تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/29 - 08:37
کد خبر: 345848

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

آخرین نکات مهم برای شرکت در آزمون دکتری ۹۹ +جدول

آخرین نکات مهم برای شرکت در آزمون دکتری ۹۹ +جدول

پس از برگزاری آزمون دکتری، نتیجه اولیه برای حاضرین در جلسه آزمون به صورت کارنامه در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۹ منتشر می شود و انتخاب رشته برای مجازین از طریق سایت سازمان سنجش نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۹ صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین آزمون سال 99 حدود ده روز دیگر برگزار می شود تا دانشگاه ها خود را برای پذیرش دانشجویان دوره دکتری آماده کنند. اما در روزهای باقی مانده بسیاری از داوطلبان به دنبال جزئیات برگزاری و اعلام نتایج اولیه هستند،  آزمونی که به دلیل دو مرحله برگزار شدنش پیچیدگی های خاص خود را دارد. به همین بهانه نکات مهم این آزمون آمده است:

1- بر اساس آمارهای سازمان سنجش،  ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ نفر نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۹ اقدام کرده اند که این تعداد نسبت به آمار ۱۹۶ هزار و ۶۴۶ نفر داوطلب آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۲۱ هزار و ۵۴۶ نفر کاهش یافته است.

2-  آزمون دکتری تخصصی در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیر انتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها برگزار می شود.

3-  آزمون کتبی آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۹ در روز جمعه ۹ اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود و داوطلبان می توانند در روزهای ۶ تا ۸ اسفند ۹۸ نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

4- پس از برگزاری آزمون دکتری، نتیجه اولیه برای حاضرین در جلسه آزمون به صورت کارنامه در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۹ منتشر می شود و انتخاب رشته برای مجازین از طریق سایت سازمان سنجش نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۹ صورت می گیرد.

5- بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون تمامی داوطلبان بر مبنای شهرستان محل آزمون آنان تعیین شده و در صورت نیاز صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در یکی از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۷ و ۸ اسفند ۹۸ به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند.

6- آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای فارغ التحصیل شده و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ در مقاطع مذکور فارغ التحصیل می‌شوند در این مرحله باید نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ التحصیلی (برای فارغ التحصیلان ۳۰ بهمن ۹۸) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده (برای فارغ التحصیلان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹) خود تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ اقدام کنند.

7- داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت مندرج در بند ۸ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون و در صورتی که متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (سپاه پاسداران، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح) هستند لازم است حداکثر تا ۹ اسفند ۹۸ به قسمت ویرایش اطلاعات کارت آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و سهمیه مذکور را اصلاح کنند تا در صورت تأیید نهایی توسط ارگان مربوطه، سهمیه برای داوطلب اعمال شود، در غیر این صورت فرد با سهمیه آزاد گزینش خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top