تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/27 - 01:16
کد خبر: 345648

بازداشت هسته‌های تروریستی وابسته به ائتلاف سعودی

وزارت کشور صنعا از بازداشت دو هسته تروریستی خبر داد که به دست سازمان اطلاعات سعودی و امارات مدیریت می‌شدند و کار آنها جاسوسی برای ضربه به پدافند هوایی و قدرت موشکی یمن بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن امروز (شنبه) از کشف دو هسته ترورریستی خبر داد که به دست سازمان اطلاعات سعودی و اماراتی خبر داد که اقدامات تخریبی انجام می‌داده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی درباره این عملیات بزرگ امنیتی گفت: هسته اول که به دست سازمان اطلاعات سعودی اداره می‌شده تحت نظارت دو افسر به نام‌های «فهد بن زید المطیری و فلاح بن محمد الشهرانی» و دیگران بوده است و عناصر اصلی آن از شهر «شروره» عربستان سعودی بوده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور یمن در ادامه از بازداشت تعدادی از افراد وابسته به این هسته تروریستی خبر داد که در میان آنها شخصیت‌های سیاسی سابق نیز وجود دارند؛ کسانی که تحت تعقیب بوده‌اند.

وی ادامه داد، رهبر این هسته «محمد عبدالله القوسی» وزیر کشور سابق بوده و وظیفه وی آموزش به نیروها بوده است. دو بالگرد سعودی افراد این هسته تروریستی را از منطقه شروره سعودی (به یمن) منتقل کرده‌اند. القوسی عملیات جاسوسی برای هدف گرفتن پدافند هوایی و قدرت موشکی را مدیریت می‌کرده است. وی همچنین گزارش‌هایی از نقاط تفتیش، داخل شهرها، اردوگاه‌ها و زیرساخت‌هایی تهیه کرده است.

سخنگوی وزارت کشور یمن ادامه داد، هسته تروریستی دیگر که زیر نظر اطلاعات امارات بوده توسط خائن فراری «عماد محمد عبدالله صالح» معاون پیشین دستگاه امنیت ملی اداره می‌شده و وی در جذب اعضای اصلی این هسته توسط یک فراری دیگر به نام «محمد عصام المالکی» دست داشته، فردی که او نیز در همین دستگاه کار می‌کرده است.

وی گفت، افراد این هسته برای دستیابی به اطلاعات حساس در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی تلاش می‌کرده‌اند. آنها در راستای به راه انداختن یک جنگ داخلی موازی با میدان‌های نبرد کار می‌کرده‌اند.

سخنگو تصریح کرد: هسته المالکی دنبال عضوگیری خائنان به نفع کشورهای ائتلاف در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و مکان‌های دولتی بوده‌اند تا اطلاعات ویژه را استخراج و برای ائتلاف جاسوسی کنند. آنها همچنین در زمینه جذف عناصری خاص برای انجام ترور و کاشتن بمب برای بر هم زدن امنیت تلاش می‌کرده‌اند.

وی در ادامه گفت، عناصر این هسته به جذب عناصر زن به نفع خود اعتراف کرده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور یمن اعلام کرد، دستگاه‌های امنیتی همچنان در حال رصد فعالیت‌های هسته‌های اینچنینی است تا در زمان مناسب آنها را دستگیر کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top