تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/21 - 15:24
کد خبر: 345141

مردم با پس‌اندازهای راکدشان چه‌کار کنند؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر فردی پس‌اندازی دارد و قصد دارد آن را از مجرای راکد به مجرای فعال تبدیل کند، مجرای آن بازار سرمایه است. بازار سرمایه هم پایداری دارد و هم مامن است؛ این ویژگی‌ها نه فقط در حفظ ارزش پول، بلکه در صیانت از حقوق سهامداران نیز وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای فناورانه بازار سرمایه، با تاکید بر این‌که بازار سرمایه هم در مالکیت امکان گسترده عمومی و هم در تصمیم‌گیری امکان مشارکت حداکثری ایجاد می‌کند، اظهار کرد: مخصوصا بازار سرمایه‌ای که مبتنی بر فناوری‌های نوین باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در اوایل دهه 80 که قانون تجارت در حال بازنگری بود، این دغدغه وجود داشت که صاحبان سهام با هر میزان سهم بتوانند در مدیریت دارایی مشارکت کنند و در نهایت این جمع‌بندی‌ حاصل شد که فقط با تشکیل مجامع الکترونیکی می‌توان این کار را انجام داد.

دژپسند با اشاره به شکل‌دهی جریان انتقال، گفت: اگر فردی پس‌اندازی دارد و قصد دارد آن را از مجرای راکد به مجرای فعال تبدیل کند، مجرای آن بازار سرمایه است. در دو سال اخیر تمرکز روی ETF‌ها بیشتر شده برای این‌که مقیاس‌ها به سمت توده مردم برده شود.

بانک‌ها به سمت هدایت مالی در بازار پول می‌روند
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در حال حاضر بودجه در حال فاصله گرفتن از نفت است و بانک‌ها به سمت هدف خود که هدایت مالی در بازار پول است، در حال نزدیک شدن هستند. از این‌رو بازار سرمایه باید با سرعت بالا میدان‌گشایی کند و این از طریق گوناگون به خصوص مدرنیزه کردن فناوری‌ها و تنوع‌بخشی به ابزارها صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این‌که بازار سرمایه هم پایداری دارد و هم مامن است، اظهار کرد: این ویژگی‌ها نه فقط در حفظ ارزش پول بلکه در صیانت از حقوق سهامداران نیز وجود دارد و کاهش دقت موجب تضییع حقوق سهامداران می‌شود.

دژپسند گفت: بازار سرمایه به سمتی می‌رود که در آن معاملات الگوریتمی از معاملات مبتنی بر دست پیشی خواهد گرفت.

مردم‌بنیان کردن از خصوصی‌سازی فراتر است
وی همچنین با اشاره به سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: پیروزی جمهوری اسلامی تغییری بنیادی در مدیریت کشور ایجاد کرد و در کنار استقلال‌خواهی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، آزادگی را به وجود آورد و آزادی در دل آزادگی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه رای حق الناس است، گفت: اگر اخلالی در رای مردم ایجاد شود، در آن دنیا قابل عبور نیست و باید رضایت افراد گرفته شود.

دژپسند با بیان این‌که اقتصاد باید مردم‌بنیان باشد، گفت: اقتصاد وجوه گوناگونی دارد و هم در حکمرانی و هم در تامین مالی باید نخ تسبیح حاکم باشد. مردم بنیان‌ کردن از خصوصی‌سازی هم فراتر است. در مردم بنیانی رسالت تصمیم‌گیری در مدیریت منابع و دارایی افراد به خود افراد داده می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top