گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 346581

چگونه ویروس کرونا را در محیط‌های ورزشی کنترل کنیم؟

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران می‌گوید: برای کنترل ویروس کرونا در محیط‌های ورزشی بهتر است ورزشکاران از محلول‌های ضدعفونی بالای ۷۰ درصد الکل برای تمیز کردن دست‌ها و وسایل استفاده کنند و کفش‌های ورزشی را نیز به جای کیف در کاور جداگانه قرار دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حسین سعادت مهر اظهار کرد: ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده (از طریق سرفه و عطسه) و تماس با سطح آلوده منتقل می‌شود. این ویروس می‌تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند ولی با یک ضدعفونی ساده می‌توان آن را از بین برد، بهداشت و نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: هرچند ورزشکاران از سیستم ایمنی بالاتری نسبت به سایر افراد جامعه برخوردار هستند اما ورزشکاران تا ۲۴ ساعت بعد از فعالیت ورزشی میزان تاثیرپذیری‌شان از باکتری‌ها، ویروس‌ها و میکروب‌ها بیشتر می‌شود، به ویژه در رشته‌هایی مثل پرورش اندام که هنگام تمرین، میکرو ترومای زیادی در عضلات ایجاد می‌شود و سطح ایمنی کاهش می‌یابد. به عنوان نمونه فردی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد امکان دارد دچار بیماری سرماخوردگی شود و خود این سرماخوردگی باعث ضعیف‌تر شدن و کاهش ایمنی بدن و در نهایت ابتلای فرد به یک بیماری دوم شود.

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران اضافه کرد: جهت تقویت سیستم ایمنی بدن به لحاظ تغذیه‌ای از  غذاهای پرچرب پرهیز کنید زیرا چربی درگیری سیستم ایمنی بدن را زیاد می‌کند. همچنین می‌توانید از میوه‌های تازه و مرکبات، زنجبیل، یک حبه سیر خام، آویشن و چای سبز استفاده کنید.

وی در خصوص چگونگی کنترل ویروس کرونا در محیط‌های ورزشی نیز خاطرنشان کرد: جهت شرکت در باشگاه‌ها حتما از زیر انداز و حوله ورزشی استفاده کنید. بدون انداختن زیر انداز شخصی از دستگاه‌ها و تشک استفاده نکنید. از دست دادن و صحبت در باشگاه پرهیز و فاصله ایمن را رعایت کنید. همچنین لباس‌های پوشیده بپوشید تا پوستتان با وسایل باشگاه تماس پیدا نکند.

سعادت مهر افزود: استفاده از محلول‌های ضدعفونی بالای ۷۰ درصد الکل در محل ورزش برای تمیز کردن دست‌ها و سطوح وسایل بسیار مهم است. بعد از پایان ورزش نیز حتما لباس‌ها تعویض و در منزل استحمام کنید. همچنین کفش‌های ورزشی را داخل کیف ورزشی خود نگذارید و در کاوری جداگانه حمل شود.

وی اظهار کرد: فاصله ۱.۵ تا ۲ متری با دیگر افراد در تجمعات، مثل زمان حضور در ورزشگاه و محیط‌های ورزشی شلوغ را رعایت کنید و در فضاهای کوچک و بسته حدالامکان فعالیتی نداشته باشید. ضمن این که تهویه هوا بسیار مهم است، حتما فن‌های باشگاه روشن باشند.

سعادت مهر گفت: در صورتی که احساس کسالت داشتید، از شرکت در کلاس‌ها خودداری کنید. همچنین تا ویروس کرونا کنترل نشده در محیط‌هایی که افراد خیلی تجمع دارند، حضور پیدا نکنید.

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ ذهنی و روانی خیلی خودتان را درگیر ویروس کرونا نکنید، نکات ایمنی را رعایت کنید و اجازه دهید زندگیتان در آرامش ادامه داشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.