تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/12/07 - 13:03
کد خبر: 346898

شیوع ویروس کرونا فروش آیفون را در چین کاهش داد

فروش آیفون در چین نسبت به ماه‌های قبل کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرد، اما درنهایت اپل کمتر از تولیدکننده‌های دیگر از بحران کنونی خسارت دید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اپل در جلسه‌ی مشترک با سرمایه‌گذاران تأیید کرد که شیوع ویروس کرونا جدید در چین، خسارت‌هایی را به فروش آیفون در آن کشور وارد کرده است. تحلیل‌گر UBS ادعا می‌کند که کاهش فروش آیفون در ماه ژانویه، به ۳۸ درصد رسید.
تحلیل‌گر UBS در مصاحبه با بلومبرگ گفت که تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند در چین در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل، ۲۸ درصد کاهش داشت. چنین کاهشی بیش از مقدار میانگین و معمول در ماه ژانویه محسوب مب‌شود. کاهش فروش آیفون از ماه دسامبر تا ماه ژانویه در چین، عموما رخ می‌دهد، چون فوش آیفون در چین به‌نوعی رویکرد فصلی دارد. ازطرفی کاهش که در سال جاری رخ داد، شدیدتر از سال‌های گذشته بود.

فروش آیفون در مقایسه ی سالانه نسبت به سال گذشته افزایش داشت. اطلاعاتی که از China Academy of Information and Communication Technology دریافت شد، نشان می‌دهد که فروش آیفون در ماه اول سال ۲۰۲۰، بیشتر از مدت زمان مشابه در سال گذشته بود. باوجود کاهش ۳۷ درصدی فروش کل بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۹، فروش آیفون با رشد پنج درصدی همراه بود.
باوجود رشد سالانه‌ی فروش آیفون در چین، وضعیت در این کشور هنوز غیرقابل پیش‌بینی به‌نظر می‌رسد. بحران ویروس کرونا هنوز چین و کسب‌وکارها فعال در کشور را تحت تأثیر دارد و کوپرتینویی‌ها باید برای ماه‌های آتی سال جاری و فصل دوم سال مالی، برنامه‌های جدید و پیش‌بینی‌های بهینه ارائه کنند. آرکوری، تحلیل‌گر UBS درباره‌ی وضعیت اپل در چین می‌گوید:

  •  وضعیت آن‌چنان سیال و متغیر به‌نظر می‌رسد که اپل هنوز پیش‌بینی قابل‌توجهی برای ماه‌های پیش‌رو ارائه‌ نداده است. سرعت بازیابی در فصل ژوئن شرکت، وابستگی زیادی به تقاضای بازار دارد که پیش‌بینی آن در وضعیت حاضر بسیار دشوار خواهد بود.

اپل هفته‌ی گذشته در یادداشت مخصوص سرمایه‌گذاران گفت که توانایی رسیدن به پیش‌بینی‌های درآمدی فصل دوم را ندارد و دلیل آن را شیوع ویروس کرونا در چین دانست. اپل کاهش توانایی درآمدی را تحت تأثیر دو عامل، محدودیت تأمین جهانی برای آیفون و محدود شدن تقاضا در چین دانست.
بلومبرگ در پایان گزارش خود می‌گوید که اپل بیش از نیمی از فروشگاه‌های خود را در چین بازگشایی کرد. تاکنون ۲۹ فروشگاه از ۴۲ فروشگاه کوپرتینویی‌ها در چین بازگشایی شده‌اند، اما در ساعت‌های محدود به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top