تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/05 - 15:53
کد خبر: 346629

مشاوره عشق و عاشقی (عاشق شدم پیش کی برم برای مشاوره؟)

اگر احساس درماندگی و نیازمندی آزارتان می‌دهد، احتمالاً عزت نفس پایینی دارید. شاید علت این که می‌خواهید عشقتان را برگردانید، این است که فکر می‌کنید با برگشت او حالتان بهتر می‌شود و احساس بهتری درباره خودتان پیدا می‌کنید، اما واقعیت این است که شما تنها فردی هستید که می‌توانید واقعاً به خودتان کمک کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: عشق و عاشقی موضوعی بسیار پیچیده است و زمانیکه شخصی وارد وادی عشق می‌شود بیرون آمدن از آن برایش بسیار دشوار می‌شود. عاشق شدن دختر و پسر یا پیر و جوان نمی‌شناسد. یک روز چشمت را باز می‌کنی و می‌بینی دلباخته کسی شده‌ای و بدون او نمی‌توانی آینده‌ات را تصور کنی. در حقیقت این خاصیت عشق است. عشق و عاشقی فراز و فرودهای بسیاری دارد. یکی برای بدست آوردن و جلب توجه شخصی تلاش می‌کند و یک نفر دیگر بعد از گذشت مدت‌ها از رابطه‌اش تلاش می‌کند تا گرمای عشق از دست رفته را دوباره به رابطه برگرداند و یک نفر دیگر هم در گوشه‌ای غصه عشق از دست رفته‌اش را. تمام این‌ها مواردی هستند که مشاوره عشق و عاشقی به آن‌ها می‌پردازد. یعنی کمک به شما برای جلب توجه و عاشق کردن کسی که دوستش دارید، بازگرداندن دوبارۀ شور و اشتیاق به رابطه و در نهایت بازگرداندن عشق از دست‌رفته‌تان. پس حتما این مقاله را با دقت بخوانید تا پاسخ تمام سوالات خود را بگیرید.

 

مشاورۀ عشق چه کمکی برای جذب شخص مورد نظر ما می‌کند؟

در فرایند مشاوره، شما تحت نظارت یک مشاور یا روانشناس متخصص تکنیک‌هایی را به کار ‌می‌گیرید که به کمک آن‌ها می‌توانید کسی که عاشقش هستید را به سمت خود جذب کنید. به چند مورد از این تکنیک‌ها توجه کنید.

مدیریت روحیه

وقتی صحبت از افزایش جذابیت به میان میآید، اولویت قائل شدن برای روحیه برد مهمی محسوب میشود. چرا؟

چون انسانهای شاد جذابترند و دیگران ناخودآگاه جذبشان میشوند. وقتی روحیه خوبی داشته باشید و انرژی مثبت از شما ساطع شود، طرف مقابلتان این موج مثبت را احساس میکند. مطمئن باشید فرد مورد علاقهتان انرژی درونیتان را حس میکند و لازم نیست چیزی بگویید تا نشان بدهید که چقدر سرحال و پرانرژی هستید، در واقع هرچه کمتر "سعی" کنید تا روحیه مثبتتان را "ثابت" کنید و هر چه بیشتر روی بهبود واقعی روحیهتان تمرکز کنید، هم حال خودتان بهتر میشود و هم جذابتر میشوید.

 

خوش باشید و خوش بگذرانید

کارهایی را که از انجام دادنشان لذت میبرید، در برنامه روزانهتان قرار بدهید. وقتی را برای خوشگذرانی اختصاص بدهید و در آن زمان خودتان را رها کنید، از ته دل بخندید و از زندگی لذت ببرید. مثلاً میتوانید با دوستانتان بیرون بروید و خوش بگذرانید یا طعم خوشبختی را در کنار خانوادهتان بچشید، مهم این است که شادی و خوشبختی را در زندگی احساس کنید. در لحظه زندگی کنید و خودتان را درگیر مسائل جزئی و بیاهمیت نکنید. اگر واقعاً از زندگی لذت ببرید و شاد باشید، این شادی شما را جذابتر میکند. انسانهای شادی که میتوانند از ته دل بخندند و شاد باشند، بسیار جذابند. اما مراقب باشید که ادا در نیاورید، چرا که بقیه متوجه شادی دروغینتان میشوند و این تظاهر به هیچ وجه جذاب نیست. 

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید
تمایل غریزی شما برای مقایسه کردن خودتان با همجنسانتان و به طور کلی افراد دیگر قابل درک است. شاید وقتی یک نفر را میبینید، با خودتان بگویید: "اگه فقط من مثل اون، این (ویژگی مطلوبی را که شخص مورد نظرتان دارد و شما هم دوست دارید، داشته باشید) داشتم." این ذهنیت را کنار بگذارید، چون وقتی خودتان را با دیگری مقایسه میکنید، فقط احساس بدبختی و ناامیدی را در خودتان ایجاد میکنید. بهترین کاری که میتوانید انجام بدهید، این است که به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید و روی مسائلی تمرکز کنید که میتوانید آنها را کنترل کنید و بهبود دهید. به این ترتیب احساس بهتری درباره خودتان پیدا میکنید.

 

کاری را که راحت هستید، انجام بدهید 

احتمالاً شنیدهاید که پوشیدن لباس عجیب و خودنمایانه یا انجام دادن کارهای اغوابرانگیز و خطرناک تنها راه برای جذب پسر یا دختر مورد علاقهتان است. این مزخرفات را فراموش کنید. تلاش کردن برای انجام دادن کارهایی که برایتان راحت نیست، به خیال این که به این ترتیب میتوانید عشقتان را جذب کنید، اصلاً ایده خوبی نیست، چون حین انجام دادن این کارها معذب خواهید بود. راحت بودن شرط اصلی جذاب بودن است. اگر راحت و آسوده باشید، هر کاری که انجام بدهید، به طور طبیعی و بدون کمترین تلاشی جذاب خواهد بود. بنابراین فکر نکنید مجبورید کاری را که معذبتان میکند و تصویری غیرطبیعی از شما به نمایش میگذارد، انجام بدهید، چون چنین کارهایی کاملاً عبث است و کمکی به جذب عشقتان نمیکند.

مشاوره عاشقی چطور می‌تواند اشتیاقی دوباره در عشق ما ایجاد کند؟

درست مانند آنچه در گام قبل گفته شد، مشاوره عشق با استفاده از تکنیک‌هایی علمی و ثابت شده این کمک را به شما می‌کند. از نحوۀ گفتگو گرفته تا نحوۀ ارتباط پیامکی شما با یکدیگر. به چند تکنیک زیر به عنوان نمونه توجه کنید.

نگرانیهایتان را مطرح کنید
اگر رابطهتان به سردی گراییده است، باید با مسائل مهمی که باعث شده از هم دور شوید، روبهرو شوید. عاملهای متعددی باعث خاموش شدن آتش عشق و اشتیاق در قلب عشاق میشود که از آن جمله میتوان به مصرف دارو، استرس و مشکلات مالی اشاره کرد. اگر عاملی رابطهتان را مختل کرده است، باید درباره آن با هم حرف بزنید. نگرانیهایتان را بیان کنید و متقابلاً به دغدغهها و مشکلات عشقتان گوش کنید. ارتباط صادقانه گام بزرگی برای بهبود رابطه است.

با هم به گردش و تفریح بروید
وقتی شما و عشقتان درگیر زندگی روزمره میشوید، طبیعی است که رابطهتان عاری از شور و هیجان و حتی کسل کننده شود و وقتی روزمرگی و ملال مانند آب سردی بر آتش عشقتان میریزد، تمام جنبههای رابطهتان، از جمله صمیمیت و نزدیکیتان به هم تحتالشعاع قرار میگیرد. یک راه موثر برای شعلهور کردن آتش عشق زیر خاکستر این است که برنامه روزانهتان را تغییر بدهید و تجربیات تازه و لذتبخشی را برای خودتان خلق کنید. بیشتر با عشقتان به گردش و تفریح بروید. به مکانهایی بروید که تا به حال آنجا نرفتهاید. یک شب فراموش نشدنی برای عشقتان بسازید و او را غافلگیر کنید. تجربههای جدید مشترک شما را به هم نزدیکتر میکند و کمکتان میکند تا به رابطهتان سرو سامان بدهید.

سازو کارهای دفاعی را کنار بگذارید
یکی از دلایل به سردی گراییدن رابطهها این است که یکی از طرفین یا هر دو نمیدانند که دقیقاً چطور باید با احساساتشان کنار بیایند و با آنها مقابله کنند. وقتی بیشترین نیاز را برای ارتباط برقرار کردن با هم داریم، آسیبپذیر و گوشهگیر میشویم یا دیواری بین خودمان و باقی جهان میکشیم. به همین دلیل سازو کارهای دفاعی در رابطه نمودار میشوند. منظور از سازو کارهای دفاعی رفتارها یا افکاری است که جهت محافظت یا دفاع از خود به آنها روی میآوریم. بسیاری از افراد سازو کارهای دفاعی را برای دور شدن از افکار، احساسات و رفتارهای ناخوشایند و نادیده گرفتن آنها به کار میگیرند. به طور خلاصه از سازو کارهای دفاعی برای جلوگیری از آزار دیدن خودمان استفاده میکنیم. متاسفانه در تلاش برای محافظت از قلبمان، راه ورود عشق به قلبمان را میبندیم.

وقتی احساس خطر میکنیم، میترسیم و ذهنمان از سازو کارهای دفاعی به عنوان روشی برای مقابله با اضطراب استفاده میکند. اگر میخواهید رابطهای را که به سردی گراییده است، نجات بدهید، سازو کارهای دفاعیتان را شناسایی کنید. از چه سازو کارهای دفاعی استفاده میکنید، انکار، فرافکنی، شوخطبعی یا پرخاشگری منفعل؟ وقتی از سازوکار های دفاعی آگاهتر شوید، میتوانید کاهش آنها را شروع کنید؛ حتی اگر بسیار آهسته هم پیش بروید، اشکالی ندارد، مهم این است که برای کنار گذاشتن سازو کارهای دفاعی تلاش کنید. وقتی پردههای روی قلبتان را کنار بزنید، متوجه میشوید که چقدر خوشقلب هستید. وقتی خودتان را بشناسید، میتوانید دیگران را نیز بشناسید.    

پیام‌های خاص و منحصر به فرد برای عشقتان ارسال کنید

یکی دیگر از روش ‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن به خوبی عشقتان را جذب خود کنید ارسال پیام‌های خاص و عاشقانه است. احتمالا بعد از گذشت مدتی تمام پیام های شما به یکدیگر فقط دوستت دارم های ساده و یکنواختی است که قطعا برای هردویتان تکراری شده؛ پس بهتر است از روش هایی استفاده کنید که برای عشقتان جدید‌تر و کنجکاوی برانگیزتر باشد.

دوباره به هم نزدیک شوید
اگر صمیمیت فیزیکی رابطهتان کم شده باشد، غیرمنطقی است که انتظار داشته باشید به سرعت به همان شور و حرارت روزهای اول برگردید. اما برای بهبود رابطهتان لازم است که دوباره به هم نزدیک شوید. فقدان صمیمیت در رابطه، چه عاطفی، چه جسمی، ناامید کننده و ناسالم است. برای این که دوباره به هم نزدیک شوید، لازم است که دیوارهای بینتان را تخریب کنید و اجازه بدهید که عشقتان به قلبتان وارد شود؛ حتی اگر این نزدیکی برایتان ترسناک است، باید بر ترستان غلبه کنید. عجله نکنید، ایجاد صمیمیت دوباره فرآیندی تدریجی است که غالباً با جلب اعتماد دوباره شروع میشود. هرچه بیشتر بتوانید به هم اعتماد کنید و به هم نزدیکتر شوید، به همان نسبت هم رابطهتان قویتر میشود.

مشاورۀ عشق و عاشقی چطور عشق از دست رفته من را برمی‌گرداند؟

یادتان باشد که بخش مهمی از فرایند بازگرداندن عشق از دست رفته به همت و تلاش شما بستگی دارد. مشاور راهکارهایی را به شما ارائه می‌کند اما اینکه شما چقدر صبور باشید و همگام با مشاورتان قدم بردارید بسیار مهم و تاثیرگذار است. به چند نمونه از تکنیک‌های زیر توجه کنید.

قانون ممنوعیت تماس
اگر میخواهید بدانید که چطور میتوانید عشقتان را برگردانید و او را در کنار خود نگه دارید، قبل از هر چیز او باید متوجه شود که چقدر دلش برایتان تنگ شده است. برای این که او را دلتنگ خودتان بکنید، لازم است که مدتی اصلاً با او تماس نگیرید. قانون طلایی برگرداندن عشق از دست رفته این است که به مدت حداقل چهار هفته با عشقتان هیچ ارتباطی نداشته باشید؛ یعنی زنگ زدن، پیام فرستادن، برقراری ارتباط در دنیای مجازی (اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ)، معاشرت با دوستان مشترک و ملاقات "تصادفی" ممنوع!

زندگیتان را تغییر بدهید تا متوجه شوید که آیا عشق سابقتان واقعاً برایتان مناسب است یا خیر

وقتی از هم دور هستید، شاید احساس کنید که تنهاتر از همیشه شدهاید، به خصوص اگر عادت داشتید که آخر هفتهها کنار هم باشید. اما این تنهایی فرصت فوقالعادهای است تا یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید؛ این درس مهم ضروریترین بخش از فرآیند بهبود بعد از جدایی است. بر روی سرگرمیها و دوستیهای جدید سرمایهگذاری کنید و تا میتوانید سر خودتان را گرم کنید، حتی اگر بعد از جدایی هنوز ناراحت و سرخورده هستید. فقط وقتی بر ترس از تنها ماندن غلبه کردید، متوجه میشوید که آیا واقعاً از صمیم قلب میخواهید که عشق سابقتان را برگردانید یا خیر. اگر فقط زمانی که احساس تنهایی میکنید یا زندگیتان را با دوستان متاهلتان مقایسه میکنید، دلتنگ عشق سابقتان میشوید، اما وقتی شاد و با اعتماد به نفس هستید، فکر جدایی آزارتان نمیدهد، برگرداندن عشق سابقتان فکر خوبی نیست و بعید است که رابطه دوباره رضایتبخش باشد. 

عزت نفستان را ارتقاء بدهید
اگر احساس درماندگی و نیازمندی آزارتان میدهد، احتمالاً عزت نفس پایینی دارید. شاید علت این که میخواهید عشقتان را برگردانید، این است که فکر میکنید با برگشت او حالتان بهتر میشود و احساس بهتری درباره خودتان پیدا میکنید، اما واقعیت این است که شما تنها فردی هستید که میتوانید واقعاً به خودتان کمک کنید. نباید خوشبختی خود را وابسته به وجود دیگری کنید، با این کار باعث میشوید که طرف مقابلتان احساس گناه کند، فکر کند مجبور است که به رابطه با شما ادامه بدهد و قلبش مملو از نفرت نسبت به شما شود.

عزت نفس یعنی این که باور کنید انسان ارزشمندی هستید و به تنهایی میتوانید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید. عزت نفس یعنی این که خودتان را به همین شکلی که هستید، قبول داشته باشید. وقتی وارد رابطه میشوید، باید به تنهایی احساس کامل بودن بکنید و دنبال کسی نباشید که کاملتان بکند یا به شما ارزش بدهد.

برای ارتقاء عزت نفستان لازم است که بر روی نقاط قوت خود متمرکز شوید؛ این نقاط قوت میتواند مهارتها و استعدادهای اجتماعی و عاطفی یا هر چیز دیگری باشد که برایتان مهم است. برای مثال ممکن است از احساس همدلی ذاتی برخوردار باشید و این توانایی را داشته باشید که احساس درک شدن را در دیگران ایجاد کنید، شاید استعداد آشپزی دارید یا موهای زیبایی دارید. متمرکز شدن روی نقاط قوت و نادیده گرفتن نقاط ضعف کمک میکند تا احساس شایستگی و باارزش بودن را در خودتان به عنوان یک انسان کامل پرورش بدهید، به خصوص اگر کمک به دیگران را به بهترین بخش از شخصیتتان تبدیل کنید. اگر احساس پوچی و بیفایدگی میکنید، خودتان را به انسانی مفید تبدیل کنید. از استعداد همدلی و آشپزیتان بهره بگیرید و شیرینیهای لذیذ و تازهای برای همسایههای مسنتان بپزید.   و در نهایت دعا کنید، اما در کنار دعا حتما از تجربه افراد متخصص استفاده کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top