تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/28 - 14:27
کد خبر: 345791

در دومین جلسه دادگاه روح‌الله زم چه گذشت؟

روز گذشته دومین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات روح‌ا... زم سر شبکه معاند آمدنیوز با حضور مستشار دادگاه، وکیل مدافع، نماینده دادستان، تعدادی از شکات و نمایندگان حقوقی شکات به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که در آن زم با رد اتهام افساد فی‌الارض در خصوص قرار دادن اطلاعات مربوط به حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه و اطلاعات خان‌طومان در اختیار دشمنان گفت: «از ما اطلاعات سوریه را می‌خواستند و برای نیاز مالی به رستمی پول می‌دادم و از او اطلاعات می‌گرفتم».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آرمان، روز گذشته دومین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات روح‌ا... زم سر شبکه معاند آمدنیوز با حضور مستشار دادگاه، وکیل مدافع، نماینده دادستان، تعدادی از شکات و نمایندگان حقوقی شکات به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که در آن زم با رد اتهام افساد فی‌الارض در خصوص قرار دادن اطلاعات مربوط به حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه و اطلاعات خان‌طومان در اختیار دشمنان گفت: «از ما اطلاعات سوریه را می‌خواستند و برای نیاز مالی به رستمی پول می‌دادم و از او اطلاعات می‌گرفتم».

شکایت شکات
دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح‌ا... زم معروف به نیما دیروز یکشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. ایسنا نوشت؛ با دستور رئیس دادگاه نماینده حقوقی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری به عنوان یکی از شکات پرونده در جایگاه حاضر شد و اظهارکرد: نهاد ریاست جمهوری به سبب انتشار نامه‌ای جعلی به تاریخ 9 اسفند 96، در کانال آمدنیوز ناظر بر موافقت ریاست جمهوری با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی از آقای روح‌ا... زم و گردانندگان کانال آمدنیوز شکایت دارد و از دادگاه محترم تقاضا دارد اتهام جعل نامه با سربرگ نهاد ریاست جمهوری و انتشار آن در کانال آمدنیوز را پیگیری کند. در ادامه، وکیل ابراهیم اسلامی با دستور رئیس دادگاه در جایگاه حاضر شد و اعلام کرد: روح‌ا... زم مدیر شبکه آمدنیوز 20 مرداد 98، اکاذیبی را پیرامون ابراهیم اسلامی قاضی دادگاه کیفری یک استان منتشر کرده است که این اکاذیب منتشره از مصادیق تهمت و افترا و تشویش و اهانت است.

لذا ما از روح‌ا... زم و گردانندگان آمدنیوز شکایت داریم. رئیس دادگاه اعلام کرد: تعداد دیگری از شکات با ارسال لایحه شکایت خود را از متهم پرونده به دادگاه اعلام داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، آقای جعفری دولت‌آبادی دادستان پیشین تهران، آقای کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، آقای غلامرضا کاتب نماینده مجلس، آقای حسن یوسفی مطلوب و خانم بهاره صادقی و تعداد دیگری از شکات اشاره کرد. سپس قاضی از متهم خواست تا برای دفاع در جایگاه حاضر شود.

افساد فی‌الارض را قبول ندارم
روح‌ا... زم با قرار گرفتن در جایگاه متهم و ضمن معرفی خود گفت: من نمی‌توانم برای این تعداد اتهاماتی که ذکر شد یک‌جا دفاع کنم بنابراین اتهاماتم را یک‌به‌یک ذکر کنید. رئیس دادگاه تصریح کرد: شما در خصوص اتهام افساد فی‌الارض که منتسب به شماست توضیح بفرمایید. روح‌ا... زم بیان داشت: من اتهام افساد فی‌الارض را قبول ندارم. وی در خصوص شبکه معاند آمدنیوز گفت: اواسط سال 95، آمدنیوز تاسیس شد. بسیاری از اطلاعات رسیده به ما دریافتی بود، ظرف سه سال برخی افراد هم به آمدنیوز وصل شدند، مانند سیاست کاری یک رسانه جمهوری اسلامی فعالیت داشتیم. قبل از دی 96 آمدنیوز را رها کردم و تا اواسط 97، کنترل آمدنیوز با من نبود و سام محمودی سرابی آن را اداره می‌کرد که گرایش کمونیستی داشت. وی ادامه داد: به علت برخی اتفاقات در سال 97 دوباره آمدنیوز را گرفتم.

زم درباره وقایع و اتفاقات 96، مسئولیت جان افراد کشته شده در تظاهرات و اثبات عدم حضور در آمدنیوز بدون پاسخگویی به سوالات قاضی اظهارکرد: این موضوع ارتباطی با من ندارد. قاضی گفت: درباره همکاری با سرویس اطلاعاتی فرانسه توضیح دهید؟ متهم زم گفت: پس از مکالمه روحانی و مکرون از پلیس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند که در خطر ترور هستی و شش یا هفت جلسه طول کشید تا من را بشناسند و حدود چهار یا پنج ماه این رفت و آمدها ادامه داشت و ایمیل دادند که گزارش‌ها را در خصوص اخبار خودت ارسال کن.

گزارش‌ها را ارسال کردم. زم افزود: حفاظت نامحسوس گذاشتند تا اینکه آدرس خانه، تلفن، کارت‌های بانکی و مشخصاتم در سایت‌های داخلی منتشر شد. پس از آن آدرس را به پلیس دادم و 24 ساعت بعد خانه من را عوض کردند و تیم حفاظت سنگینی قرار دادند و هر دو ماه یکبار با من قرار می‌گذاشتند. تعیین وضعیت حفاظت می‌کردند و به من گفتند که بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت برای تو است.

قاضی اظهارکرد: در جمع آوری اطلاعات نظام به نفع سایر کشورها و سرویس‌های جاسوسی چه کارهایی انجام داد‌ی؟ با محمد حسین رستمی در ترکیه ملاقات نکردی؟ زم پاسخ داد: رستمی جزو اسناد محرمانه است؟ رئیس محکمه بیان‌کرد: اطلاعات مربوط به حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه و اطلاعات خان‌طومان را از این طریق نمی‌گرفتی تا در اختیار دشمنان این ملت قرار دهید؟ متهم پاسخ داد: از ما اطلاعات سوریه را می‌خواستند و برای نیاز مالی به رستمی پول می‌دادم، رستمی می‌گفت که قبض‌هایش عقب افتاده و به پول نیاز دارد و من هم از او اطلاعات می‌گرفتم.

رئیس دادگاه گفت: درباره توهین به مقدسات دین مبین اسلام توضیح دهید؟ متهم زم اظهارکرد: بحث توهین به مقدسات زمانی صورت گرفته که آمدنیوز در اختیار سرابی بوده است. سپس رئیس محکمه ختم دومین جلسه رسیدگی به اتهامات روح‌ا... زم را اعلام کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top