تاریخ انتشار: جمعه 1398/12/02 - 12:13
کد خبر: 346229

دانشگاه‌های شهر اراک را تعطیل کنید

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه اراک نامه‌ی این شورا را خطاب به وزیر علوم و استاندار اراک منتشر کرده که در آن با اشاره به وضعیت ویروس کرونا و احتمال شیوع آن در اراک خواستار تعطیلی دانشگاه‌های شهر اراک در این روزها شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای صنفی دانشجویان دانشگاه اراک نامه‌ی این شورا را خطاب به وزیر علوم و استاندار اراک منتشر کرده که در آن با اشاره به وضعیت ویروس کرونا و احتمال شیوع آن در اراک خواستار تعطیلی دانشگاه‌های شهر اراک در این روزها شده است.

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر غلامی

استاندار محترم اراک
جناب آقای دکتر آقازاده

با سلام
ویروس کرونا در ایران نقل محافل و گفت‌و‌گوهای این روزهای قم و اراک است. دانشگاه‌های شهر اراک در معرض ابتلا به این ویروس ترسناک هستند چراکه با آلوده‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عقب افتادن برنامه‌ی درسی، افت کیفیت آموزش، اختلال در تمام برنامه‌های آموزشی، تغذیه‌ای، حمل و نقل و سایر برنامه‌های مجموعه‌های دانشگاهی در اثر تعطیلی، عواقبی است که بدون شک دانشجویان و ما به عنوان نمایندگان آنان در امور صنفی به آن واقفیم. لیکن عواقب ناشی از بی‌تدبیری‌های بلندمدت گذشته را نباید با بی‌تدبیری جدید که خود موّلد عواقب بزرگ‌تری است پاسخ داد.

امروز در یک طرف، اختلالی جزئی در برنامه های دانشگاه و در طرف دیگر سلامت دانشجو قرار دارد! سلامت دانشجویان نباید طبق هیچ معیاری فدای مصلحت‌اندیشی‌ها شود. کمبود ماسک و اقلام بهداشتی و بروز مشکلات درمانی و بهداشتی و گزارش مواردی چون بستری شدن تعدادی از شهروندان گواه این موضوع است که خطر شیوع ویروس کرونا در شهر وجود دارد و بعید نیست که وضعیت بحرانی شود.

ما به عنوان نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌ اراک، با توجه به حساسیت موضوع، قبل از بروز مشکلات حاد بهداشتی، خواستار تعیین سازوکار مشخص و قانونی، نه سلیقه‌ای، برای تعطیلی دانشگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و مشخص شدن نهادهای مسئول در تصمیم‌گیری و به تبع آن پاسخ‌گویی این نهادها نسبت به عوارض و مشکلات به وجود آمده در سلامتی دانشجویان می‌باشیم.

همچنین تفاوت محسوسی در نحوه‌ی اطلاع‌رسانی آمار دقیق مبتلاشدگان و همچنین تمهیدات به عمل آمده برای مقابله با این ویروس وجود دارد. این تفاوت‌ها باعث بی‌اعتمادی دانشجویان نسبت به منابع و مسئولین کشوری شده‌است، امیدواریم ضمن مطلع نمودن دانشجویان از علت این تفاوت‌ها، سلامت دانشجویان را در صدر اولویت‌های تصمیم‌گیری‌ها قرار دهید.

با استناد به موارد مذکور با هیچ استدلال سلیمی ادامه‌ی فعالیت در شرایط کنونی به صلاح نیست. لذا خواهشمندیم تصمیمات مقتضی نسبت به تعطیلی دانشگاه‌ها اخذ شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فاطمه
1398/12/02 - 14:50

سلام و با عرض خسته نباشید لطفا اگر که امکانش هست دانشگاه تعطیل بشه خانواده های ما مشکل دارن با اومدن ما به دانشگاه در این شرایط
تورهای مسافرتی آفری
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top