنین می‌توانید با تعیین بازه زمانی امکان بازدید از یک وبسایت را برای ساعات مشخصی فراهم کنید. مثلا کاری کنید امکان استفاده از سایت اینستاگرام تنها بعد از ساعت کاری امکان‌پذیر باشد.

هر چند شما می‌توانید با تعیین کلمه عبور از تنظیمات افزونه Block Site محافظت کنید، اما استفاده از این شیوه محفوظ از خطا و شکست نخواهد بود. در واقع هر کسی که از کامپیوتر شما استفاده می‌کند می‌تواند با استفاده از یک مرورگر دیگر به همه این وب‌سایت‌های مسدود شده دسترسی پیدا کند. استفاده از این افزونه راهکاری است تا شما بتوانید برای خودتان ضوابطی تعریف کنید و نمی‌توان به آن برای کنترل کامل دسترسی کودکان در خانه و کارمندان اداره متکی بود.

بعضی از کاربران حرفه‌ای از فایل سیستمی‌ hosts خود برای مسدود کردن وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. این فایل به شما اجازه می‌دهد فهرستی از نام‌های دامنه و آدرس‌های آی‌پی مرتبط با آنها را ایجاد کنید. اما توجه داشته باشید که گوگل کروم این فایل سیستمی‌ hosts شما را نادیده می‌گیرد و این شیوه تنها برای جلوگیری بدافزارها از تغییر دادن مسیر وب‌سایت‌ها به مکان‌های مخرب کاربرد دارد.

چگونه با استفاده از قابلیت کنترل والدین وب‌سایت‌ها را مسدود کنیم
افزونه Block Site تنها برای خود شما به خوبی کار می‌کند و شما نمی‌توانید به طور موثر از آن برای جلوگیری از دسترسی فرزندان‌تان به وب‌سایت‌ها استفاده کنید.

خیلی از روترهای وای‌فای به یک قابلیت داخلی برای مسدودسازی وب‌سایت مجهز هستند که خیلی بهتر از این افزونه کروم کار می‌کند. اگر روتر شما هم به این ویژگی مجهز است، می‌توانید تنظیمات آن را به گونه‌ای تغییر دهید تا امکان دسترسی اعضای متصل به شبکه شما به برخی وب‌سایت‌ها مسدود شود. اما با این وجود باز هم دیگران می‌توانند با استفاده از VPN یا پراکسی به این وب‌سایت‌ها دسترسی داشته باشند.

روش بعدی استفاده از نرم افزارهای کنترل والدین است که روی کامپیوتر شما اجرا می‌شوند. علاوه بر این نرم افزارهای کنترل والدین ثالث، خود سیستم عامل شما نیز به ابزارهای سودمندی مجهز است.

برای مثال، قابلیت‌های خانواده (Family) در ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد وب‌سایت‌ها را برای یک حساب کاربری مخصوص کودکان مسدود کنید. در سیستم عامل مک نیز قابلیت Screen Time چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کند. در کروم بوک نیز شما می‌توانید از Family Link استفاده کنید.

منبع: howtogeek

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top