تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/12/04 - 10:23
کد خبر: 346436

چگونه یک حسابدار حرفه‌ای استخدام کنیم؟

حسابدارتان باید قدرت تجزیه و تحلیل بالایی داشته باشد. او باید بتواند تشخیص دهد که کسب و کارتان سوددهی دارد یا خیر.

خبرنامه دانشجویان ایران: امروزه پیدا کردن یک حسابدار که علاوه بر داشتن استعداد عالی در انجام امور حسابداری، مورد اعتماد هم باشد کاری دشوار است و نیاز به دقت بالایی دارد. استراتژی هر شرکتی برای استخدام متفاوت است اما یک سری معیار و قوانین وجود دارد که لازم است هر مدیری از آن ها با‌‌‌خبر باشد. هر مدیری تلاش می‌کند تا در حرفه و کار خود حرفه‌ای ترین و موفق ترین باشد بنابراین سعی در جذب نیروهایی دارد که متناسب و هم‌راستا با اهداف شرکت باشد.

حال ما باید بدانیم برای استخدام حسابدار تمام وقت و یا استخدام حسابدار پاره وقت چه معیارهایی را باید مد نظر داشته باشیم. شاید بتوان گفت برای استخدام حسابدار خانم در تهران هم باید معیارهایی همسو با اهداف شرکت در نظر گرفت.

چگونه یک حسابدار حرفه‌ای استخدام کنیم؟

 حسابدار خوب به چه کسی گفته می‌شود؟
از اولین مواردی که باید به آن توجه کرد مهارت و تخصص حسابدار در استفاده از نرم افزار های تخصصی حسابداری است. اما جدا از کار با نرم افزار، حسابدار باید بتواند تمام محاسبات را به صورت دستی هم انجام دهد که زمانی که به هر دلیلی سیستم های کامپیوتری نبود بتواند کارها را انجام دهد. پس حسابدار باید از قدرت محاسباتی بالایی هم برخوردار باشد.

یکی دیگر از ویژگی های حسابدار طرح ریزی درست برای وجوه نقد یک شرکت است. البته این کار ساده نیست و نیاز به مهارت و تجربه دارد. اما شما بر اساس کسب و کارتان می‌توانید با سوال (چطور به ما کمک می‌کنید تا نقدینگی  را مدیریت کنیم) میتوانید از میزان مهارت و تجربه ی حسابدارتان با خبر شوید.

حسابدار باید از تمام اطلاعات حسابداری روز مطلع باشد. یک حسابدار باید از آخرین قوانین حسابداری و مالیاتی باخبر باشد. به روز بودن حسابدار باید برای مدیران اهمیتی بسیار داشته باشد.

حسابدار باید منظم باشد. حسابداری جز شغل هایی است که نیاز به نظم بسیاری دارد. تمامی افراد یک شرکت لازم است که منظم باشند اما حسابدار نامنظم به معنی شکست در کسب و کارتان است. علاوه بر نظم حسابدار باید دقت زیادی داشته باشد در غیر این صورت اسناد و مدارکی که تحویل شما خواهد داد، اسنادی ناقص و غیرواقع خواهد بود و شما را به گمراهی و تصمیمات غلط خواهد کشاند. حسابدار شما باید سختگیرتر از شما باشد تا خیال شما از شفافیت های مالی کارتان و سایر کارهای مربوطه راحت باشد.

تمامی افراد یک شرکت باید بتوانند به صورت تیمی و گروهی فعالیت داشته باشند، اما یک حسابدار علاوه بر داشتن توانایی کار به صورت تیمی، کار به صورت انفرادی را نیز بلد باشد. یک حسابدار موفق باید بتواند ساعت‌ها به صورت انفرادی پشت میزش بنشیند و کار حسابداری و ثبت اسناد و مدارک مشغول باشد.

حسابدار شما باید در نهایت صداقت و صراحت در کنار شما کار کند. در غیر این صورت شما به عنوان مدیرعامل شرکت در تصمیم گیری و تعییت استراتژی های شرکت دچار اشتباه خواهید شد که ممکن از منجر به ورشکستگی و نابودی کسب و کارتان شود. معمولا کسانی که همیشه و به هر قیمتی سعی در جلب رضایت شما دارند، از صداقت کمی برخوردارند. برای استخدام افرادی را در اولویت قرار بدهید که با صراحت کامل، تمام افکار خود را با شما در میان می‌گذارند. یک حسابدار خوب باید یک وکیل و یک مشاور خوب باشد و باید بتواند در نهایت صداقت مدیر را در زمینه های مالی یک پروژه هدایت کند. در این قسمت می‌توانید یک سوال مطرح کنید. مثلا در چه مواردی حسابدار و رئیس باید با یکدیگر همکاری کنند و مشورت داشته باشند؟ یا مثلا چگونه به مدیر خود کمک می‌کنید تا پیشرفت کند؟ حتی می‌توانید سوال کنید که آیا می‌توانید قبل از اینکه من در مذاکرات و بررسی قراردادها شرکت کنم به من در این زمینه کمک کنید؟

یک حسابدار خوب علاوه بر اینکه بتواند در فرم های مالیاتی به شرکت کمک کند باید بتواند با یک برنامه ریزی دراز مدت مالیاتی را برای شما انجام دهد. پس در زمان مصاحبه از توانایی حسابدارتان در این قسمت هم مطلع شوید. برای دانستن توانایی حسابدار در این قسمت می‌توانید با مطرح کردن یک سوال به جواب خود برسید. آن هم اینکه چطور به مجموعه‌ی کاری‌تان کمک می‌کنید تا مالیات را بپردازد؟ این سوال ساده می‌تواند کمک بزرگی برای استخدام حسابدار به شما کمک کند.

حسابدارتان باید قدرت تجزیه و تحلیل بالایی داشته باشد. او باید بتواند تشخیص دهد که کسب و کارتان سوددهی دارد یا خیر.  نقطه ی توازن دخل و خرج در تعیین میزان سوددهی و پیشرفت مالیاتی شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است پس شما در جلسه ی اول بهتر است سوال کنید که نقطه‌ی توازن دخل و خرج چیست؟

یکی از وظایف حسابدار این است که بتواند ارزش بازار کاری مجموعه ای که در آن کار می‌کند را تخمین زده و حتی طرح های مالی خود را تجزیه و تحلیل کند و آن را طوری به کار بیندازد که تجارت یک مجموعه علاوه بر سوددهی پویا هم باید. این قسمت را هم با مطرح کردن سوال ( آیا می‌توانید ارزش کلی تجارت ما را ارزیابی کنید؟) می‌توانید با خبر شوید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top