تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/28 - 13:19
کد خبر: 345772

جزییات شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به ویژگی های شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان گفت: افراد معترض به شیوه نامه هنوز نظرات خود را اعلام نکرده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سیماسادات لاری درباره شیوه نامه انضباطی دانشجویان مصوب دو وزارتخانه علوم و بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: عده ای از دانشجویان به دفتر معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری مراجعه کردند و قرار بود مشکلات شیوه نامه را به صورت کتبی به وزارت بهداشت و وزارت علوم اعلام کنند.

وی گفت: تاکنون هیچ نامه ای از دفتر معاونت حقوقی ریاست جمهوری به وزارت بهداشت نیامده است و بالاترین مقامی که می تواند دستور دهد که این شیوه نامه تغییر کند دفتر حقوقی ریاست جمهوری است.

لاری افزود: یکی دیگر از مسیرهایی که دانشجویان برای اصلاح شیوه نامه انضباطی در حال پیگیری هستند مجلس شورای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع در واقع این است که دستورالعملی درباره شیوه نامه انضباطی دانشجویان در سال ۱۳۹۵ در وزارت علوم مصوب شد که به تایید وزیر علوم وقت رسیده بود. اما پس از اینکه دو وزارتخانه علوم و بهداشت تصمیم گرفتند که شیوه نامه مشترک تهیه کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به ویژگی های مثبت شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان گفت: در شیوه نامه جدید تعداد اعضای هیئت های بدوی رسیدگی کننده و تجدید نظر کننده بیشتر شده اند. اعضای هیئت علمی عضو این هیئت ها افزایش پیدا کرده است. عضو حقوقی به این هیئت ها اضافه شد.

وی افزود: در این شیوه نامه مطرح شده است که اگر تحصنی در دانشگاه برگزار شد و در ادامه آن بی نظمی و اغتشاشی صورت نگرفت، مشکلی برای تحصن ایجاد نشود.

لاری یادآور شد: فرآیند رای کمیته انضباطی نیز در این شیوه نامه تغییر کرد. هم به فرد پیامک داده می شود و هم حضوری به فرد گفته می شود. ضمن اینکه تصمیم گرفته شد برخی از رای ها بنابر ماهیت شان همان ابتدا امحاء شوند و پروسه طولانی را طی نکنند.

وی دلیل واکنش به شیوه نامه جدید را اصرار بیش از حد به دستورالعمل قبلی شورای انضباطی دانست و گفت: افرادی که دستورالعمل قبلی را تهیه کرده بودند تاکید داشتند که شیوه نامه جدید باید همانند دستورالعملی قبلی نگاشته می شد در حالی که برای شیوه نامه جدید کار کارشناسی کاملی صورت گرفته است.

معاون وزیر بهداشت گفت: با این وجود ما به افراد معترض اعلام کردیم که مواردی که مورد اعتراض آنها است را بررسی می کنیم و اگر واقعا نیاز به اصلاح داشته باشد و در صورتی که از مقام قانونی این اصلاحات به وزارت بهداشت و وزارت علوم اعلام شود، در شیوه نامه اعمال می شود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر شیوه نامه جدید انضباطی هنوز اجرا نشده است و تنها با اجرای آن است که می توان امیدوار بود نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود و در نهایت با اصلاحات مدنظر افراد معترض به طور کلی دیده شود. تاخیر عدم اجرای شیوه نامه جدید ضرر به مراتب بیشتری برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top