تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/12/06 - 10:31
کد خبر: 346717

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح کرد؛

پرونده نمایندگان ردصلاحیت شده را به قوه قضائیه ارجاع دهید

همانگونه که مستحضرید بودجه در مجلس در حال بررسی است، هر چند کلیان آن رد شد، اما بهرحال در دست بررسی است و لایحه بزودی به مجلس برمی گردد و نماینده ای که مشکل اقتصادی دارد قطعا در این مورد زد و بندهایی را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدزادمهر دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان در گفت وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: همانطور که استحضار دارید حدودا 90 نماینده جهت حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند، که طبق اعلام آقای کدخدایی تعداد قابل توجهی از این ها به علت مسائل اقتصادی و مالی رد صلاحیت شدند که این مورد نکته بسیار قابل توجهی است.

زادمهر افزود: حال این نمایندگانی که تعداد قابل توجهی از آنان بعلت مسائل اقتصادی رد صلاحیت شدند و بعضا هم پرونده هایی در هیئت نظارت بر نماینده داشتند، «البته با توجه به ساختار ناقص آن هیئت یعنی نظارت نماینده بر نماینده» و پرونده هایشان به دلایل مختلف هنوز مراحل قانونی را طی نکرده است،  اساسا دیگر صلاحیت رسیدگی به مسائل مملکت را ندارند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: همانگونه که مستحضرید بودجه در مجلس در حال بررسی است، هر چند کلیان آن رد شد، اما بهرحال در دست بررسی است و لایحه بزودی به مجلس برمی گردد و نماینده ای که مشکل اقتصادی دارد قطعا در این مورد زد و بندهایی را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: تا پایان مجلس دهم بیش از سه ماه فرصت باقی مانده است و این افراد از حداکثر فرصت ها سو استفاده خواهند کرد، زیرا دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، یعنی هم دور بعد نماینده نیستند، هم رد صلاحیت شده اند و از نظر رسانه ای هم همه مردم تقریبا در جریان قرار گرفتند و عملا هر دلیلی که ممکن بود باعث شود این افراد رعایت کنند از دست رفته است یعنی هم دور بعد مجلس، هم صلاحیت و هم بعضا آبرویی که آن ها بین مردم داشتند.

زادمهر گفت:بنظر می رسد در این شرایط شورای نگهبان با ارجاع پرونده به قوه قضائیه «حتی اگر در چارچوب قانون نیست» لیکن باید انجام بشود، همچنین هیئت ناظر بر نمایندگان باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.

این فعال دانشجویی در پایان افزود: برای چندمین بار هست که ما در مصاحبه ها و یادداشت ها تاکید می کنیم، بالاخره آقایان برای حفظ آبروی اندکی برای خودشان، این پرونده ها را به قوه قضائیه ارجاع بدهند تا ان شاء الله با افرادی که از مناصب این چنینی سوء استفاده می کنند و امید مردم و کارآمدی نهادهای مقدسی چون مجلس شورای اسلامی را زیر سوال می برند، برخورد جدی بشود تا اعتماد عمومی به این نهادها و کلیت نظام جلب بشود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top