تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/27 - 14:42
کد خبر: 345695

اعتراض بسیج دانشجویی به جذب استادان غیرانقلابی در دانشگاه تهران

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: بسیج دانشجویی دانشکده بعد از اطلاع از جذب استادان مشکل‌ دار با انقلاب به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران مراجعه کردند و خواستار رسیدگی به وضع موجود شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسکانیوز، محمد فخرا  درباره نحوه تعامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: وزارت علوم نهادی وابسته به جمهوری اسلامی است اما در حدود 5 سال گذشته تعامل درستی با فعالان دانشجویی نداشته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بسیج دانشجویی به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی – انقلابی رو به روی هم ایستاده‌اند، گفت: وزارت علوم برخی از مسئولان دانشگاه تهران تمایلی به فعالیت بسیج در دانشگاه ندارند و تمام تلاش خود را می کنند که در برگزاری برنامه‌ها بسیج سنگ اندازی کنند.

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران در تحریم به سر می‌برد
وی اضافه کرد: متاسفانه در چند سال اخیر بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران توسط ریاست این دانشکده تحریم است و چند باری مسئولان دانشکده اقدام به تعطیلی و گرفتن دفتر در اختیار بسیج کردند که با مقاومت دانشجویان بسیجی انجام نشد.

فخرا با بیان اینکه مهدیون مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی بعد از گذشت دو سال اجازه فارغ التحصیلی ندارد زیرا در کمیته انضباطی پرونده دارد، گفت: سیدعلی مهدیون در زمان مسئولیت خودش مقابل ریاست دانشکده ایستاد و از حق بسیج برای داشتن دفتر و مکان دفاع کرد.

این دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه تهران بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها رخ داد اما بسیج دانشجویی که پرچم دار فعالیت دانشجویی در دانشگاه‌هاست از سوی مسئولان دانشگاه تهران در بایکوت و حاشیه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سلسله اقدامات مسئولان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نشان از سیاست‌هایی برای محدود کردن تشکل‌های دانشجویی دانشکده دارد، گفت: ‌محدود کردن تشکل‌ها در دانشگاه باعث کاهش فعالیت‌های فرهنگی ــ سیاسی دانشجویان در فضای دانشگاه‌ و در نهایت باعث ایجاد فضای رخوت و خمودگی در دانشگاه‌ها می‌شود.

به گفته فخرا، شهید بهشتی دانشجو را مؤذن جامعه می‌دانست اما دانشجو زمانی می‌تواند برای جامعه آگاهی‌بخشی به ارمغان آورد که مسئولان دانشگاه در این مسیر فضا را برای فعالیت آنها هموار کنند.

جذب استادان غیر انقلابی به عنوان هئیت علمی در دانشگاه تهران
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با انتقاد از جذب افرادی زوایه‌دار با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در قالب هئیت علمی در این دانشکده بیان کرد: در چند سال اخیر مسئولان دانشکده اقدام به جذب استادانی کردند که بارها در تماس‌های تلفنی با شبکه‌های ماهواره‌ای نظیر بی‌بی‌سی و من و تو بر علیه نظام صحبت کردند یا در مقالات علمی خود اصل ولایت فقیه را زیر سوال بردند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بعد از اطلاع از جذب استادان زاویه دار با انقلاب به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران مراجعه کردند و خواستار رسیدگی به وضع موجود شد اما متاسفانه پاسخ مناسبی را دریافت نکردند.

فخرا ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با اسناد و مدارک جمع آوری شده از اعضای هیئت علمی متخلف نامه‌ای را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرد که آن نیز نتیجه لازم و مطلوبی در پی نداشت.

این دانشجوی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: امید است مسئولان وزارت علوم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و سایر مسئولان هر چه سریعتر به وضع بسیج دانشجویی دانشکده حقوق رسیدگی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top