تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/21 - 14:43
کد خبر: 345130

به مناسبت ۳۰ سالگی جامعه اسلامی دانشجویان مطرح شد؛

تربیت زنان با الگوی اسلامی در جامعه اسلامی دانشجویان

زهرا نائب دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی هم در این گفت‌وگو تاکید کرد: امروز پس از گذشت سی سال از تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، این اتحادیه نیروهای ارزنده ای را به نظام اسلامی تقدیم کرده و همواره در بعد کادرسازی پیشتاز بوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جامعه اسلامی دانشجویان 30 ساله شد، در همین راستا پیرامون چگونگی شکل‌گیری بخش خواهران این تشکل دانشجویی گفت‌وگویی با محمد نصراصفهانی عضو هیات موسس و زهرا نائب دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان داشتیم که در ادامه آمده است:

چگونگی شکل‌گیری بخش خواهران  اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
نصراصفهانی در ابتدای این گفت‌وگو تاکید کرد: از زمانی که وارد دانشگاه شدیم، حضور خانم‌ها در دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی که در آن زمان منحصر به انجمن های اسلامی ( دفتر تحکیم وحدت) بود، بسیار پررنگ و نمایان بود.

وی ادامه داد: عمده زنان دانشگاهی فعال سیاسی گرایش چپ داشتند که امروز به اصلاح طلبی تغییر عنوان داده است. لذا در سال 66 که اولین گام ها برای تشکیل یک تشکل جدید برداشته می شد وجود بانوان دانشگاهی فعال با گرایش راست آن روز و اصول‌گرایی امروز بسیار نادر بود.

نصراصفهانی تصریح کرد: در سال 68 که ما بصورت رسمی فعالیت خود را در جامعه اسلامی دانشجویان ساماندهی کردیم تا سال ها این کمبود را احساس می کردیم. عدم حضور بانوان فعال دانشگاهی با گرایش اصولگرایی تنها مشکل جامعه اسلامی دانشجویان نبود بلکه تمام تشکل های منتسب به اصولگرایان با این کمبود به شدت مواجه بودند.

عضو هیات موسس جامعه اسلامی دانشجویان افزود: تنها تشکل منتسب به اصولگرایان که بانوان درآن فعال بودند و فعالیت سیاسی داشتند جامعه زینب بود که همگی یا اغلب آنان بانوان غیردانشگاهی یا فاقد پایگاه در دانشگاه بودند و تقریبا هیچ گونه نیرو و انباشت تجربه ای در این زمینه وجود نداشت.

وی یادآور شد: با عنایت به این وضعیت وعدم تثبیت فعالیت جامعه در دانشگاه ها و نداشتن مکان مشخص و معلومی در دانشگاه ها برای جذب و اجتماع دانشجویان به ویژه خواهران دانشگاه‌ها تا حل معضل مکان و کسب اعتماد دانشجویان متدین و ولایی خواهردر دانشگاه ها همچنان ما با عدم استقبال و حضور خواهران در جامعه اسلامی دانشجویان مخصوصا در تهران و دفتر مرکزی مواجه بودیم و به همین جهت با توجه به ضرورت حضور و فعالیت بانوان در این تشکل در چند نوبت از برخی دانش آموختگان مسن خواهر که اندکی صبغه دانشگاهی داشتند برای راه اندازی بخش خواهران اقدام کردیم. از جمله خانم زهرا عباسی که از اعضای موسس جامعه زینب و فعالان سابق حزب جمهوری اسلامی بودند.

نصراصفهانی تصریح کرد: بدین منظور برای عضویت در شورای مرکزی موقتی که در سال 71 اینجانب آن را تشکیل دادم و راه اندازی بخش خواهران جامعه اسلامی دانشجویان از ایشان دعوت به عمل آمد که متاسفانه با توجه به عدم ارتباط ایشان با دانشجویان و دانشگاه ها این اقدام ابتر ماند.

عضو هیات موسس جامعه اسلامی دانشجویان افزود: سپس از چند تن دیگر از این قبیل بانوان برای این منظور دعوت به عمل آمد که آنها نیز تقریبا بدون نتیجه باقی ماند. همزمان با فعال شدن دفاتر جامعه در شهرستان ها و دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران، پای برخی از خواهران فعال این دانشگاه ها به دفتر مرکزی باز شد و از میان آنان چند نفر برای تصدی مسئولیت و راه اندازی بخش خواهران در نظر گرفته شدند.

وی گفت: نهایتا سرکار خانم راحله منتظر از دانشجویان دانشگاه تهران به منظور تصدی بخش خواهران انتخاب شدند و با تلاش های مجدانه و پی گیری های مستمر و مداوم ایشان بخش خواهران دفتر مرکزی در سال 74 شکل گرفت که نهایتا ثمرات آن در سال 75 و در اولین کنگره جامعه اسلامی دانشجویان با حضورجمع قابل توجهی از خواهران عضو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران و سراسر کشور و اختصاص سهمیه ای از شورای مرکزی به خواهران، منجر به راهیابی پنج نفر از خواهران به اولین شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان شد.

نصراصفهانی اظهار داشت: این اتفاق موجب شد امروز و در سی سالگی تاسیس جامعه اسلامی دانشجویان که شجره‌ای است پربرگ و بار، شاهد رشد و نمو شاخه مهم و بزرگی از این درخت تنومند که موجب طراوت و لطافت این شجره شده است، هستیم.

تلاش برای تحقق شعار تربیت زنان با الگوی اسلامی
زهرا نائب دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی هم در این گفت‌وگو تاکید کرد: امروز پس از گذشت سی سال از تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، این اتحادیه نیروهای ارزنده ای را به نظام اسلامی تقدیم کرده و همواره در بعد کادرسازی پیشتاز بوده است.

وی گفت: تعداد کثیری از خواهران تربیت یافته شجره طیبه جامعه اسلامی دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و تشکیلاتی ایفای نقش می کنند و به لطف الهی این شجره همچنان در حال ثمردهی است.

نائب تصریح کرد: در چند سال اخیر با توجه به رسالت ویژه این اتحادیه در زمینه کادرسازی اقدام به تربیت کنشگران ویژه حوزه زن و خانواده کرده است و شبکه گسترده فانوس راه هرسال پربار تر می شود. ضمن اینکه دختران این تشکل انقلابی خود را صرفا محدود به فعالیت در حوزه زنان و خانواده نمی بینند، چرا که معتقدیم نظام اسلامی در همه عرصه ها نیازمندنیروی متعهد و متخصص، هم از خواهران و هم از برادران دارد.

وی افزود: در این راستا با توجه به علایق و استعدادهای شخصی در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، بین الملل، رسانه و... وارد می شوند. طبق فرموده مقام معظم رهبری "اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی اسلامی تربیت کند یعنی الگوی زهرایی، الگوی زینبی، زنان بزرگ، زنان باعظمت، زنانی که می توانند دنیا و تاریخی را تحت تاثیر خود قرار دهند آن وقت زن به مقام شامخ حقیقی خود نائل آمده است".

این فعال دانشجویی گفت: در طی این سی سال همواره ادوار ما تلاش کرده اند به شعار تربیت زنان با الگوی اسلامی جامه عمل بپوشانند و نیروهای خروجی این مجموعه گواه متقنی بر این ادعاست. امید است از این پس نیز بتوانیم قدرتمند تر از گذشته به رسالت خود عمل کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top